پاکستان: نحوه رویکرد به موضوع تجاوز به عنف در میان یک بحث سیاسی

اتهامات تجاوز به عنف به طور کلی جدی گرفته نمی در پاکستان با برخی از مردم و حتی سرزنش قربانی برای داشتن یک انگی

توسط NEWSCENTERALS در 6 مرداد 1399

اتهامات تجاوز به عنف به طور کلی جدی گرفته نمی در پاکستان با برخی از مردم و حتی سرزنش قربانی برای داشتن یک انگیزه سیاسی. در همان زمان فعالان می گویند که "اتهامات واهی" می تواند آسیب های محلی و حرکات.

در سال 2005 پس از آن رئیس جمهور پاکستان پرویز مشرف ادعا کرد که اتهام تجاوز به عنف بودند یک راه آسان برای پول است.

"شما باید درک محیط زیست در پاکستان... این تبدیل به پول سازی از نگرانی. بسیاری از مردم می گویند اگر شما می خواهید برای رفتن به خارج از کشور و گرفتن ویزا برای کانادا یا تابعیت و یک میلیونر خودتان تجاوز" مشرف گفت واشنگتن پست در اشاره آشکار به تجاوز مورد Mukhtaran مای.

مای بی سواد, زن, شد, تجاوز در ژوئن 2002 در دستور "panchayat" (شورای روستا) به عنوان "مجازات" او برادر کوچکتر را به اتهام روابط نامشروع با یک زن از قبیله رقیب. تجاوز به عنف ساخته شده بین المللی عناوین گروه های حامی حقوق زنان خواستار عدالت برای مای و مجازات برای متجاوزان.

محلی و بین المللی و سازمان های حقوق ناودان بیانیه مشرف و خواستار عذرخواهی. آنها او را متهم کرد از trivializing یک جنایت شنیع. مشرف توجیه اظهارات خود گفت: او تنها ابراز معمولا برگزار می شود نظر به جای خود.

فعالان می گویند اتهامات تجاوز به عنف به ندرت جدی گرفته شود در اکثریت مسلمان جنوب کشور آسیایی با برخی از افراد متهم "غیر اخلاقی زنان" از "مستحق" حمله. همچنین معمول است برای مردم را به این متهم پس زمینه و وابستگی سیاسی به تجاوز به عنف بحث است.

در سال 2017, عایشه گلالی عضو سابق تحریک-e-انصاف (PTI) حزب را متهم کرد که در زمان نخست وزیر پاکستان عمران خان از آزار و اذیت جنسی. او ادعا کرد که خان او را فرستاده نامناسب پیام های متنی در 2013. خان را رد این اتهامات و PTI کارگران انداخته یک کمپین رسانه های اجتماعی در برابر گلالی متهم او را از داشتن یک "دستور کار سیاسی" به بدگویی رهبر خود را.

ادامه مطلب: Survivor: 'دولت هند تنها فراهم می کند یک گروه کمک های اولیه پس از تجاوز جنسی'

آزار و اذیت جنسی یک 'جرم'

در پاکستان از نظر "دستور کار" و "شخصیت" هستند که اغلب استفاده می شود برای بی اعتبار ساختن زنان که صحبت کردن در برابر آزار و اذیت جنسی. "چرا این زن صحبت کردن در مورد آزار و اذیت و تجاوز به عنف پس از یک مدت زمان طولانی ؟" این است که دیگر بهانه ای استفاده می شود که به تضعیف شدت اتهامات.

فعالان حقوق زنان می گویند که اتهامات تجاوز جنسی باید جدی گرفته شود, صرف نظر از زمان و اطراف آن بحث سیاسی.

"وجود دارد نه" حق "و یا" اشتباه " راه برای مقابله با آزار و اذیت جنسی و یا اتهامات تجاوز به عنف. آنها جنایات تحت قانون. شواهد مورد نیاز برای اثبات اتهامات بدون توجه به زمانی که اتهام جرم و جنایت رخ داده است. ملاحظات سیاسی نباید دخالت حاکمیت قانون" Tahira عبدالله جانباز فعال حقوق زنان گفت: DW.

"آزار و اذیت جنسی یک جرم است و باید آن را خطاب پاکستان تحت قانون" او اضافه شده است.

ادامه مطلب: پاکستان کودک تجاوز و قتل مورد 'فقط نوک کوه یخ'

پس از مرکز-چپ پاکستان حزب مردم (PPP) به قدرت رسید در سال 2008 آن را معرفی قوانین مختلفی برای مبارزه با آزار و اذیت جنسی و خشونت علیه زنان است. اما کارشناسان حقوقی می گویند قوانین استفاده از مشکوک اصطلاحات به تعریف جرایم جنسی.

اسامه مالک یک حقوق کیفری, متخصص است که قضات, مقامات پلیس و بررسی سازمان ها به درستی آموزش دیده برای مقابله با آزار و اذیت جنسی موارد است.

"زنان همچنان به احساس و تمایلی در مورد گزارش آزار و اذیت" ملک گفت: DW.

ادامه مطلب: نعیم میرزا: یک مرد مبارزه برای حقوق زنان در مردسالار پاکستان

آسیب به جنبش محلی

برخی از فعالان حقوق زن می گویند که غلط اتهامات تجاوز به عنف نیز می تواند آسیب های محلی حقوق زنان جنبش.

"اگر یک زن می گوید او شده است از نظر جنسی مورد آزار و اذیت او باید جدی گرفته شود. در همان زمان او نیاز به اثبات اتهامات در دادگاه قانون. هیچ کس اجازه سوء استفاده از قانون است. اگر این اتهامات ثابت هستند در دادگاه مقصر باید مجازات" فرزانه باری اسلام آباد-بر اساس فعال حقوق زنان گفت: DW.

"اگر برخی از زنان شروع به سوء استفاده جنسی و آزار و اذیت قوانین برای منافع سیاسی آن را آسیب به حقوق زنان جنبش" باری اضافه شده است. "این در نهایت به ضرر زنان است که واقعا آزار و واقعی قربانیان. آنها را جدی گرفته نمی شود پس از آن."

پاکستان در صفوف به عنوان ششمین خطرناک ترین کشور جهان برای زنان با موارد جرایم جنسی و خشونت خانگی به سرعت در حال افزایش است. فعالان سرزنش جامعه مردسالار نگرش برای این مشکل است.

ادامه مطلب: پاکستان: مرد محکوم به اعدام برای تجاوز به عنف و قتل 7 ساله

در چند سال گذشته این #MeToo جنبش گرفته شده در پاکستان, با بسیاری از زنان به خیابان آمدند و خواستار حقوق خود.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب