تایلندی معترضان برای پایان سلطنت در کینگ تولد

پادشاه انفعال در طول COVID-19 همه گیر ساخته شده است او را هدف انتقاد بی سابقه در خانه و خارج از کشور. تایلند د

توسط NEWSCENTERALS در 8 مرداد 1399

پادشاه انفعال در طول COVID-19 همه گیر ساخته شده است او را هدف انتقاد بی سابقه در خانه و خارج از کشور. تایلند در تلاش برای مقابله با بحران, او gallivanting مایل دور در آلمان است.

تایلند جشن تولد 68 شاه ماها Vajiralongkorn روز سه شنبه با رسمی مراسم مذهبی و نمایش عمومی از وفاداری در سراسر کشور است. پادشاه خود را, اما غایب از خود را جشن.

به عنوان تظاهرات ضد دولتی دست آوردن شتاب و اثرات COVID-19 pandemic گرفتن این کشور پادشاه و همراهان او به دنبال پناه در یک هتل لوکس در رشته کوه های آلپ باواریا. تایلندی پادشاه شناخته شده است به اقامت در آلمان برای دوره های طولانی از زمان.

ادامه مطلب: تایلند پادشاه زندگی در لوکس قرنطینه در حالی که در کشور خود رنج می برد

در صبح روز تولد پادشاه ' نخست وزیر شورای نظامی چان-اوچا led سالانه سوگند-سوگند مراسم با اعضای کابینه و 69 راهبان بودایی در بانکوک Sanam Luang مربع — تعهد به وفادار کارمندان دولت به شاه همچنین به عنوان شناخته شده راما X.

"ما رسما سوگند که ما را به انجام کار خوب و قدرت کشور است. ما را دنبال کنید در عظمت او را قدم به قدم به حل مشکلات کشور و مردم" گفت: Prayut و کابینه اش.

برای تایلند که حرمت سلطنت Vajiralongkorn تولد مهم است زمان از سال است. برای دیگران آن است که یک یادآوری از رده خارج سنت و جمعی نابرابری وجود دارد که در کشور است.

Vajiralongkorn را انفعال در طول همه گیر نیز ساخته شده او را هدف انتقاد بی سابقه در یک کشور که در آن سلطنت نقش مهمی برای بسیاری از.

رشد ضد سلطنت احساسات

پوشش پادشاه اسراف زندگی در خارج از کشور گردش در رسانه های خارجی, رسانه نمی تواند گزارش در تایلند به دلیل سخت lese majeste که ممنوع هر گونه توهین به اظهارات و یا نظرات در مورد شاه و خانواده سلطنتی است. عدم پایبندی به ماده 112 جرم است مجازات سه تا 15 سال در زندان است.

در ماه ژوئن نخست وزیر گفت: پادشاه خود را در "شفقت" بود دستور دولت به اجرای ماده 112 برای آزار و اذیت, اما هشدار داد که هر کسی که انتقاد سلطنت خطرات امرار معاش خود.

ادامه مطلب: Coronavirus تشدید تایلند بحران زباله های پلاستیکی

تبعید فعال Junya Yimprasert گفت: DW: "ماده 112 است که هنوز هم یک تهدید به عنوان طولانی به عنوان آن وجود دارد به دلیل آن استفاده می شود به صورت دوره ای و منظم."

با وجود قوانین سخت گیرانه در صحبت کردن در برابر سلطنت تایلند به خیابان آمده اند و سیستم عامل رسانه های اجتماعی به را, نقطهنظرات ناکامی های خود را. دانشجو-رهبری تظاهرات ضد دولتی خال خال شده است با تظاهرکنندگان brandishing پلاکارد و بنر با پیام های انتقادی از شاه. شعارهای اما در آورده بودند با زبان عامیانه و طعنه.

رایگان جنبش جوانان در صحنه سیاسی تجمع در بانکوک در جولای 18 به تقاضای انحلال مجلس و پایان دادن به سرکوب هر کسی که مخالف دولت و اصلاحات در قانون اساسی. آنها انجام شده نشانه های مطلب "ایمان از دست رفته است که قطعا جرم نیست" و "ما نمی توانیم به از دست دادن ایمان چرا که ما هرگز ایمان" با اشاره به سیاسی و فعال حقوق بشر Tiwagorn Withiton.

ادامه مطلب: تایلندی پادشاه نوار سابق PM Thaksin Shinawatra از افتخارات سلطنتی

'من از دست ایمان به سلطنت'

Withiton بود بستری در یک بیمارستان روانی در اوایل ماه جولای در برابر او خواهد شد و او پس از صحبت کردن در برابر ناپدید شدن اجباری تایلندی مخالف Wanchalearm Satsaksit در کامبوج. Satsaksit مهم بوده است از تایلند نظامی و سلطنت.

Withiton تا به حال نوشته شده از یک عکس در Facebook که در آن او با پوشیدن یک تی شرت های مزین با "من ایمان در سلطنت." ماموران امنیتی او سفر پرداخت و سعی در متقاعد کردن او برای جلوگیری از پوشیدن این تی شرت با استناد به آن می تواند بخش در تایلند است.

ادامه مطلب: تایلندی فعالان متهم به جرم اهانت به پادشاه "ناپدید"

پس از ادامه به پوشیدن تی شرت در عمومی فعال گرفته شده بود به زور از خانه اش در شمال شرقی استان از Khon Kaen.

"این یک موضوع پزشکی," Major General Puttiphong Musikun استانی رئیس پلیس برای Khon Kaen, گفت, DW بدون دادن جزئیات بیشتر.

Withiton را به اتهام آدم ربایی برانگیخته آنلاین داد و بیداد, با شهروندان خواستار پاسخ تحت هشتگهای #SaveWanchalearm و #Abolish112.

پس از دو هفته در بیمارستان Withiton بود به طور غیر منتظره آزاد در ژوئیه 22. او گفت: در جریان تظاهرات خواستار آزادی او شدند کاتالیزور برای آزادی او.

"در حال حاضر من باید به بهبود جسمی و عاطفی پس از بستری در بیمارستان گفت:" Withiton.

بیشتر بخوانید: انتقاد تایلند قوانین سرکوبگر به شدت سرکوب COVID-19 منتقدان

اعتراض گسترش به آلمان

برخی 8,500 کیلومتر (5,300 مایل) در شمال غرب, اعضای, آلمانی, غیر انتفاعی PixelHELPER بنیاد و اتباع تایلندی زندگی در خارج از کشور جمع آوری شده به مرحله اعتراض پادشاه تولد.

رهبری تبعید فعال Junya Yimprasert معترضان با تجمع در مقابل دروازه براندنبورگ برلین برگزار شد و نشانه هایی است که خواندن: "تایلندی پادشاه به دادگاه جنایی بین المللی (ICC)." آنها همچنین بنا موقت گیوتین با یک کاریکاتور از راما X پشت میله های زندان.

"هدف ما این است که به لغو سلطنت" گفت: Yimprasert. 54 ساله شده است با استفاده از یک رویکرد غیر متعارف برای گرفتن پادشاه توجه است. برای هفته او و همکار معترضان را با استفاده از نور پروژکتور به نمایش ضد سلطنت پیام بر روی دیوار مقابل گراند هتل Sonnenbichl در گارمیش-پارتنکیرشن که در آن پادشاه در حال حاضر ساکن.

برای جلب توجه بیشتر این گروه همچنین پیش بینی خنده دار تصاویر شامل راما X بر روی دیوارهای پارلمان آلمان و آنگلا مرکل صدر اعظم.

این فعالان در حال حاضر قصد داریم به گام تا اعتراض. "ما در حال جستجو برای آتش نشانی ماشین را به درایو در کنار او [شاه] هنگامی که او می رود و دوچرخه سواری. ما می خواهیم برای پایان دادن به سرگرم کننده از زندگی خصوصی خود و انتقال به او که آن را بسیار خوب است که او باقی می ماند در آلمان گفت:" PixelHELPER بنیانگذار الیور Bienkowski.

صحبت با دویچه وله Bienkowski گفت: این گروه همچنین برنامه ریزی به مرحله یک 24/7 اعتراض در مقابل پادشاه هتل و گسترش تلاش های خود را به دیگر کشورهای اروپایی از جمله سوئیس که در آن ملکه Suthida اعتقاد بر این است به ماندن.

برلین-بر اساس سازمان همچنین می خواهد به هدف تایلند بخش گردشگری را به آلمانی "از وضعیت آگاه" در جنوب شرقی آسیا کشور است.

تایلند رویال دفتر پاسخ نمی دهند به DW درخواست برای نظرات در مورد ادامه تظاهرات و پادشاه نقش در تایلند با توجه به عدم.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن