جاده جدید rouses اختلاف ارضی بین هند و نپال

نپال اعتراض هند افتتاح یک جاده جدید است که از طریق سرزمین مورد مناقشه است. ده ها تن از مردم بازداشت شدند برای

توسط NEWSCENTERALS در 21 اردیبهشت 1399

نپال اعتراض هند افتتاح یک جاده جدید است که از طریق سرزمین مورد مناقشه است. ده ها تن از مردم بازداشت شدند برای نشان دادن در خارج از سفارت هند.

نپال روز شنبه مطرح اعتراض به افتتاح یک جاده توسط هند است که از طریق سرزمین مورد مناقشه است.

لینک جاده باز شد یک روز قبل از هند وزیر دفاع Rajnath Singh. آن را متصل Dharchula در هند state of Uttarakhand به Lipu Lekh تصویب در نزدیکی خط کنترل واقعی (LAC) — هند در مرز با چین است.

هند می گوید: جاده جدید را تسهیل حرکت زائران به کایلاش-Mansarovar به طور قابل توجهی کاهش مدت زمان سفر.

به سمت جنوب از Lipu Lekh تصویب به نام Kalapani خاک یک منطقه مورد مناقشه میان هند و نپال است.

"دولت نپال آموخته است و با حسرت در مورد 'افتتاح' روز گذشته توسط هند از لینک 'جاده' اتصال به Lipu Lekh (نپال) که عبور می کند از طریق نپالی خاک" یک بیانیه از نپال وزارت امور خارجه گفت:. "این یک جانبه عمل می کنند اجرا می شود در برابر این درک رسیده بین دو کشور از جمله در سطح نخست وزیران که یک راه حل برای مسائل مرزی خواهد بود به دنبال از طریق مذاکره است."

در نپال نیز خواسته هند به توقف فعالیت های داخل آن "خاک".

"دولت نپال خواستار بر دولت هند به خودداری از انجام هر گونه فعالیت در داخل خاک نپال."

هند در پاسخ بعد از آن در روز گفت که جاده جدید دروغ "به طور کامل در" قلمرو آن است.

"به تازگی افتتاح بخش جاده در Pithoragarh منطقه در ایالت Uttarakhand نهفته است به طور کامل در داخل خاک هند است. جاده به پیروی از قبل موجود در مسیر استفاده شده توسط زائران از کایلاش Mansarovar Yatra" هند وزارت امور خارجه سخنگوی Anurag Srivastava گفت: رسانه های هند در یک کنفرانس مطبوعاتی.

Srivastava افزود که هر دو کشور در حال برنامه ریزی وزیر امور خارجه-سطح هسته خرما برای آن خواهد بود نهایی هنگامی که دو دولت با موفقیت مقابله با کروناویروس بحران است.

ادامه مطلب: نپال عمل تعادل ظریف بین چین و هند

اختلاف

یک معاهده امضا شده میان نپال و هند در سال 1816 تعیین Makhali رودخانه ای که اجرا می شود از طریق Kalapani به عنوان مرز بین دو همسایه است. این رودخانه دارای بسیاری از شاخه های فرعی که در Kalapani. به همین دلیل هند ادعا می کند که این رودخانه آغاز می شود در Kalapani اما نپال می گوید که آن شروع می شود از Lipu Lekh تصویب است که منبع بسیاری از انشعابات آن.

سال گذشته دیدم تازه تنشها میان دو کشور زمانی که یک نقشه جدید هند منتشر شده در ماه نوامبر نشان داد Kalapani در آن دولت از Uttarakhand بسیار به پریشانی نپال.

این Lipu Lekh پاس نیز در خدمت یک اهمیت استراتژیک برای هند به عنوان یک نقطه کلیدی برای نظارت بر چینی سربازان جنبش است.

شنبه شاهد چندین تجمع مردم در خارج از سفارت هند در کاتماندو به اعتراض در برابر این جاده با وجود سراسر کشور coronavirus مستند. با توجه به AFP news agency حداقل 38 معترضان بازداشت شدند. بسیاری از مردم در نپال نیز در زمان به توییتر با هشتگ #backoffindia.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب