سیاسی درگیری در بلغارستان جرقه اعتراضات و خشم

بلغارستان رئیس جمهور و نخست وزیر در حال قفل شده است و در یک رویارویی پس از دولت حاضر به استعفا پس از حمله پلیس

توسط NEWSCENTERALS در 24 تیر 1399

بلغارستان رئیس جمهور و نخست وزیر در حال قفل شده است و در یک رویارویی پس از دولت حاضر به استعفا پس از حمله پلیس رئيس جمهور در ساختمان. تنش سیاسی در حال ریختن به خیابان آمدند.

این تظاهرات که فوران در سراسر بلغارستان بیش از گذشته چند روز شروع در یک ساحل کوچک در ساحل دریای سیاه. Hristo ایوانف یکی از رهبران کوچک و میانه رو سیاسی حزب دموکراتیک بلغارستان تلاش برای دسترسی به ساحل در تاریخ 7 ژوئیه.

او مانع از انجام این کار توسط ملی حفاظت از خدمات (سازمان خدمات ملی) افسران. افسران بودند نگهبانی در نزدیکی عمارت احمد Dogan سابق رهبر جنبش برای حقوق و آزادی (MRF) ،

ایوانف ادعا می کند که دولت محافظه کار نخست وزیر Boyko Borisov اجازه داده است Dogan به در اختیار گرفتن عمومی است که با توجه به بلغاری قانون اساسی متعلق به دولت است. او همچنین متهم Borisov اجازه می دهد Dogan به استفاده از خدمات سازمان خدمات ملی در بلغارستان و مالیات دهندگان هزینه. Dogan در حال حاضر دارای هیچ پست عمومی.

Bulgarian politician Hristo Ivanov speaks at an event

سیاستمدار مخالف Hristo ایوانف اقدام به زمین در ساحل بود اما مانع توسط ماموران امنیتی

رئیس جمهور در مقابل نخست وزیر

دو روز بعد در پاسخ به ایوانف به اتهامات رئیس جمهوری بلغارستان شکمبه Radev — که رای دادند در پشت حمایت از بلغاری حزب سوسیالیست (BSP) بزرگترین مخالفان بلوک به عنوان 2016 — مسطح خود انتقاد در Borisov دولت بیان کرد که این سازمان خدمات ملی باید متوقف امنیت افراد مانند Dogan.

همان روز به شدت مسلح دادستان وارد ساختمان ریاست جمهوری و بازداشت دو عضو از دولت ریاست جمهوری. با توجه به رئیس جمهور Radev و ایوانف اقدامات دادستان کل ایوان Geshev در دستور حملات نشان داد که تعصب و انگیزه های سیاسی به دست آورید.

در واقع تحلیلگران سیاسی مانند استاد Evgenii Dainov جدید بلغاری دانشگاه در صوفیه توصیف کرده اند Geshev به عنوان یک چهره نزدیک به Dogan و MRF. اعتقاد بر این است که Geshev نیز از حمایت ضمنی از Borisov حزب GERB. نشانه های وجود دارد که GERB و MRF — ظاهرا یک حزب اپوزیسیون — در واقع با هم کار بر روی تعدادی از مسائل.

سه GERB دولت و Borisov خود را — که در حال حاضر در حال بررسی توسط اسپانیایی دادستان بیش از اتهام مشارکت در پولشویی طرح شده اند گرفتار متعدد رسوایی فساد. اپوزیسیون معتقد است که اقدام صورت گرفته توسط دولت پیگرد قانونی در برابر بلغاری رئیس جمهور صرفا سرپوش و پوششی برای منحرف کردن توجه عمومی و موشکافی از این دولت مشکلات است.

در همین حال رئیس جمهور Radev و ایوانف را خواستار استعفای هر دو دادستان عمومی و دولت است. نخست وزیر Borisov است قاطعانه رد کرد و بیان کرد که او باقی می ماند "سرکش" و "مخالفان را خواهد شکست این کشور".

President Rumen Radev waves at the camera as he is surrounded by supporters

رئیس جمهور شکمبه Radev خواستار استعفای دولت بلغارستان

خشم عمومی

اگر چه Borisov دولت دریافت افزایش محبوبیت بیش از دست زدن به آن از COVID-19 بحران این رسوایی اخیر موفق به متحد کردن غیر این صورت تکه تکه کرد. دهها هزار نفر از حامیان حزب دموکرات و بلغارستان رئیس Radev BSP و نوپای سیاسی تشکل های اطراف چاخان Slavi Trifonov و سابق ombudswoman مایا Manolova شده اند راهپیمایی را از طریق خیابان های پایتخت صوفیه از هفته گذشته در اعتراض به دولت.

بلغارستان است که اغلب به نقل از به عنوان مثال از دولت ضبط. سیاستمداران مانند احمد Dogan باید یک مناقشه حتی سایه شهرت. در یک ویدیو به بیرون درز از سال 2009 Dogan معروف اظهار داشت که او و نه مجلس برگزار شد توازن قدرت در بلغارستان. "من ابزار قدرت است که بخش تا دولت سرمایه گذاری" او ادعا کرد.

در روز شنبه Boyko Borisov اعلام کرد که سازمان خدمات ملی را متوقف امنیت ارائه جزئیات برای Dogan و Delyan Peevski یک نماینده پارلمانی از MRF. اما تظاهرات ادامه داد: یکشنبه آنها تا به حال به گسترش به وارنا, Plovdiv و دیگر بلغاری شهرستانها.

این تظاهرات که تا کنون باقی مانده صلح آمیز است. شده اند وجود دارد گزارش های گاه به گاه استفاده بیش از حد از زور توسط پلیس, که بیشتر می تواند باعث تشدید تنش های اجتماعی. بعید است که تظاهرات سرد خواهد شد توسط خود: آنها یک تظاهرات گسترده خشم در میان عموم مردم و سرخوردگی بیش از فساد سیاسی به عنوان یک کل.

Prime Minister Boyko Borisov speaks at an event

نخست وزیر Boyko Borisov ثابت شده است ماهر در بقای سیاسی

Borisov یک بازمانده

در طول سال Borisov سابق آتش جنگنده و, کاراته, قهرمان, ثابت کرده است که ماهر در بقا. اگر او می تواند با استفاده از نفوذ خود را در مورد استعفای دادستان کل Geshev این ممکن است تزریق درجه ای از آرامش به وضعیت سیاسی حداقل به طور موقت.

دور بعدی انتخابات پارلمانی قرار است در بهار سال 2021. با توجه به بررسی های انجام شده قبل از تظاهرات Borisov را GERB آگهی در پای صندوق های رای و به دست آوردن 21.3% از آرا BSP 12 درصد MRF 5% و دموکراتیک بلغارستان 2.4%.

با این حال کمیسیون اروپا برآورد کرده است که تخمین زده می شود بلغارستان تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت حداقل درصد در سال 2020 به عنوان یک نتیجه از COVID-19 بحران است. علاوه بر این موج دوم این بیماری همه گیر ممکن است در راه خود را. این چشم انداز منفی اقتصادی به خوبی می تواند بی ثباتی دولت هنوز هم بیشتر و حتی بیشتر تلفات در Borisov حمایت پایه.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب