سومالی سقوط هواپیما حمل coronavirus لوازم پزشکی

کنیا خواستار رسیدگی به یک سقوط مرگبار یک بشردوستانه هواپیما که به کشته شدن همه مردم در هیئت مدیره. کنیا وزارت

توسط NEWSCENTERALS در 16 اردیبهشت 1399

کنیا خواستار رسیدگی به یک سقوط مرگبار یک بشردوستانه هواپیما که به کشته شدن همه مردم در هیئت مدیره.

کنیا وزارت امور خارجه خواستار تحقیقات فوری در روز سه شنبه پس از یک بشردوستانه هواپیما حامل تجهیزات پزشکی برای مبارزه با کروناویروس در سومالی سقوط کرد, کشته شدن شش نفر در هیئت مدیره.

با توجه به کنیا در سازمان هواپیمایی کشوری به کنیا-ثبت نام twin-engine خصوصی هواپیمای باری با بیان هوایی سقوط کرد بعد از ظهر دوشنبه "تحت شرایطی ما هنوز به تایید."

این هواپیما در زمان خاموش از سومالی متوقف شد, و بیش در Baidoa در این کشور جنوب غربی خلیج منطقه و سپس پرواز خود را ادامه داد جنوب به Bardale شهر که در آن سقوط کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت که این حادثه رخ داده است تحت عنوان "نامشخص شرایط" و هشدار داد کنیا و دیگر بشردوستانه هواپیما عامل در منطقه به "افزایش فوق العاده احتیاط در نور مشخص نیست شرایط اطراف حادثه است."

وزارت خواست سومالی به "سرعت" بررسی سقوط مرگبار به دلیل آن اثرات عملیات بشردوستانه "در یک زمان از کمترین نیاز" به عنوان coronavirus شیوع بدتر در سراسر قاره آفریقا است.

بیشتر بخوانید: توسط الشباب به دنبال اتیوپی?

رسمی مظنون هواپیمای سرنگون

احمد Isaq محلی سومالی رسمی با غربی وزارت امور خارجه دولت منطقه ای گفت: اخبار مختلف سازمان است که این هواپیما به ضرب گلوله کشته شد.

یک پرتابه اخراج از زمین آمار هواپیما آن را به عنوان نزدیک به فرودگاه در منطقه خلیج است.

"این هواپیما به زمین در Bardale فرودگاه می کرد و پشت سر هم به شعله های آتش. تمام پردازنده شش نفر کشته در حادثه" Isack گفت: فرانسه آژانس خبری AFP.

این فرودگاه است که یک پایه برای اتیوپی نظامی تحت اتحادیه آفریقا (AU) ماموریت وظیفه مبارزه با الشباب گروه افراطی یک عملیات گروه جهادی وابسته به القاعده است. سربازان از اتیوپی و کنیا در میان کسانی که اعزام به سومالی به عنوان بخشی از یک AU ماموریت صلح بانی مبارزه با شورشیان.

الشباب که ممنوع شده است به عنوان یک گروه تروریستی توسط تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا و ایالات متحده کنترل بخش هایی از مناطق روستایی جنوب و مرکز سومالی.

این منطقه که در آن سقوط هواپیما رخ داده است که تحت کنترل دولت و نیروهای اتیوپی.

بیشتر بخوانید: عفو: ما در انکار بیش از کشتار غیر نظامیان در سومالی

تنش بین سومالی و کنیا تشدید

تصادف میان روابط تیره بین دو کشور در شرق آفریقا. در مارس کنیا متهم سومالی نیروهای نظامی از یک "بی دلیل حمله" بیش از آن مرزی در نزدیکی شهر شمالی مندرا توصیف این حادثه به عنوان یک اقدام تحریک آمیز.

مقامات کنیا نیز گفت که خشونت برخورد در امتداد مرز سومالی نیروهای پلیس و نیروهای وفادار به احمد Madobe رهبر Jubbaland - یکی از سومالی پنج semiautonomous متحده – ریخته به قلمرو کنیا و باید اشاره کرد که پس از آن می تواند ضمیمه بخش هایی از سومالی را به نگه داشتن الشباب تروریست ها به دور از قلمرو کنیا.

https://www.dw.com/en/could-kenya-annex-chunks-of-somalia/a-52725856

در ضمن سومالی به مدت طولانی متهم کنیا از دخالت در امور داخلی آن چیزی کنیا را رد کرده است.

واکنش به سقوط

مقامات کنیا گفت: آنها در تماس با سومالی در سازمان هواپیمایی کشوری بیش از سقوط هواپیما.

رئیس جمهور سومالی محمد عبداللهي — با نام مستعار Farmajo — دستور داده بود سومالی مدنی مقامات حمل و نقل هوایی کار با کنیا را بررسی است.

"رئیس جمهور Farmajo دعوت کنیا هواپیمایی مقامات به تیم خود سومالی همتایان با توجه به تکمیل تحقیقات در اسرع وقت" در وزارت امور خارجه گفت:.

سرلشگر محمد Tessema سخنگوی اتیوپی نیروی دفاع ملی گفت که او تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد تصادف و ارجاع سوال به "نیروی مسلح فرماندهان در سومالی."

mvb/aw (AP, AFP رویترز)

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن