عربستان سعودی و موعظه الهام ترور و سپس آن را تبدیل در آنها

اگر شما تشخیص اصطلاح "وهابی" و یا "وهابیت" محافظه کار دین دولتی عربستان سعودی احتمالا به دلیل 9/11. آن بود که

توسط NEWSCENTERALS در 25 خرداد 1399

اگر شما تشخیص اصطلاح "وهابی" و یا "وهابیت" محافظه کار دین دولتی عربستان سعودی احتمالا به دلیل 9/11. آن بود که در پی این حمله که موسسات مانند "خانه آزادی" شروع به انتشار گزارش در مورد "ایدئولوژی وهابیت" است که به نظر می رسید به ارائه برخی از زمینه فکری برای بی معنی رویداد. همان می رود برای سلفی گری که برای آن وجود ندارد حتی یک استاندارد املا در سال 2001: نگهبان رفت و با "Salafee" در یکی post-9/11 مقاله.

شرایط هنوز هم تمایل به اطراف پرتاب توسط غیر مسلمانان با قدرت تجدید پس از ظهور داعش به عنوان نمونه هایی از "اسلام بنیادگرا" ترویج شده توسط عربستان سعودی که مبهم خراب جهان اسلام بود و اغلب آغوش جهادی, تروریست ها. اما درک عربستان دین و آنچه را در خارج از کشور نیاز به بطور قابل توجهی بیشتر نکات دقیق وظریف. این درست است که برای دهه سعودی خود استفاده تلخ مذهبی چشم انداز به عنوان یک ابزار قدرت نرم برای حمایت از منافع خود در سراسر جهان در میان اعراب و نیز در اندونزی, در, نیجریه در کوزوو و تقریبا در هر نقطه دیگری با مسلمان قابل ملاحظه جامعه است. اما در طول شش دهه ایمان عربستان سعودی به سر برد تا پرخرج به گسترش بود و غیر قابل پیش بینی اثرات آن بر روی زمین و آن most violent رسولان در واقع علیه این پادشاهی است.

نام تجاری عربستان متفكر در طول جنگ خلیج فارس از 1990-1991 زمانی که غیر مسلمان نیروهای ایالات متحده پذیرفته شد در خاک مقدس سعودی به منظور محافظت از آن را از صدام حسین. که حرکت و درک نفاق از عربستان روحانیون که greenlit آن منجر به عربستان سعودی را کشت تصویر به عنوان یک رهبر مسلمانان در همه جا. و آن را به پایان رسید عصر طلایی از عربستان الدعوهکه به معنی واقعی کلمه "تماس" و یا "دعوت" به اسلام است و اشاره دارد به طور کلی به تبلیغی.

"آن است که دیگر دقیق برای اشاره به نوعی از همه قدرتمند متمرکز ایدئولوژیک منسجم جهانی پروژه. ما نیاز به درک آن در ارزش اسمی: تدریجی, رقیق, فرصت طلب."

اما 9/11 چیز دیگری بود. پانزده خارج از 19 هواپیماربایان شد عربستان اتباع و محبوب نظر در مورد پادشاهی به سرعت soured. فقط شش ماه پس از حمله 54 درصد از آمریکایی ها توافق کردند که "پادشاهی عربستان سعودی یک دولت است که پشتیبانی از تروریسم است." جنگ خلیج فارس بود یک ضربه به عربستان سعودی پیشنهاد برای رهبری جهان اسلام اما 9/11 آورده و آن را به زانو در.

این 838 صفحه-طولانی مشترک تحقیق توسط مجلس و کمیته اطلاعات مجلس سنا به 9/11 حملات منتشر شده در سال 2002 حاوی سرکوب 28-صفحه بخش در عربستان تامین مالی است که تنها محرمانه در سال 2016 و در بر داشت که برخی از هواپیماربایان "در تماس بودند و با دریافت حمایت یا کمک از افرادی که ممکن است متصل به دولت عربستان."

چیز دیگری اتفاق افتاده است در حالی که عربستان سعودی بود که در کانون توجه: این تجربه 9/11 خود را دارد. القاعده به رهبری سابق تیم ملی اسامه بن لادن در حمله به عمده اهداف در داخل از بین بردن یک مسکن مرکب در ریاض در سال 2003 و پس از آن عربستان نفت در سال 2004.

حیرت زده دولت سعودی راه اندازی یک نیروی کار مشترک با آمریکا برای بررسی تامین مالی تروریستی و در مارس سال 2003 معرفی قوانین و مقررات بانکی است که به طور موقت متوقف شد همه خصوصی موسسات خیریه از ارسال وجوه به خارج از کشور. این امواج شوک خواهد بود احساس در سراسر جهان اسلام که در آن عربستان خیریه به حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از آموزش و پرورش و توسعه است. در سال 2003 پادشاهی به طور خلاصه در نظر گرفته شده یادآوری آن مذهبی attachés دیپلمات تحت عربستان وزارت اوقاف الدعوه و راهنمایی که نظارت الدعوه فعالیت در حدود دو دوجین از کشورهای خارجی است. در سال 2004 یک فرمان سلطنتی صادر شد به تمرکز تمام سازمان های خیریه اسلامی.

بنابراین 9/11 به طور خلاصه به درون منفجر فراملی عربستان الدعوه دستگاه. بنابراین هنگامی که ما صحبت در مورد پول سعودی امروز آن را ضروری برای پویا نگه داشتن این در ذهن آن است که دیگر دقیق برای اشاره به نوعی از همه قدرتمند متمرکز ایدئولوژیک منسجم جهانی پروژه. ما نیاز به درک آن در ارزش اسمی: تدریجی, رقیق, فرصت طلب.

تعریف تعاریف

عربستان سعودی در اواسط قرن جاه طلبی به تعریف ارتدکسی در جهان اسلام مبارزه با ایدئولوژی انقلابی که از ایران و مصر و حمایت از محاصره اقلیت مسلمان در خارج از کشور کشیده آن کمپین جهانی توسط 1990s به یک پروژه است که رک و پوست کنده رشد ظرفیت.

برای برجسته عربستان محقق Madawi al-Rasheed که زندگی در تبعید در لندن پدیده های جهادی مانند بن لادن عربستان یک شهروند تولد کاملا کپسوله تنش بین ایران و بلاغت به "اطاعت از حاکمان فعلی خود را در خانه در حالی که در همان زمان پرورش روح جهاد در خارج از کشور." می شود که به قلب چرا عربستان الدعوه است از جمله هرج و مرج جلوه های خارج از پادشاهی مرز.

وهابیت است خبرگزاری جنبش مذهبی تاسیس آتشین 18th-century عربستان واعظ محمد بن عبدالوهاب. آن را با تمرکز بر از بین بردن بت پرستی و "انحراف" در اسلام و پس از بن عبدالوهاب امضا پیمان با سلطنتی آل سعود آن را تبدیل به دین رسمی خود را از تلاش های پی در پی برای تحکیم یک دولت در شبه جزیره عربستان که آخرين گرد هم آمدند و در سال 1932 و مدرن روز عربستان سعودی است.

سلفیگری در ضمن یک revivalist سنی جنبش اسلامی که به دنبال بازگشت به سنت abd اولین سه نسل از مسلمانان در هفتم و هشتم قرن. آن را از اواخر قرن 19 در مصر عمدتا به عنوان یک واکنش به استعمار غربی.

در عمل سلفی و وهابی مشترک زیادی دارند. هر دو جریان مذهبی تمایل به ترویج شخصی ریاضت اقتصادی و همچنین عدم تحمل دیگر عقاید نه تنها کسانی از مسیحیان و یهودیان و مسیحیان و مسلمانان که در آغوش آنچه در نظر آنها ایمان واقعی. مسلمانان شیعه هستند و یک هدف خاص. وهابیت بسیار مرتبط سلطنتی عربستان سعودی قدرت که حس می کند کمی خارج از خلیج فارس پس از عربستان الدعوه تمایل به ایجاد سلفی جوامع خارج از کشور.

در داخل عربستان سعودی به عنوان ثابت که اخیرا توسط شاهزاده محمد بن سلمان را عجول و بی پروا حرکت به نوسازی جامعه مدنی, دولت می تواند در مهار افراط از روحانیون وهابی, اگر به این فکر می کند که لازم است. در خارج از عربستان-ترویج سلفی حرکات بسیار سخت تر برای کنترل.

آیا عربستان dawیک فعال ایجاد تروریست ها ؟ اما در شرایط خاص مانند جهاد افغانستان زمانی که آن را حمایت مردم از جمله عبدالله عزام و اسامه بن لادن است. اتحاد عربستان الدعوه الهام گرفته شده از تروریست های جهادی و افراط گرایان? بسیار گسترده تر بله. اما آنها یک زیر مجموعه از گسترده تر جهان. "سلفی-جهادگرایی," فشار از سلفی گری و خشونت که شامل القاعده بوکوحرام و داعش و دیگران به طور معمول به تساوی از یک استخر بدون خشونت سلفی در منطقه داده شده و کسانی که گسترده جوامع اغلب اتصال مستقیم به عربستان الدعوه.

بدنام ترین سلفی-جهادی, گروه, داعش, گل رز به شهرت جهانی ادعا می شود در جهان واقعی وهابیت دولت و این مجموعه تا خود را چاپ مطبوعات در موصل در سال 2014 به انتشار بن عبدالوهاب متون بسیار به عربستان سعودی وغصه.

شگفت آور پدیده گسترده از مسلمانان تندرو از بین بردن باستان مقدس از پالمیرا به تیمبوکتو نیز به شرح زیر مجزا وهابی منطق از بین بردن موارد برای "بت پرستی" و "شرک" توسط razing زیارتگاه ها و مقبره. داعش بدترین مجرم اما غیر جهادی انجام این کار بیش از حد: در عدل, اتیوپی عربستان وابسته به بنیادگرایان تخریب بیش از 30 صوفی عالیات در اوایل 2000s. جهان رو به رشد ضد شیعه شعارهای بیش از حد صحبت می کند در مجزا وهابی زبان از "انحراف" و "شرک." و حتی محکومیت توهین به مقدسات اغلب اکو وهابی منطق takfir, "تکفیری" نامناسب مسلمانان است.

حتی اگر مقامات عربستان گاهی اوقات نگرانی خشونت آمیز اثرات گذشته الدعوهآنها در یک موقعیت بی دست و پا داده است که این اقدامات به طور کامل مطابق با ایده هایی از معروف ترین عربستان واعظ از همه زمان.

نیجریه است آموزنده ،

'حفظ فضیلت'

در دسامبر 2015 عبدالهی محمد موسی کهنه به یک سدان با شش بستگان برای پنج ساعت رانندگی از نیجریه, پایتخت پاکستان به ایالت شمالی زاریا به مناسبت روز قدس بین المللی ابراز همبستگی با فلسطین. عبدالهی, 32, ساخته شده آن را به عقب به ابوجا زنده است. اما بقیه که در ماشین و حداقل 340 دیگر شهروندان ضرب گلوله کشته شدند نیجریه نظامی در آنچه در حال حاضر شناخته شده به عنوان زاریا قتل عام.

همه پیروان صریح شیعه گروه جنبش اسلامی در نیجریه است که مدت طولانی است که تحت حمله توسط اهل سنت سلفی و دولت است. همانطور که در بسیاری از دیگر نقاط جهان اسلام این ضد شیعه تمایلات سوخت بود عربستان گرا سلفی. اما در نیجریه آن را گرفته به خصوص مرگبار تبدیل شود.

تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از نیجریه 191 میلیون نفر مسلمان هستند اگرچه جمعیت آنقدر فراگیر است که سوال نیست مطرح شده در این سرشماری از سال 1963. این کشور بزرگ در عرصه جهانی رقابت بیش از اسلامی دگم و در چنین فرار مذهبی, آب و هوا, ظهور, عربستان وابسته به سلفی گری و هم زده تا چیز و سپس spiraled در غیر قابل پیش بینی جهت.

عربستان سعودی خود را آغاز کمک رسانی به غرب آفریقا در مدت کوتاهی پس از نیجریه برنده استقلال از حکومت بریتانیا در سال 1960. در عرض یک دهه یک نسل از سلفی پدید آمده در شمال نیجریه که مسلمانان بود تا آن زمان بوده است که عمدتا صوفی یا غیر مذهبی. سلفی ایجاد Izala جنبش برای "حفظ فضیلت" و با نفوذ در تصمیم گیری شکل شریعت اسلامی قانون که اجرا شد در سراسر شمال نیجریه شروع در سال 1999.

بدنام ترین نیجریه برای شناسایی به عنوان سلفی هستند اعضای بوکوحرام سلفی-جهادی گروه مسئول صدها ترور و ربودن هزاران نفر از دانش آموزان از سال 2009. در یک نقطه در سال 2015 نیجریه و حتی پیشی گرفتن داعش به عنوان مرگبارترین در جهان ترور ، اما ظهور در خلاء است.

بنیانگذار بوکوحرام محمد یوسف مطالعه با برجسته ترین عربستان-تحصیل سلفی در نیجریه جعفر محمود آدم و حتی به طور خلاصه به دنبال پناه مانند بسیاری از اسلامگرایان تحت آتش در عربستان سعودی خود را.

سلفی-جهادگرایی بوکو اگر چه شدید حاشیه های پدید آمده از غنی سلفی ملیله که بافته شد در نیجریه بیش از گذشته نیم قرن. پس از دهه 1960 عربستان توسعه کشت عمیق تماس های شخصی در پسااستعماری ملت و کشت فرصت تحصیل در انگلستان. نتیجه سلفی که به درگیری با هر دو حاکم صوفی سفارشات و موازی ایران-وابسته به جنبش شیعه. برخی از اند mainstreamed به مواضع دولت در حالی که دیگران گذاشته ایدئولوژیک زمینه برای بوکوحرام.

بوکوحرام

در آوریل 2014, بوکوحرام با قاطعیت ربوده 276 دانش آموزان دختر از مدرسه خود را در Chibok در شمال شرقی ایالت بورنو. این رویداد وحشت ناظران در داخل نیجریه و در سراسر جهان که حیرت زده شد در ناتوانی دولت در حفاظت از دختران و یا به مذاکره موثر با گروه تروریستی (112 276 دختران هنوز هم از دست رفته). در بیشتر حوادث اخیر نیجریه ربوده است بیش از 1000 کودکان پس از سال 2018 و به تازگی به عنوان 2018 ربوده شده 110 دختران بیشتر از شهر Dapchi. حتی در یکی از بازدیدکننده داشته است در ماه مه سال 2019 تعداد انگشت شماری از کارکنان ربوده شدند از یک مدرسه دخترانه در Zamfara دولت است. به راحتی بدنام ترین جنبش اسلامی در شمال نیجریه امروز نیجریه و همچنین کمک به یک ویرانگر منطقه ای قحطی جلوگیری از کشاورزان از کاشت محصولات کشاورزی و مسدود کردن دسترسی به دریاچه چاد.

پس از بوکوحرام سبک خود را به عنوان یک سلفی-جهادی گروه سوال از چگونگی نزدیک آن مرتبط است با بیشتر جنبش سلفی در منطقه و از اینکه که جنبش سلفی را شکوفا در شمال نیجریه بدون عربستان الدعوه. در یک کلام جواب این است: هیچ.

عربستان تبلیغی بوده و انتگرال به سلفیگری در شمال نیجریه و بوکوحرام ایدئولوژی به طور مستقیم چشمه از سلفی جسم گسترش وجود دارد توسط عربستان-تحصیل نیجریه واعظان. اما در یک نکته جالب و تاب و اکثریت جریان اصلی نیجریه سلفی مخالفت جهادی گروه و حتی تلاش برای به راه انداختن بحث های عمومی با رهبران آن البته به اثر کمی دارد. در نتیجه وضعیت معمولی است از آنچه در عربستان تبلیغی اغلب به نظر می رسد مانند در طبیعت مملو ناپایدار محصولات.

گروه بوکو حرام ستایش القاعده و آن متعهد وفاداری به داعش در سال 2015 اما آن باقی مانده است بیشتر موضعی شورش از یک فراملی جهادی ، در واقع آن وجود داشته و به مدت شش سال به عنوان یک بی خشونت بنیادگرا و تنها خشونت تبدیل شد در سال 2009 زمانی که موسس آن کشته شد.

متن آن عمیقا محلی به مایدوگوری در شمال شرقی کشور که در آن مستقر است. و سلفی گری و هرگز وارد میدوگوری نبود یک واعظ به نام جعفر آدم محبوب ترین و کاریزماتیک عربستان تحصیل سلفی مدرن در نیجریه. او تاسیس یک گروه به نام اهل سنت در نظر گرفته شده که خود را بیشتر صرفا سلفی و کمتر آلوده با سیاست از Izala تبدیل شده بود توسط هزاره جدید است. و آدم ستاره دانشجویی بود که یک مرد جوان به نام محمد یوسف. آدم حتی او را منصوب به رهبری اهل سنت را جناح جوانان. اما فقط به عنوان آدم منشعب از Izala تر تندرو جهت پس یوسف را به آدم او را رد کرد و به اندازه کافی اسلامی.

در سال 2007 یوسف منتشر بنیادی مانیفست بوکوحرام: "این است که ما عقیده و روش اعلام" که عمدتا شامل نقل قول از عربستان سلفی متون. بوکوحرام شد نام خود را برای این گروه است. او آن را به نام Jama زندگى اهل بيت درب-کامپیوتر wa المللی جهاداین گروه از اهل سنت به صورت موعظه و جهاد. نیجریه رسانه ها آمد تا با کوتاه تر cognomen که اسیر یوسف ایده مرکزی است که آموزش و پرورش غربی و یا "حمله" در Hausa شد ممنوع است.

این جدیدتر حتی بیشتر کاریزماتیک جنبش جدایی طلب به خود جلب کرد صدها نفر از افراد جوان است. هر کس در مایدوگوری می دانست یوسف و بالعکس. "هنگامی که من او را در یک ایستگاه گاز و او فورا مرا شناخت و از او پرسید که آیا من هنوز هم بخشی از ارتش شیطان" یکی از ساکنان به من گفت. یوسف در نهایت جذب هزاران نفر از پیروان در سراسر ایالات متحده و حتی از کشور همسایه نیجر چاد و کامرون است. اما در عرض چند سال این فرار سلفی cenacolo مستقر در مایدوگوری شد ouroboros مار خورد که دم خود را.

در سال 2007 جعفر آدم با نفوذ ترین عربستان-تحصیل بدون خشونت واعظ سلفی از دهه ترور شد تحت شرایط مرموز—به احتمال زیاد در بخشنامه بوکو. و پس از آن در سال 2009 در نیجریه و برخورد با نیجریه نظامی میان اتهامات را ساخت بمب. یک هزار نفر کشته شده اند ، 700 در مایدوگوری به تنهایی. در میان آنها بود محمد یوسف بود که در بازجویی توسط پلیس و پس از آن اعدام شد.

سنگین-دست رویارویی نظامی بود تقریبی علت بوکوحرام به نوبه خود نسبت به خشونت اما در تصویر بزرگتر آن را آشکار است که بوکوحرام نمی تواند تشکیل داده اند به عنوان یک گروه و نه جذب آن محبوب پایه در سراسر چندین متحده بدون آن ایدئولوژیک پس زمینه و کاریزماتیک سلفی واعظان در هسته خود است.

بوکوحرام ماده لینک کلیک کنید برای عربستان و خلیج فارس, بازیگران, اساسا فرصت طلب. در اطراف 2002 اسامه بن لادن بنا به گزارش ارسال یک دستیار به نیجریه با 3 میلیون دلار برای توزیع در میان گروه های محلی از جمله بوکوحرام. در سال 2015 نیجریه و روشن وفاداری به دولت اسلامی و restyled خود را به عنوان "دولت اسلامی در غرب آفریقا است." شایان ذکر است که در آن زمان خشونت آمیز تکرار بوکوحرام در نظر عربستان سعودی به یک کشور بی ایمانی.

تحت رهبری ابوبکر Shekau که در زمان بیش از یوسف در سال 2009 در نیجریه اعلام دشمنی نسبت به معنای واقعی کلمه هر گروه اسلامی و نهاد قابل تصور, از جمله صوفیان شیعه, Izala نیجریه دولت و پادشاهی عربستان سعودی است.

در یک پیام ویدئویی فیلم برداری در ماه دسامبر 2014 Shekau برگزاری یک تفنگ است که او در دوره شات کردن به علامت گذاری آدرس خود را برای تاکید فریاد زد "دولت سعودی است و دولت از بی ایمانی به دلیل آن است که یک دولت که متعلق به آل سعود, خانواده, و آنها را به دنبال حضرت ... عربستان, عرب از آنجا که شما را تغییر داده خداوند شما را وارد آتش دوزخ!"

عربستان سعودی سایت اقدام به مذاکره میان بوکوحرام و دولت نیجریه در سال 2012 به 2013. شاید جای تعجب نیست که مذاکرات صلح برگزار می شود وجود دارد نمی توان خیلی پیشرفت.

با توجه مداوم شکاف و انشعاب در میان نیجریه سلفی آن را تعجب آور نیست که بوکوحرام با تجربه داخلی خود تقسیم در سال 2016 که در آن یک رقیب به نام ابو مصعب Barnawi ساخته شده است یک پیشنهاد برای رهبری بیش از Shekau و مرتبط جناح خود را بیشتر از نزدیک با داعش.

هیچ شانسی عربستان سعودی گیراندم هر یک از این هرج و مرج اثر در سال 1965 هنگامی که آن الدعوه کمک به نیجریه آغاز شده است. در واقع این احتمال وجود دارد که هر انشعاب های پی در پی از نیجریه سلفیگری شد و بیشتر و بیشتر دور از اصلی عربستان قدرت نرم پروژه تشکیل شد در دید مخاطبین شخصی بین نیجریه و رهبران عربستان شد بیشتر موضعی در طول زمان است. گسترش چنین شارژ ایدئولوژی در خارج از کشور بود و با باز کردن می توانید از کرم ها. این که چرا بسیاری از گروه های جهادی امروز جایزه وهابی الهیات و لوث پادشاهی خود را.

بنابراین مرکزی پارادوکس امروز: حتی اگر عربستان سعودی خجالت شهرت خود را برای گسترش افراط گرایی و اثرات ناگوار آن در مبارزات انتخاباتی این واقعا یک مشکل سعودی ها می تواند به حل کنه.

این گزیده ای از اقتباس تماس: داخل جهانی عربستان مذهبی پروژه توسط Krithika Varagur.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب