تانزانیا رئیس جمهور سابق بنیامین Mkapa می میرد

او به کشور سوم رئیس جمهور پس از استقلال از بریتانیا در سال 1962. حاکم شرق کشور آفریقایی برای دو دوره از سال 19

توسط NEWSCENTERALS در 3 مرداد 1399

او به کشور سوم رئیس جمهور پس از استقلال از بریتانیا در سال 1962. حاکم شرق کشور آفریقایی برای دو دوره از سال 1995 تا سال 2005 او را به خاطر کار برای پایان دادن به درگیری ها در دریاچه های بزرگ.

سابق رئیس جمهور تانزانیا بنیامین Mkapa مرده است سن 81 در یک بیمارستان در تانزانیا سابق سرمایه دارالسلام دولت جمعه اعلام کرد.

"من غمگین مرگ سومین رئیس جمهور تانزانیا و این یک ضرر بزرگ برای ما به عنوان یک کشور" رئیس جمهور جان Magufuli گفت: در یک سخنرانی تلویزیونی.

"من به یاد داشته باشید او را برای عشق خود را از کشور ... کار سخت و تلاش در ساختمان اقتصاد است. ملت دهکدهای از دست قوی شکل," او اضافه شده در یک صدای جیر جیر.

Mkapa با اعتبار طلوع در چند حزب دموکراسی در خانه و همچنین تلاش برای پایان دادن به درگیری ها در شرق آفریقا پیشرو در چندین طرح صلح خود را به عنوان کشور سوم رئیس جمهور بین سال های 1995 و 2005.

او ادامه داد: به دنبال آشتی در بوروندی, کنیا, جمهوری دموکراتیک کنگو در منطقه دریاچه های بزرگ.

Magufuli اعلام هفت روز عزای دوره در تانزانیا که در طی آن همه پرچم خواهد بود پرواز نیمه افراشته.

ادامه مطلب: COVID-19 در آفریقا: نیاز به بهبود ارتباطات

از خانواده فقیر به سیاستمدار

Mkapa متولد شد و در سال 1938 به یک خانواده فقیر در جنوب شرقی امتوارا.

او به دست آورده در رشته زبان انگلیسی در اوگاندا و بعد از آن مشغول به کار به عنوان یک روزنامه نگار قبل از منصوب شدن دبیر مطبوعاتی به این کشور اولین رئیس جمهور پس از استعمار بریتانیا حکومت Julius Nyerere.

او در چندین پست های کابینه از جمله وزیر خارجه و وزیر اطلاعات. او همچنین به عنوان سفیر به آمریکا قبل از او انتخاب شد رئیس جمهور در این کشور در چند انتخابات است.

او در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده بود اصلاحات اقتصادی از جمله خصوصی سازی شرکت های دولتی و آزاد سازی اقتصاد است. او همچنین صرف مبالغ قابل توجهی در بهبود این کشور سفر زیرساخت ها است.

در خاطرات خود در سال گذشته منتشر شده Mkapa نوشت که تیراندازی مرگبار 30 مخالفان و حامیان روحانی در شورش در نیمه مستقل و جزیره زنگبار در سال 2001 یکی از این "لکه سیاه" از روی لئامت دادن خود را در قدرت است.

ادامه مطلب: آفریقا دادگاه حقوق بشر در آستانه فروپاشی

رهبران آفریقایی تسلیت

بوروندی جمهور جدید Evariste Ndayishimiye در توییتر گفت که او "عمیقا غمگین" توسط Mkapa مرگ است.

آفریقا "از دست یک غول ایم" کنیا جانباز رهبر مخالفان Raila اودینگا. Mkapa بود "پان Africanist یک مؤمن واقعی در همکاری جنوب-جنوب و یک دولتمرد جهانی."

"تلاش های خود را راه اندازی دو دهه از رشد پایدار اقتصادی مالی اعتبار و کاهش تورم گفت: Aidan Eyakuze مدیر اجرایی نهاد های جامعه مدنی بدن Twaweza شرق آفریقا.

kmm/mm (ایسنا AFP dpa)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن