طالبان اعلام روز عید فطر آتش بس

طالبان اعلام کرده اند آتش بس در عید فطر تعطیلات که نشانه پایان ماه رمضان. رئیس جمهور اشرف غنی استقبال می سفارش

توسط NEWSCENTERALS در 4 خرداد 1399

طالبان اعلام کرده اند آتش بس در عید فطر تعطیلات که نشانه پایان ماه رمضان. رئیس جمهور اشرف غنی استقبال می سفارش افغانستان نظامی به افتخار بس.

طالبان سه روز آتش بس اعلام می آید به عنوان یک شگفتی ماه پس از حملات خشونت آمیز در کشور است.

رئیس جمهور اشرف غنی به سرعت مورد استقبال شورشیان' پیشنهاد و دستور داد تا نیروهای خود را برای توقف عملیات خود را علیه طالبان.

"دولت افغانستان گسترش پیشنهاد صلح است. به عنوان فرمانده دستور من و شوهری به پیروی از سه روز آتش بس و به دفاع از تنها اگر حمله کردند. جزئیات بیشتر داده خواهد شد و در سخنرانی من فردا صبح آقای غنی گفت: در یک صدای جیر جیر.

Zabihullah مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای گفت که این گروه "رهبری دستور همه مجاهدین [رزمندگان اسلام] از امارات اسلامی به ویژه اقدامات برای تامین امنیت هموطنان و رفتار توهین آمیز عملیات علیه دشمن در هر نقطه."

این گروه شورشی که حکومت افغانستان از سال 1996 تا سال 2001 قول داد به مقابله به مثل "اگر وجود دارد یک حمله از دشمن در هر مکان."

ادامه مطلب: رئیس جمهور اشرف غنی و رقیب عبدالله عبدالله جوهر قدرت های مقابله

'مهم فرصت'

ما فرستاده صلح زلمای خلیل زاد که مذاکره واشنگتن در مقابله با طالبان مورد ستایش قرار داد تعطیلات بس.

"ما خوش آمدید طالبان تصمیم به رعایت آتش بس در عید و همچنین دولت افغانستان اعلام رفت و برگشتی و اعلام کرد خود را آتش بس" خلیل زاد است.

"این توسعه ارائه می دهد فرصت برای تسریع روند صلح" او اضافه شده است. خلیل زاد صحبت از "سرنوشت یک فرصت است که باید نه از دست رفته."

دبیرکل سازمان ملل متحد ینس استولتنبرگ گفت: "همه طرف ها باید به دست گرفتن این فرصت برای صلح به نفع همه مردم افغانستان است.

"ناتو متعهد به افغانستان را در دراز مدت امنیت" استولتنبرگ توییتی.

طالبان را رد کرده بود کابل را پیشنهاد آتش بس در ماه رمضان گفت: "آتش بس "منطقی نیست."

یک حمله مرگبار در یک کلینیک در کابل در اوایل این ماه کشته شدن ده ها تن از جمله نوزادان. طالبان را رد دخالت در حمله اما دولت افغانستان از راه اندازی یک تازه عملیات نظامی علیه گروه های شبه نظامی.

ادامه مطلب: هند و پاکستان یدک کش-از-جنگ خدشه دار روند صلح افغانستان

داخل افغانستان مذاکرات

آتش بس اعلام می آید ماه پس از طالبان امضا نقطه عطفی صلح و آمریکا در ماه فوریه هموار کردن راه برای خروج نیروهای آمریکا و داخل افغانستان شد.

Earleir این هفته خلیل زاد خواست هر دو دولت افغانستان و طالبان برای کاهش خشونت و حرکت پیش رو با داخل افغانستان مذاکرات است.

ارتش ایالات متحده در افغانستان نیز با استقبال از آتش بس. "ما تاکید ما تماس بگیرید برای ارتش از همه طرف به کاهش خشونت اجازه می دهد تا روند صلح را نگه دارید" آن را در بیانیه ای گفت.

ادامه مطلب: افغانستان رزومه تهاجمی علیه طالبان

adi/shs (AP, Reuters, AFP)

DW ویراستاران ارسال یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن