Sajid سومرو: یکی دیگر از پاکستان دانشگاهی می افتد قربانیان به قانون توهین به مقدسات

سندی استاد ادبیات بوده است و بازداشت و تحت پاکستان بحث قوانین توهین به مقدسات. فعالان می گویند دستگیری او است

توسط NEWSCENTERALS در 28 خرداد 1399

سندی استاد ادبیات بوده است و بازداشت و تحت پاکستان بحث قوانین توهین به مقدسات. فعالان می گویند دستگیری او است نمونه دیگری از رشد عدم تحمل مذهبی در این کشور با اکثریت مسلمان.

Sajid سومرو پاکستان, استاد سندی ادبیات در خيرپور را شاه عبدالطیف دانشگاه در استان سند دستگیر شد و در 10 ژوئن. پلیس در زمینه توهین به مقدسات پرونده سومرو تحت قانون مجازات پاکستان. او پس از بازداشت شده و در انتظار محاکمه است.

استاد شناخته شده است به مقامات پاکستانی برای او مخالف دیدگاه ها و انتقادات از قدرتمند ترین کشور دادند.

"ساجد نوشته است چیزهای مهم حوزههای علمیه, باورهای دینی, مفهوم بهشت و چند همسری. او همچنین با انتقاد پاکستان است. بنابراین او به ثبت رسیده است در زیر بخش مربوط به قانون" حکیم علی Kalhoro محلی سند افسر پلیس گفت: DW.

تعدادی از فعالان حقوق بشر, سازمان های جامعه مدنی و سیاستمداران ابراز نگرانی کرده توهین به مقدسات ثبت نام در برابر سومرو تحت پاکستان گسترده و بحث برانگیز قوانین توهین به مقدسات. سومرو وکیل فیاض Khamisani گفت: DW که این مورد در برابر مشتری خود را نمی, با رعایت تشریفات قانونی لازم.

پاکستان را سرکوب 'نقض حقوق بشر'

اسد لب به لب از پاکستان کمیسیون حقوق بشر معتقد است که صریح استاد ادبیات است که برای بیان دیدگاه ها که مربوط نیست به کسانی که از دولت اسلام آباد.

"او با حضور در مراسم تشییع جنازه یک سندی ملی است که به پایین رفتن نیست به خوبی در برخی از محافل قدرتمند که ممکن است بخواهید به او درس بگیریم. ما باور داریم که اگر کسی به دیدگاه های مختلف سیاسی و سپس او باید درگیر در گفت و گو اما با استفاده از توهین به مقدسات به عنوان یک ابزار برای خاموش کردن صداها می تواند تبدیل به بسیار فاجعه بار" لب به لب گفت.

ادامه مطلب: پاکستان نگران کننده رسانه های اجتماعی حکم اعدام

عضو مجلس سنا و رییس جمهور سابق مرکز-چپ حزب ملی میر Hasil Bizenjo گفت: "این بسیار مأیوس کننده است برای دیدن ثبت نام از توهین به مقدسات موارد در برابر روشنفکران و نویسندگان. ما باید به اندازه کافی صبر و شکیبایی برای تحمل مخالف نقاط views. چنین مواردی باعث ترس در میان دانشگاهیان خفقان سالم بحث."

Arfana ملاح یک استاد در دانشگاه, سند, درخواست مردم سراسر کشور در اعتراض به سومرو بازداشت. او گفت: DW که او دریافت تهدید به زندگی خود را پس از علنا نشان دادن حمایت سومرو. ملاح نداد بیشتر به ماهیت تهدید.

افزایش تجزیه طلبی و خشونت های فرقه ای

سند یکی از پاکستان چهار استان و کشور و بزرگترین شهر کراچی شناخته شده است برای متمایز آن فرهنگ است که به شدت تحت تاثیر تصوف شکل عرفانی از اسلام است که بر نفس خویش جستجو برای خدا. استان سند خانه را به پاکستان بزرگترین جمعیت هندو و همچنین میزبان تعداد قابل توجهی از مسلمانان شیعه.

بیش از 15 سال گذشته رو به رشد تعداد شورشی و افراطی حوزههای علمیه هستند گفت: به garnering زور و تضعیف سند را فرقه ای هماهنگی. سومرو حال صحبت کردن در مورد چنین تحولات در پاکستان سرزنش اسلام آباد برای ظهور افراط گرایی خشونت آمیز در خاک پاکستان.

در مارس 2017, دولت اسلامی عراق و شام (است) ادعا کرد یک حمله انتحاری در یک صوفی حرم در شهر Sehwan در سند. این حمله که منجر به مرگ حداقل 72 نفر از مرگبارترین در یک رشته بمب گذاری ها ادعا است که پاکستان با طالبان و دیگر شبه نظامیان.

گزارش همچنین آمده مربوط به تبدیل اجباری دختران هندو در سند قانع کننده برخی از خانواده هندو به مهاجرت به هند است. در پاسخ جهان سندی کنگره (WSC) حقوق بشر آموزش و پرورش و سازمان حمایت برای, Sindh و سندی ارائه گزارش به دفتر سازمان ملل متحد کمیساریای عالی حقوق بشر خواست برای مداخله در تبدیل اجباری اقلیت زنان و دختران در پاکستان است.

ادامه مطلب: هندوها ترس برای زندگی خود را پس از توهین به مقدسات پاکستان شورش

تعدادی از سندی ملی نیز خواستار جدایی و استقلال از خود استان از بقیه پاکستان, اما آنها عاری از جرم پشتیبانی می کند. برخی از پاکستانی ها در نظر گرفته سومرو به یک سندی ملی.

پاکستان گسترده قانون توهین به مقدسات

توهین به مقدسات یک موضوع حساس در جمهوری اسلامی پاکستان که در آن حدود 97 درصد از 180 میلیون نفر جمعیت مسلمان هستند. صدها نفر از قربانیان به اتهام توهین به مقدسات شده اند بیحال شدن در زندان های پاکستان برای سال. مردم شده اند و بدهی اوباش خشمگین و یا ترور در اتهام توهین به اسلام یا حضرت محمد.

در سال 1927 پاکستان به ارث برده قوانین توهین به مقدسات از آن استعماری بریتانیا حاکمان که تا به حال ساخته شده آن را یک جرم جنایی به ارتکاب "عمدی و مخرب عمل می کند در نظر گرفته شده به خشم احساسات مذهبی از هر کلاس با توهین به آن اعتقاد مذهبی."

اسلامی دیکتاتور نظامی ژنرال ضیاء الحق و سپس معرفی الحاقات از قوانین بین سال 1977 و 1988 از جمله حبس ابد برای کسانی که defiling یا به دلیل بیحرمتی به قرآن کریم. بعد مجازات اعدام اعلام شد اجباری برای هر کسی blaspheming در برابر حضرت محمد.

در ماه دسامبر سال گذشته 33 ساله استاد دانشگاه Junaid حافظ بود محکوم به اعدام به اتهام توهین به مقدسات. این بهاءالدین زکریا استاد دانشگاه متهم شده بود توسط تندرو گروه های دانشجویی از توهین به پیامبر اسلام در رسانه های اجتماعی و ساخت موهن اظهارات در مارس 2013.

حافظ محکوم شد پشت میله های زندان بدون محاکمه به مدت شش سال و بیشتر است که زمان صرف شده در سلول انفرادی. وکیل رشید الرحمان کشته شد مرده در دفتر خود در شهر مولتان در مارس 2014.

ادامه مطلب: جنید حافظ: چرا پاکستان محقق توهین به مقدسات مورد دریافت اندکی توجه می شود ؟

شخصی و یا سیاسی توپ لیس'

پاکستان هنوز به اجرای هر کسی برای توهین به مقدسات. بسیاری از کسانی که در ناودان با مجازات اعدام را به حال خود احکام را لغو و یا معکوس در دادگاه تجدید نظر.

طرفداران حقوق که مدت طولانی است که خواستار اصلاحات در قوانین بحث برانگیز گفت: قوانین باید کمی با توهین به مقدسات و اغلب استفاده می شود به حل و فصل خرده اختلافات شخصی و توپ لیس.

یک 2015 مطالعه انجام شده بر اساس لاهه دادگاه بین المللی دادگستری در پاکستان اجرای قوانین توهین به مقدسات گفت که بیش از 80 درصد از دادگاه محکومیت در حال لغو در دادگاه تجدید نظر تا حد زیادی با توجه به کشف شواهد و یا ساخته شده شکایت بر اساس "شخصی و یا سیاسی توپ لیس."

ادامه مطلب: 'WhatsApp توهین به مقدسات" و گرفتاری از مسیحیان پاکستان

علاوه بر این پاکستان است ثبت نام حداقل 702 توهین به مقدسات موارد در برابر اقلیت ساخت تا 52 درصد از تمام موارد. چند ماه پیش یک هندو معلم ثبت شد در یک مورد و توهین به مقدسات در حال نگه داشته و در یک امنیت بالا همراه شد.

در مورد آسیا بی بی, یک پاکستانی مسیحی که محکوم به مرگ برای توهین به مقدسات در سال 2010 باقی مانده است یکی از ترین پاکستان با مشخصات بالا توهین به مقدسات موارد است. پس از صرف بیش از هشت سال در زندان بی بی بود تبرئه اسلامی کشور دادگاه عالی در ماه اکتبر 2019. او سپس به کانادا نقل مکان کرد برای شروع یک زندگی جدید است. اما مصیبت او ممکن است هنوز رتبهدهی نشده بود. تندروها باید متعهد به ادامه به دنبال او تا زمان مرگ او.

ادامه مطلب: پاکستان مسیحی آسیا بی بی دریافت دعوت برای زندگی در فرانسه



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب