رایحههایی با نتهای خالص و مشخص

ریشه، ریزوم و پیاز: قسمتهای زیرزمینی گیاهانی که بهطور معمول در صنعت عطرسازی استفاده میشوند شامل ریزومهای زنبق

توسط مدیر سایت در 8 اردیبهشت 1402

ریشه، ریزوم و پیاز: قسمتهای زیرزمینی گیاهانی که بهطور معمول در صنعت عطرسازی استفاده میشوند شامل ریزومهای زنبق، ریشههای خسخس (vetiver، در هند به آن خوس گفته میشود) و ریزومهای مختلف از خانواده زنجبیل است. اورجینال یا اصلی یا اصیل: به آن دسته از عطرها گفته میشود که تولید شده توسط کارخانه مادر بوده یا توسط کارخانههای تحت لیسانس و دارای مجوز نمایندگی با استفاده از مواد اولیهٔ کارخانه مادر پر و بستهبندی میشود. غنچههای باز نشده میخک صدپر نیز هر چند به عنوان گل در نظر گرفته نمیشوند اما استفاده میگردند. مقدار نیروی کار و سختی استخراج مناسب هر ماده اولیه و کنترل کیفی آن قیمت را تعیین میکند. یک گیاه بیش از یک ماده معطر میتواند داشته باشد، برای مثال دانه گشنیز نسبت به ساقه و برگ آن بوی کاملاً اینجا کلیک نمایید متفاوتی دارد. میوهای: شامل عطری از میوهها، به غیر از مرکبات مانند هلو، cassis (انگور فرنگی سیاه، گونهای قره قات)، انبه، میوه گل ساعتی، و غیره است. البته این فقط ظاهر زندگی برایس است.

در این بین کلی جنسن که پسری کم حرف و منزوی و تا حدودی تنهاست و قبل از مرگ هانا با او همکار و همکلاسی بوده و البته به او علاقه داشتهاست، یک روز هنگام بازگشت به خانه با بسته عجیبی رو به رو میشود. بعضی از این تغییرات با استقبال مواجه شدهاست و بعضی از آنها هم صدای طرفداران کتاب را درآورده به صورتی که آنها معتقدند داستان بهطور کلی تغییر کردهاست. مواد مصنوعی الزاماً ارزانتر از مواد طبیعی نیستند، چرا که به دلایل مختلفی همچون پیچیدگی روش تولید یا مراحل استخراج، هزینه تولید آنها میتواند گرانتر تمام شود. به همین دلیل کنکریتها در مراحل بعدی با استفاده از روش تقطیر یا استخراج با حلال اتانول وب سایت شخصی بیشتر تصفیه میشوند. تقطیر جزء به جزء: با استفاده از برج تقطیر اجزاء مختلف تقطیر شده از یک ماده بهطور انتخابی میتوانند جدا گشته تا بوی محصول نهایی را بهبود ببخشند. محصول این روش، بهنام کنکریت (concrete) معروف است.

او تنها فرزند خانواده بیکر است. اجرای تیم بازیگری، به خصوص بازی کاترین لانگفورد در نقش هانا بیکر و دیلان مینت در نقش کلی جنسن از سوی منتقدان ستوده شد. موم عسل و خود عسل هردو از طریق حلالها میتوانند استخراج شوند و ابسولوت (absolute) به وجود آورند. موم عسل در اتانول حل شده و اتانول تبخیر میشود تا ابسولوت موم عسل بهدست آید. در این روش، مواد خام حرارت داده شده و مواد معطر از طریق میعان بخار به وجود آمده بهدست میآیند. یک بوی بسیار تمیز و مدرن که منجر به تولید عطرهای دو جنسیتی جدید (که بهطور مشترک توسط خانمها و آقایان استفاده میشوند) شدهاست. امروزه به جای اینکه یک رایحه را از بنیان تا انتها بسازند، خیلی از عطرها و ادوکلنهای مدرن با استفاده از پایههای رایحه یا بهطور خلاصه پایهها ساخته میشوند. مرکبات: یک خانواده قدیمی در گروههای بویایی که حتی تا این اواخر در ادوکلنهای خنک و تازه استفاده میشد.

گروههای مختلف عطرها را مانند هر طبقهبندی دیگری نمیتوان بهطور کامل در طبقات مجزا قرار داد، هر رایحهای طیفهایی از دیگر گروههای بویایی دارد. کورتنی یک همجنسگراست و والدینی همجنسگرا نیز دارد اما او از اینکه این مسئله را به صورت عمومی بر زبان بیاورد خجالت میکشد. بسته به خلوص آنها، شامل یک ترکیب شیمیایی میشوند. مواد معطر موجود در منابع طبیعی با استفاده از روشهای استخراج مختلف از مواد خام استخراج میشوند. اغلب ترکیبات معطر مواد چوبی، فیبری و حیوانی از این روش استخراج میشوند. این روش امروزه بهعلت هزینههای گزاف آن و وجود روشهای مؤثرتر دیگر، بهطور معمول استفاده نمیشود. کنکریتها بهعلت سهولت حل شدن ترکیبهای آبگریز در حلالها، حاوی مقدار زیادی موم هستند. این روش برای استخراج مواد معطر از گیاهان تازه استفاده نمیشود، چرا که مقدار زیادی آب باقی میماند که ترکیبات معطر آن دوباره بایستی توسط حلال استخراج شود. یک روش معمول در تهیه ترکیبات معطر از گیاهانی نظیر بهار نارنج و گل رز است.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کلیک کنید لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 8 اردیبهشت 1402