تایلند مدرسه مدل موی بحث نشان دهنده نگرش استبدادی

در یک پست جدید-COVID-19 جهان بسیاری از تایلند کهنه قوانین مدرسه باقی می ماند. اما برخی از دانش آموزان در حال ش

توسط NEWSCENTERALS در 2 مرداد 1399

در یک پست جدید-COVID-19 جهان بسیاری از تایلند کهنه قوانین مدرسه باقی می ماند. اما برخی از دانش آموزان در حال شورش علیه یک سیستم آموزش و پرورش است که آنها می گویند پرورش یک فرهنگ غیر قابل انکار پذیرش اقتدار.

به عنوان دانش آموزان در سراسر تایلند بازگشت به مدرسه در تاریخ 1 ژوئیه پس از بیش از چهار ماه از بسته شدن به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس, گزارش, مورد, مجبور, کوتاهی مو در دانش آموزان – اغلب humiliatingly انجام شده در عمومی – باید دوباره ظهور در سراسر سیستم عامل رسانه های اجتماعی.

برای داشتن یک کافی اجباری پودینگ-کاسه باب 15 ساله Lalita [که نامش تغییر کرده است برای حفاظت از هویت خود را] مجبور شد به برش مو در مقابل همسالان خود در طول پرچم بالا بردن مراسم در مدرسه در شمال شرقی استان Si Sa Ket.

قبل از مدرسه بازگشایی Lalita به دست آمده نوشته شده تصویب به مو اواسط ظهر اما منظمی را پشت گره خورده با روبان. هنگامی که او را به مدرسه بازگشت اما معلمان خرد کردن موهای خود را به طوری که دانش آموزان دیگر را متوقف درخواست آنها را به سمت راست را انتخاب کنید مدل موهای خود را.

"یکی کنار من بود و در حالی که دیگر کوتاه بود. من به طور طبیعی خجالت" Lalita به یاد می آورد و اضافه کرد که قطع دانشجويان قفل در برابر خود خواهد شد به طور منظم اتفاق در تایلند است.

"نمی تواند معلم باید به او گفت که به سادگی که موهای خود را بیش از حد طولانی بود و که او نیاز به آن را برش کوتاه تر ؟ شما می توانید به او هشدار داد. آن را مانند او نمی خواهد گوش دادن" گفت: Lalita را 33 ساله و مادر Phailin [تغییر نام].

بیشتر بخوانید: انتقاد تایلند قوانین سرکوبگر به شدت سرکوب COVID-19 منتقدان

پس از ناکامی در رسیدن به معلمان مسئول حادثه Phailin در زمان به Facebook به افشای حادثه که او احساس یک مورد از بی مجازات است. اما Lalita معلم انتقام گیری کینه توز نظرات آنلاین پس از او مطرح است.

اگر چه مدرسه, مدیر, هشدار دانش آموزان به قلدر Lalita و یا مطرح کردن haircutting حادثه Phailin گفت: مجبور, مکان عمومی, مدل موی سمت چپ دخترش احساس گناه و مایل به انتقال به مدرسه دیگر.

A woman wearing a face mask has her hair curled by a special equipment at a beauty salon in Bangkok on July 12, 2020

کارشناسان می گویند که فردیت در دانش آموزان به طور کلی نگاه کردن بر اساس در تایلند

قوانین گذشت از حکومت نظامی

دانش آموزان پسر نیز به مشابه مجازات. آن را غیر معمول نیست برای معلمان به راز مرد دانشجويان مو, ترک فقط یک نوار در پشت سر.

برای دهه ها سخت, لباس مدرسه کدهای موظف لاله گوش-ظهر باب برای دختران و ارتش-سبک برش خدمه نزدیک به پوست سر برای پسران.

معرفی شده در سال 1972 توسط دولت نظامی, قوانین در مدرسه لباس کدهای شد تا حدی کاسته و در سال 1975 به نر اجازه می دهد دانش آموزان به مو طولانی تر. اما برای دانشجویان, قوانین همان باقی مانده است. با اجازه, با این حال, مو بلند, مجاز است اما باید منظمی گره خورده است.

در ماه مه سال جاری وزارت آموزش و پرورش با صدور یک دستورالعمل برای مدارس به روشن شدن قوانین موجود تحت نظارت آن به منعکس کننده تغییر بار و برای حفاظت از کرامت انسانی.

بسیاری از مدارس همچنان به دنبال راه های دیگر و اجرای قوانین قدیمی. Phailin می گوید: او دختر مدرسه مدیر ادعا کرد که هرگز حتی مطلع شده است توسط وزارت.

Lalita تجربه باعث شد این وزارتخانه با ارسال نامه ای به تمام مدارس و آموزش آنها را به لغو زودتر مقررات دانشجویی مدل موهای و طول. قوانین جدید ترک اتاق را برای تفسیر و اجرای باقی مانده در اختیار مدارس است.

یک معلم ریاضی در مدرسه ای در بانکوک که نخواست نامش فاش شود اذعان می کند که اگر چه او رفت و هرگز تا آنجا که به برش و یا تراشیدن دانشجويان او استفاده می شود به اجرای دقیق سیاست های مو چرا که او معتقد بود این امر انداختنش نظم و انضباط در میان دانش آموزان است.

"من فکر می کنم دانش آموزان با موهای بلند در مدرسه تایلندی سیستم هنوز هم نگاه بسیار بد" 29 ساله معلم گفت: DW.

دانشجویان مخالف اجباری کاهش

اخیر رسانه های اجتماعی گزارش مجبور کوتاهی مو الهام گرفته اند برخی از دانش آموزان به سوال andconfront سنتی سیستم آموزش و پرورش که emphasizesundisputed اطاعت.

پانزده سال-oldBenjamaporn Niwas تاسیس گروه "بد دانش آموزان" یک جنبش به چالش کشیدن اجباری مدرسه مدل مو به نام نظم و انضباط.

"اینکه آیا یا نه یک نظم و انضباط است و هیچ ربطی به مدل موهای خود را... وجود دارد راه های بسیاری برای تنبیه کودک بدون نقض حقوق بشر" Niwas گفت: DW.

در یکی از عکس های ویروسی در توییتر او دیده می شود نشسته بر روی یک صندلی در مقابل مشغول ایستگاه در مرکز بانکوک با نوار مجرای پوشش دهان او دست او را از پشت او گره خورده و یک جفت قیچی در دامان او. نشانه حلق آویز در اطراف گردن او می خواند: "این دانش آموز نقض قانون مدرسه با پوشیدن موهای او گذشته او earlobes و با چتری از بین بردن هویت دانش آموزان تایلندی. لطفا تنبیه کردن او را."

Niwas دریافت کرده است ستایش برای او اعمال تظاهرات و همچنین واکنش آنلاین.

برخی از شهروندان اظهار داشت که کودکانی که نمی تواند مطابق با قوانین کمتر احتمال دارد برای تبدیل شدن به قانون مطیع بزرگسالان در حالی که برخی از ساخته شده misogynistic نظرات.

اما Niwas ترجیح می دهد به تمرکز بر نتایج مثبت از مبارزات انتخاباتی او که او معتقد است افزایش آگاهی و مردم شروع به سوال نهم مقررات.

"هنگامی که وجود دارد هیچ قانون و وزن در دانش آموزان زمانی که خود حقوق بشر را نقض نمی کند و زمانی که آنها مجبور به برش مو خود آنها می توان اعتماد به نفس خود را, جولان دادن فردیت خود را و بیشتر خلاق" Niwas تاکید کرد.

ادامه مطلب: تایلند پادشاه زندگی در لوکس قرنطینه در حالی که در کشور خود رنج می برد

بازتاب تایلندی استبداد

تایلند سيستم آموزش و پرورش متمرکز تهویه مردم به رعایت bycertain هنجارهای اجتماعی و نه تشویق دانش آموزان توسعه ofcritical مهارت های تفکر و یا خلاقیت توضیح داده شده Treethep Srisanga تایلند دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فلوریدا است. Srisanga مطالعات و مقایسه تبلیغات در کتاب های درسی مورد استفاده در ونزوئلا و تایلند در مدارس ابتدایی است.

"آن [تایلندی سیستم مدرسه] پرورش فرهنگ غیر قابل انکار پذیرش اقتدار" Srisanga گفت:, و اضافه کرد که "این سیستم اغلب تشویق معلمان به عمل در یک شیوه ای استبدادی."

ادامه مطلب: نظر: تایلند تبدیل شده است #Juntaland

با توجه به Dollaya Hirunyasiri یک مدیر محلی سازمان غیر دولتی Sodsri Saridwong بنیاد گفت: تایلند تحصیل "باعث می شود کودکان فاقد مهارت های تفکر انتقادی و همچنین باعث می شود کودکان نمی توان مسئول زندگی خود و همیشه ماندن در داخل قالب که مدرسه ایجاد شده برای آنها است."

Hirunyasiri گفت: تایلند را استحکام تقویت شده توسط یک سبک آموزش دیکته متمرکز مسئولان آموزش و پرورش که ترویج rote-حفظ به عنوان فرم استاندارد یادگیری و کاهش توسعه مهارت های استدلال و موثر تفکر است.

دانش آموزان دلسرد از مخالفت با معلمان خود در نظر گرفته است که به عنوان یک شکل از تجاوز و طغیان و سرکشی در برابر تایلندی فرهنگی هنجارهای Hirunyasiri اضافه شده است.

اما معلمان هستند که نه تنها آنهایی که به سرزنش او گفت:. با توجه به Hirunyasiri مشکل سیستماتیک است و در نتیجه سخت تر برای غلبه بر, زیرا کسانی که در قدرت اند و علاقه ای به حفظ وضع موجود.

"نظام آموزش و پرورش است بازتابی از بالا به پایین قدرت بازی" Hirunyasiri گفت: "معلمان آموزش دانش آموزان. مدیران مدرسه آموزش معلمان و مدیران منطقه دستور مدیران مدرسه و وزارت آموزش و پرورش دستور مدیران منطقه ... هیچ کس می خواهد به قدرت است."

ادامه مطلب: امید کمی برای دموکراسی در تایلند



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن