8 مه 1945: در مجموع شکست و یا بعد از آزادی ؟

پایان جنگ جهانی دوم بود که پس از یک نبرد ایدئولوژیک بیش از گناه و مسئولیت. آلمان غربی شد و آهسته تر به چالش از

توسط NEWSCENTERALS در 16 اردیبهشت 1399

پایان جنگ جهانی دوم بود که پس از یک نبرد ایدئولوژیک بیش از گناه و مسئولیت. آلمان غربی شد و آهسته تر به چالش از کمونیست آلمان شرقی با آن دولت سیاست ضد فاشیسم است.

در 8 مه 1945 اسلحه در نهایت سقوط کرد و سکوت. جنگ جهانی دوم آغاز شده توسط آدولف هیتلر نازی رایش سوم در سال 1939 بود. تسلیم بی قید و شرط آلمان نیروهای مسلح ارتش را برای پایان دادن به درد و رنج میلیون ها نفر — در ابتدا تنها در اروپا به دلیل آلمان نازی متحد و ژاپن و ادامه مبارزه را واگذار شکست در ماه اوت زمانی که آمریکایی ها تا به حال کاهش یافته است بمب اتمی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی.

بین المللی ضد هیتلر ائتلاف — رهبری اتحاد جماهیر شوروی ایالات متحده آمریکا بریتانیا و فرانسه — مارس 8 بود که با وجود همه درد و رنج که رفته بود قبل از یک روز به جشن می گیرند. که با شادی نمی شد به اشتراک گذاشته شده توسط بسیاری از آلمانی ها. کشور خود را نابود شده بود و پس از آن به چهار تقسیم مناطق اشغال شده توسط پیروز شده ایم. شکست شده بود تکمیل و طاقت فرسا است. این باعث احساسات گناه و شرم آور است. رایش سوم تا به حال مجموعه ای از درگیری وحشتناک در حال حرکت خود را با حمله به لهستان. بی سابقه جنایت علیه بشریت به دنبال بالاتر از همه نظام مرگ شش میلیون یهودی.

در بعد از سال های جنگ هر حس خشم بیش از این جنایات بود و هنوز هم به اندازه کافی برای بسیاری از آلمانی ها به در نظر گرفتن 8 مارس به عنوان روز رهایی — در مقایسه با کشورهای اروپایی که نیروهای آلمانی اشغال شده در طول شش سال جنگ. در حال حاضر جداول تبدیل شده بود: آلمان شکست خورده و اشغال شده است. یک جنگ ایدئولوژیک بین کمونیست اتحاد جماهیر شوروی و اتحاد دموکراسی در غرب شروع به گرفتن نگه دارید علامت تقسیم آلمان و تقسیم اروپا است.

Theodor Heuss: 'ما می دانستیم که از این چیزها'

در 8 مه سال 1949 دقیقا چهار سال پس از پایان جنگ جهانی دوم نمایندگان این کشور احزاب سیاسی جمع آوری شده در شهرستان بن به تصویب یک قانون اساسی جدید (قانون اساسی) برای ظهور جمهوری فدرال آلمان (FRG, West Germany). رایگان دموکرات Theodor Heuss (FDP) در یک منعکس کننده خلق و خوی به عنوان او به عقب نگاه کرد و در پایان جنگ: "این واقعیت اساسی است که برای هر یک از ما در 8 مه 1945 باقی مانده است این غم انگیز ترین و مشکوک تناقض از تاریخ است. چرا ؟ چون ما در یک و همان زمان بازخرید و نابود."

در سپتامبر سال 1949 Heuss انتخاب شد که آلمان اولین فدرال جمهور. سه سال بعد سفر خود به سابق کار اجباری برگن-بلزن دیده می شد به عنوان یک حوزه آبخيز لحظه. "آلمانی ها باید هرگز فراموش نکنید آنچه که انجام شد توسط مردم کشور خود را در طول این شرم آور سال" گفت: غرب آلمان و رئیس دولت به عنوان او فکر آلمان بزرگترین جنایت هولوکاست. و Heuss افزود: "ما می دانستیم که از این چیزها."

یک بنای تاریخی ارتش سرخ: "ازاد"

در حالی که سران غرب سیاستمداران آلمانی تلاش به آمده تا با حرکات و کلمات مناسب برای توصیف جنایات در آلمان نام جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی آلمان شرقی) — تاسیس در 7 اکتبر 1949 — تا به حال به تصویب رسید اشغالگر اتحاد جماهیر شوروی دولت فرقه ضد فاشیسم است. قابل رویت ترین تجلی این توسعه بود عظیم یادبود جنگ و نظامی گورستان در Treptower پارک برای بیش از 5000 جنگ مرده افتتاح در چهارمین سالگرد پایان جنگ است.

در قلب این مجموعه یک سرباز cradling یک کودک کوچک در بازوی خود را در حالی که در همان زمان خرد کردن صلیب شکسته نازی ها زیر پاشنه خود را بوت. با این بنای تاریخی قوی 30 متر به آسمان بالا آلمان شرقی رهبران در زمان گرفتن شرکت در این تصاویر است که می تواند به مناسبت پایان جنگ. "ازاد" را به عنوان غول پیکر کشف شد به نام تجسم اتحاد جماهیر شوروی را پیروزی بر آلمان نازی است. آن نظام سیاسی مبتنی بر خشونت و ظلم و ستم خواهد بود تحمیل شده بر کل بلوک شرق توسط دیکتاتور شوروی ژوزف استالین.

The Soviet War Memorial in Berlin was built to commemorate the 80,000 Soviet soldiers who died in WWII.

اتحاد جماهیر شوروی یادبود جنگ در برلین ساخته شده بود به مناسبت 80,000 سربازان شوروی که در جنگ جهانی دوم.

والتر اولبریخت حملات آلمان غربی الحاق به ناتو

شرق آلمان مدل دهید خود را به عنوان سدی در برابر فاشیسم و امپریالیسم. دشمنان کشور یافت می شد در غرب رودخانه البه و غرب اقیانوس اطلس در غرب آلمان و ایالات متحده آمریکا. وجود دارد هیچ فروم برای ارزيابی انتقادی از مسئولیت آلمان برای وحشت متعهد در طول دوران نازی ها. والتر اولبریخت مجموعه ای از تن, توسط, در دستور شوروی تحمیل Zwangsvereinigung – ادغام اجباری حزب کمونیست (KPD) و حزب سوسیال دموکرات (SPD) در شرق آلمان به شکل حاکم سوسیالیست حزب وحدت (SED).

تحت رهبری او ممکن است 8 شد "روز آزادی" مراسم سالانه که در شرق آلمان instrumentalized برای مقاصد تبلیغاتی حق را از طریق به روز مرگ کمونیسم با تمرکز بر رویدادهای جاری و یا اهداف. والتر اولبریخت مثلا استفاده سالگرد 10 از پایان جنگ به راه آهن در برابر آلمان غربی الحاق به ناتو است. در یک تظاهرات تودهای در شرق برلین با حضور برخی از 200,000 مردم او را متهم به غرب مسدود کردن الحاق آلمان در حالی که شرق آلمان "صلح دوست و دموکرات ایالت" مبارزه را به تقسیم کشور با هم.

کنراد Adenauer صحبت می کند از "پاکسازی و تحول"

در همان زمان غرب آلمان صدراعظم کنراد Adenauer (CDU) صحبت های آلمان از عضویت در ناتو — که او خودش را مجبور کرده بود از طریق — به عنوان یک بیان از اعتماد نوپای دموکراسی است. در پاریس ده سال پس از پایان جنگ این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی استدلال کرد که مردم آلمان پرداخت کرده بود با "درد و رنج بی حد و حصر" برای جنایات انجام شده در نام خود را توسط یک fanaticized رهبری: "در این رنج یک پاک کننده و تحول به تصویب رسید."

به مناسبت 20 سالگرد پایان جنگ Adenauer جانشین لودویگ ارهارد (CDU) اول شد عالی رتبه سیاسی در غرب به استفاده از کلمه "آزادی." با این حال او با استفاده از آن برای اشاره به محدودیت در آزادی در کشورهای کمونیست. اگر شکست هیتلر در آلمان تا به حال تبعید همه بی عدالتی و ظلم و ستم از جهان بشریت را دلیل کافی او گفت: "به مناسبت 8 مارس به عنوان یادبود به آزادی است."

Konrad Hermann Josef Adenauer was the first post-war Chancellor of Germany from 1949 to 1963.

کنراد هرمان یوزف Adenauer شد برای اولین بار پس از جنگ صدراعظم آلمان از سال 1949 تا سال 1963.

ویلی برانت ستایش زنان, پناهندگان و آوارگان

این بود که دیگر پنج سال قبل از نخبگان سیاسی در غرب آلمان واقعا شروع به دوباره فکر می کنم موقعیت خود را در پایان جنگ. در سال 1970 تحت اولین سوسیال دموکرات صدراعظم ویلی برانت مسکو و ورشو معاهدات امضا شد. آن آشتی با یک بار دشمنان در جنگ شوروی و لهستان و نقاط عطف در آنچه شناخته شده به عنوان سیاست تنش زدایی. این امر یک سال بعد به سوسیال دموکرات که برنده جایزه صلح نوبل.

در سخنرانی خود به مناسبت 8 مارس ویلی برانت در واقع نه با استفاده از کلمه "آزادی"بود اما در درد به رسمیت شناختن و بزرگداشت نقش زنان پناهندگان و آوارگان در بازسازی آلمان است. او به خصوص effusive در ستایش خود را برای "همکار ما آلمانی ها در آلمان شرقی." آنها تا به حال به عنوان او آن را در مواجهه با سختی بزرگ نه خود را انتخاب, "موفقیت های بدست آمده که می توان آنها را افتخار و که ما باید به طور کامل احترام است."

Helmut Kohl مذاکرات دو بار از "روز رهایی"

تحت ویلی برانت سابق وزیر خارجه والتر Scheel (FDP) که در خدمت به عنوان فدرال جمهور از سال 1974 وجود دارد تعیین کننده تغییر در غرب آلمان رویکرد به معنای از 8 مه 1945: "ما آزاد از یوغ خیلی. از جنگ و قتل و انقیاد و بربریت" او گفت: به مناسبت 30 سالگرد پایان جنگ: "اما ما فراموش نکرده اند که این آزادی آمد از خارج. که ما آلمانی ها بودند و نه قادر به تکان دادن این یوغ خودمان است." رئیس دولت اشاره کرد که در آن بود که در سال 1945 آلمان از دست داده بود, آن, افتخار, اما به مراتب زودتر: در سال 1933 با هیتلر تصرف قدرت.

یکی دیگر از فدرال جمهور آمد قابل ملاحظه ای نتیجه مشابه در سال 1985 از: حزب دموکرات مسیحی Richard von Weizsäcker. آدرس خود را از چهار دهه پس از پایان جنگ به طور کلی دیده می شود به عنوان بزرگترین و مهم در این موضوع است. Intriguingly او به دور از شخص اول به صحبت می کنند به صراحت از "روز آزادی" ، صدراعظم هلموت کول (CDU) با استفاده از همان زبان که در همان سال -- دو بار. در ابتدا در ماه فوریه در "گزارش در مورد وضعیت این کشور در یک تقسیم آلمان" و سپس در آوریل 21 در حضور رئیس جمهور ایالات متحده رونالد ریگان در سالگرد 40 از آزادی از کار اجباری برگن-بلزن.

 U.S. President Ronald Reagan and then West German Chancellor Helmut Kohl

رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا و سپس آلمان غربی صدراعظم هلموت کول در سفر خود به گورستان نظامی در بیتبورگ غرب آلمان در سال 1985.

Richard von Weizsäcker: "نگاه حقیقت در چشم راست"

چه چیزی باعث von Weizsäcker سخنرانی بسیار ویژه آن که زمانی که او اشاره به 8 مه 1945 به عنوان "روز رهایی" هیچ کس مستثنی شده است: "آن آزاد همه ما از این سیستم غیر انسانی خشونت و آزار و اذیت که نازی ها تاسیس شده است." در شرق آلمان در همین حال رهبر اریش Honecker اصرار بر برجسته چیزهایی که تقسیم شرق و غرب است. او گفت: آزادی از هیتلر و فاشیست سیستم به مردم آلمان از این فرصت برای ساختن زندگی خود را در یک کاملا جدید بنیاد و "ما با استفاده از این فرصت است."

دو آلمانی متحده نتونست برای رسیدن مشابه ارزیابی از پایان جنگ تا زمانی که پس از سقوط دیوار برلین در 9 نوامبر سال 1989. فقط یک زن و شوهر از ماه آلمان شرقی بود که اداره کشور تنها آزادانه انتخاب نخست وزیر: Lothar de Maizière (CDU). در 45 سالگرد پایان جنگ در سال 1990 او گفت: جمعی از کنگره جهانی یهودیان در برلین است که ممکن است 8 "بازیگران سایه بلند در پس از جنگ تاریخ آلمان" در حالی که در همان زمان نشان دادن "عدم توانایی در سوگواری." او گفت: آلمانی ها باید یاد بگیرند که "برای زندگی با این سابقه صادقانه و صمیمانه بود باز به آن admonishments و خاطرات است." De Maizière کلمات یادآور von Weizsäcker را در معروف خود را در سال 1985 آدرس: "امروز در مارس 8, اجازه دهید ما را به عنوان بهترین ما می توانیم نگاه حقیقت در چشم راست."

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن