حافظ صلح سازمان ملل متحد: تعداد در حال پایین رفتن

قدرت های جهانی در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای تمایلی به ارتکاب نیروهای خود را برای حفاظت از صلح سازمان ملل

توسط NEWSCENTERALS در 8 خرداد 1399

قدرت های جهانی در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای تمایلی به ارتکاب نیروهای خود را برای حفاظت از صلح سازمان ملل ماموریت. به عنوان یک نتیجه دیگران را پله به نقض.

ایجاد صلح بین اسرائیلی ها و اعراب حل درگیری بین هند و پاکستان از جمله سند چشم انداز به اشتراک گذاشته شد توسط بسیاری در سازمان ملل متحد در سال 1948. سازمان ملل متحد ماموریت آنها معتقد بودند می تواند و خواهد صلح را به جهان مناطق جنگی.

آن را در سال 1948 زمانی که سازمان ملل متحد آتش بس نظارت سازمان (UNTSO) شروع به نظارت بر آتش بس بین اسرائیل و همسایگان عرب آن است که تاریخ این کلاه آبی حافظ صلح ماموریت آغاز شد – یک تاریخچه است که برجسته هر دو موفقیت آمیز ماموریت ها و موانع.

یک سال بعد و UNMOGIP سازمان ملل متحد نظامی ناظر در هند و پاکستان کار خود را آغاز کرد میانجیگری در مناقشه کشمیر. تعداد کل ماموریت های با اغلب دست و پا گیر اختصاری در این میان افزایش یافته است به 72. UNTSO und UNMOGIP هنوز هم ادامه دارد اما نه از این مأموریت سازمان ملل متحد آورده صلح پایدار.

مغلوب ساختن پیشی جستن اسلش بودجه

نزدیک به 90,000 سربازان و افسران پلیس در حال حاضر در حال بدست گرفتن بخشی در حفاظت از صلح سازمان ملل استقرار. که یک قطره از حدود بیست هزار نفر پس از 2015.

"برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد باید با این احساس که سازمان ملل متحد ماموریت های بیش از حد گران هستند و رسیدن به بیش از حد کوچک می گوید:" Jaïr van der Lijn یک محقق ارشد در SIPRI این تحقیقات صلح بین المللی استکهلم موسسه "به همین دلیل است که آنها می خواهند به کاهش بودجه برای ماموریت های صلحبانی با مغلوب ساختن پیشی جستن دولت پیشرو در راه است."

تقریبا 4000 آبی کلاه کشته شده اند در طول ماموریت های صلحبانی

زمانی که جنگ سرد به پایان ناگهانی از سه دهه پیش با قدرتهای جهانی به حد, حداقل, مشترک multilateralism. بین سال های 1989 و 1994 شورای امنیت به رفتن پیش برای 20 جدید حافظ صلح استقرار. تعدادی از آبی کلاه رفت تا sevenfold. و در سال 1988 جایزه صلح نوبل اهدا شد جمعی به سازمان ملل متحد و نیروهای حافظ صلح. اما سازمان ملل متحد موفق به ارائه انتظارات بالا. یوگسلاوی همسایه اوگاندا و سومالی شد و مترادف برای شکست مأموریت سازمان ملل متحد.

بیشتر بخوانید: آلمان بحث استقرار نیروهای نظامی به آفریقای Sahel

تاسیسات در هر یک از دیگر انگشتان پا

Themassacre در برگزاری این نسل کشی توتسی را قتل عام در موگادیشو: در هر نمونه سازمان ملل متحد بود و درمانده. حافظ صلح بودند در دست داشتند و نه صلح.

از اواسط 1990s بیشتر و بیشتر منطقه ای اتحاد جمله ناتو و شروع به آن را به عنوان مسئولیت خود را در مورد صلح است. این یک روند است که همچنان امروز SIPRI ون der Lijn می گوید DW: "در حالی که شده است وجود دارد یک شیب کاهش در تعداد شرکت در ماموریت های صلحبانی اعداد مستقر در غیر ماموریت های صلحبانی در واقع افزایش یافته است – مهمتر از همه inanti-terror عملیات."

یکی از نمونه های ذکر شده توسط van der Lijn است چند ملیتی نیروی کار مشترک (MNJTF) فعال در منطقه ساحل و ترکیب در میان دیگران از نیروهای چاد و نیجر و نیجریه برای مبارزه با بوکوحرام جهادی شورش.

با بسیاری از بازیگران منطقه ای درگیر شدن آن در حال تبدیل شدن به طور فزاینده دشوار است برای حفظ یک نمای کلی از چه کسی چه کاری. این مورد inMali که در آن ماموریت سازمان ملل متحد به نام MINUSMA است وظیفه نظارت بر توافق صلح شکننده است و در همان زمان تضمین امنیت مردم غیر نظامی. در همین حال نیز وجود دارد که اتحادیه اروپا ماموریت حمایت مالی پلیس و یکی دیگر از آموزش های مالی نظامی. یک نظامی فرانسه ماموریت مبارزه با گروه های اسلامگرای تا حدودی بین المللی حمایت. و سپس وجود دارد G5 Sahel نیروی مشترک – مشارکت پنج Sahel متحده در تلاش برای آوردن امنیت به منطقه است.

ادامه مطلب: COVID-19: تهدید به تلاش های صلح در آفریقا

"آنها فقط به انجام چیزی که خود را"

این همان وضعیت در سومالی آفریقای مرکزی و یا افغانستان می گوید van der Lijn: "جامعه بین المللی ایجاد کرده است بسیار پیچیده صورت فلکی متنوع ترین سازمان ها است که راه اندازی عملیات های خود را. آنها واقعا در تلاش برای همکاری کنند. آنها دو تا یا آج در هر یک از دیگر انگشتان است. و گاهی اوقات آنها فقط به انجام چیزی که خود را بدون هیچ هماهنگی. پس از سال 1990s سازمان ملل متحد است و چیزهای زیادی یاد گرفتم و خیلی بهتر است قرار داده شده را در ماموریت های دشوار."

و این مورد باقی مانده است که 70 درصد از همه استقرار صلح در آفریقا مستقر در جنوب صحرای بزرگ آفریقا. برخی از بزرگتر ماموریت در این منطقه به تازگی متوقف شده است در حالی که جدید سازمان ملل متحد ماموریت شروع عملیات در لیبی و یمن.

اکثر آبی کلاه در حال حاضر آمده از کشورهای جنوب صحرای کشورها و یا از جنوب شرقی آسیا.

"کشورهای آفریقایی عمدتا اعزام نیروهای نظامی خود را در محله می گوید:" van der Lijn. "برای مثال اتیوپی تقریبا تنها می فرستد نیروهای نظامی به سومالی و سودان. هدف این است که به وضوح برای محافظت از خود و امنیت ملی است. و مالی همسایگان تنها کمک به MINUSMA به وضوح به امید اطمینان حاصل کرد که این مشکلات وجود دارد باقی می ماند مالی و مشکلات قرار ندهید ثبات خود را در خطر است."

آمریکا تنها کشور غربی برای قرار دادن به جلو قابل ملاحظه مشروط – عمدتا مستقر در مأموریت حمایت قاطع (RSM) در افغانستان است. اما ما رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن مصمم است به کاهش بیشتر نیروهای نظامی اعداد.

کشورهای تامین نیروهای حافظ صلح پرداخت می شود کمتر از 1600 دلار در هر ماه برای هر سرباز. جای تعجب نیست که در نتیجه این است که بالاتر از همه کشورهای فقیر که ارائه سربازان نیروی کمکی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب