هلند خواستار حذف استعماری دوران مجسمه

پلیس در هلند را شکست رقیب تظاهرات در مجسمه هلندی شرق هند شرکت افسر. استعمار دوران ارقام را تبدیل به نقطه کانون

توسط NEWSCENTERALS در 31 خرداد 1399

پلیس در هلند را شکست رقیب تظاهرات در مجسمه هلندی شرق هند شرکت افسر. استعمار دوران ارقام را تبدیل به نقطه کانونی ضد نژادپرستی تظاهرات در سراسر اروپا در هفته های اخیر.

برخی از 500 معترضان روز جمعه با تجمع در شهر هورن (شهر) در شمال شهر آمستردام به تماس برای حذف یک مجسمه از قرن 17 استعماری دوران هلندی افسر Jan Pieterszoon کوئن.

نیز وجود دارد یک گروه کوچک از counterprotests. هنگامی که تظاهرکنندگان حاضر به پراکنده کردن پلیس را شکست جمعیت با سپر و باتوم دستگیری پنج نفر. هیچ آسیب یا خسارت گزارش شده است.

ادامه مطلب: آنچه باید انجام شود با بحث آثار?

کوئن یک افسر در هلندی شرق هند شرکت بازرگانی به رهبری فتح Banda سلیمان در 1621, مدرن روز در اندونزی. تنها 1000 از 15,000 ساکنان محلی معتقد بودند که جان سالم به در برد.

"هر کس امروز در اینجا یک صدا به قربانیان. یک قاتل توده سزاوار نیست یک مجسمه" گفت: Romy Rondeltap یکی از اعتراض سازمان.

در پی پلیس به قتل جورج فلوید در ایالات متحده است که سوخت های سیاه زندگی مهم جنبش در سراسر جهان هلند در هفته های اخیر شاهد تظاهرات در سراسر این کشور علیه خشونت پلیس و نژادپرستی از جمله دو همایش بزرگ در پایتخت آمستردام. این اعتراضات شده اند رانده نگرانی بیش از نژادپرستی در بخشی از پلیس و مقامات مالیاتی و تبعیض در مدارس و محل های کار و بازار مسکن است.

مجسمه های استعماری دوران اروپایی ها باید تبدیل به نقطه کانونی بسیاری از ضد نژادپرستی تظاهرات در این قاره از جمله در انگلستان و بلژیک. هفته گذشته یک مجسمه هلندی استعماری مارینر Piet Hein شد آغشته با کلمه "قاتل."

ادامه مطلب: آیا در شهرستانها بلژیک را به پایین کشیدن مجسمه لئوپولد دوم ؟

در حالی که بسیاری از مردم مشاهده کوئن و و دیگر استعماری دوران ارقام به عنوان وحشیانه سرکوبگران آنها نیز کشیده شده حمایت از کسانی که دیپلم آنها با هلندی تاریخ و هویت.

tg/dr (AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن