لبنان چهره خود را بدترین بحران پس از جنگ داخلی

یک تلاقی دولت قصور بی ثباتی اقتصادی و مداخلات خارجی رانده است لبنان ویرانگر بحران است. بدون تغییر قابل توجهی و

توسط NEWSCENTERALS در 19 تیر 1399

یک تلاقی دولت قصور بی ثباتی اقتصادی و مداخلات خارجی رانده است لبنان ویرانگر بحران است. بدون تغییر قابل توجهی وجود دارد نگرانی از آن می تواند به طور نامحدود باقی بماند.

لبنان در آستانه شده است و در حالی که برای. برای سال لبنان اقتصاد تلاش کرده است تحت وزن بیش از حد بدهی ملی و سیاست فرقه گرایی. اما آخرین بحران ساخته شده است که قابل مشاهده سقوط یک قرارداد اجتماعی با چشم انداز فوری برای تجدید.

سیاسی انفعال و کاهش ارزش لیره لبنان رسمی ارز کمک کرده به موج رو به رشد و خشم و سرخوردگی و ناامیدی. هفته گذشته چند نفر از افراد خود را در زمان زندگی خود با رسانه های محلی گزارش نشان می دهد که خودکشی در ارتباط بودند به مشکلات اقتصادی ناشی از بحران است.

یکی از مردان که شات خود را در یک خیابان مرکزی در بیروت پشت سر گذاشت توجه داشته باشید که خواندن: "من نه یک مرتد" یک خط از یک ترانه مشهور لبنان آهنگساز زیاد Rahbani. این شعر آمده است: "اما گرسنگی از دست داده اند."

بیشتر بخوانید: لبنان چهره های کروناویروس و فقر و گرسنگی

لبنان نیز دیده می شود نوپای جنبش اعتراضی پایین آوردن یک دولت

و فشار برای اصلاحات سیاسی گسترده تر کمی از آن دیده است پیشرفت های قابل توجهی در سال گذشته. که برگ لبنان با کمی بیشتر از دستگاه های خود را برای زنده ماندن ساخته شده است که این کشور را بدترین بحران از زمان جنگ داخلی در سال 1990 به پایان رسید.

تلاقی بحران

در سال گذشته یک نظرسنجی نشان داد که اکثریت لبنان — 45 درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد داشت که اقتصاد مهم ترین چالش های پیش روی کشور با کمبود خدمات عمومی و فساد متشکل از بالا پاسخ trumping مسائل دیگر مانند امنیت داخلی و یا نمایندگی سیاسی.

که احساسات تبدیل شده است تا کنون بیشتر prescient با ارزش لبنان پول ملی. پس از اکتبر لیره دهکدهای از دست داده بیش از 80 درصد از ارزش خود را در حالی که دلار به مدت طولانی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از لبنان اقتصاد همه اما ناپدید شده از بازار سیاه است.

Beirut, Libanon (picture-alliance/ZUMAPRESS.com)

لبنان را از بحران اقتصادی است موجب ناآرامی و تهدید به بی ثبات کردن این کشور به طور نامحدود

به عنوان یک نتیجه, آن را تبدیل به سخت تر برای لبنان برای خرید مواد غذایی اساسی و لوازم. وضعیت اقتصادی مرکب لخت قفسه ها در فروشگاه های مواد غذایی و مزمن کاهش قدرت. اما بی ثباتی اقتصادی نیست و تنها عامل دامن زدن به بحران است.

دهه دولت قصور و مداخلات خارجی را به طور موثر فلج کشور توانایی به دنبال کمک های بین المللی برای ایجاد ثبات در اقتصاد با توجه به Aram Nerguizian ارشد کاردانی در واشنگتن مستقر در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک (CSIS).

"شما تا به حال نسل از رهبری سیاسی, از سال 1990 تا به امروز که تصویب این نوع از تغییرات سیستمیک است که می تواند لبنان به سمت یک مدل اقتصادی است که پایدار" گفت: Nerguizian.

ادامه مطلب: جایی که لبنان اصلاحات ؟

'فرسایش از آزادی مطبوعات'

برای رومی Haber مستقل لبنان روزنامه نگار بحران سوخت یکی دیگر از خطرناک تغییر در یک کشور در نظر گرفته شود در غیر این صورت چراغ تحمل در منطقه است.

"غم انگیزترین بخش این است که فرسایش آزادی مطبوعات در کشور" Haber گفت. "لبنان مورد استفاده قرار گیرد به عنوان یک پناهگاه برای آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان از منطقه است. امروز آزادی بیان در لبنان در معرض خطر است. هر هفته آنها را احضار فعالان و روزنامه نگاران اغلب بیش از رسانه های اجتماعی خود را پست."

Haber گفت: چند رسانه ها از جمله روزنامه ها و ایستگاه های رادیویی یا متوقف پرداخت به کارکنان خود و یا کاهش حقوق خود را. حتی کسانی که همچنان برای دریافت غرامت برای کار خود را دیده اند درآمد خود را تبدیل به یک کسری از آنچه در آن بود به ارزش قبل از بحران با توجه به کاهش ارزش پول.

"هر بخش و صنعت در کشور رنج می برد" Haber گفت. "صنعت رسانه متفاوت است."

فیل در اتاق

در خارج از مجموعه پیچیده ای از مسائل مربوط به لبنان چهره وجود دارد باقی می ماند یکی از عوامل است که می تواند نفوذ این کشور در دوره احتمالا بیش از هر دیگر: ایران-حمایت گروه های شبه نظامی حزب الله.

لبنان و نظام سیاسی است که عمدا تقسیم همراه sectarians خط برای اطمینان از گنجاندن این کشور متنوع قومی و مذهبی جوامع و که شامل نمایندگانی از گروه های شبه نظامی شیعه حزب الله منافع. این گروه تعیین شده است یک سازمان تروریستی خارجی آمریکا و دیگر کشورهای غربی.

ادامه مطلب: Al-Hashd al-Shaabi و حزب الله: ایران به متحدان خود در عراق و لبنان

CSIS' Nerguizian گفت: آن زمان دخالت های سیاسی باعث می شود آن را حتی سخت تر برای دولت لبنان به دنبال کمک های بین المللی به خصوص در یک لحظه زمانی که کشورهای غربی با تمرکز بر مسائل داخلی مانند پا زدن شروع اقتصاد پس از coronavirus بیماری همه گیر.

به جای یک تازه غرب گرا دولت می تواند با ارائه یک بیشتر ظاهر اعتماد برای سرمایه گذاران و به احتمال زیاد جسور تلاش برای بین المللی-پشتیبانی از ثبات برنامه. بدون کمک های بین المللی لبنان به طور بالقوه چهره های نامحدود و بی ثباتی است.

"ما به سرعت در حال آمدن به نوع نقطه کانونی که در آن چیزهایی که به عنوان تغییر ناپذیر و تغییر ناپذیر در حال رفتن به مجبور به تغییر" گفت: Aram. "وجود خواهد داشت که به بحث در مورد چه نوع از مسیر این کشور را به قصد است که بازیکنان را به recalibrate و چه خطر نمی recalibrating سریع به اندازه کافی ممکن است."

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن