آمریکا چین ادعا می کند در دریای چین جنوبی "به طور کامل غیر قانونی'

پس از سال ها از ما گفتن آن در زمان و موقعیت فردی ادعا می کند آن را در حال حاضر به صراحت طرفه با کشورهای جنوب ش

توسط NEWSCENTERALS در 24 تیر 1399

پس از سال ها از ما گفتن آن در زمان و موقعیت فردی ادعا می کند آن را در حال حاضر به صراحت طرفه با کشورهای جنوب شرق آسیا بیش از منابع دریایی. واشنگتن همچنین متهم پکن از "قلدری" همسایگان آن است.

وزیر خارجه آمریکا مایک Pompeo روز دوشنبه را رد کرد چین, مورد مناقشه ادعا می کند به منابع دریایی در دریای جنوب چین خواستار آنها را "کاملا غیر قانونی."

در یک بیانیه Pompeo گفت: چین ارائه کرده است هیچ پایه و اساس قانونی برای پیگیری منابع در دریا که دارای ارزش نفت و گاز سپرده و همچنین به عنوان یک آبراه مهم جهان تجارت است.

"ما در حال ساخت روشن: پکن ادعا می کند به منابع دریایی در سراسر بسیاری از دریای چین جنوبی به طور کامل غیر قانونی" Pompeo اعلام کرد و اضافه کرد که پکن برای سال مرعوب آن جنوب شرقی آسیا همسایگان از طریق یک "کمپین زورگویی آنها است."

ادامه مطلب: چین با استفاده از COVID-19 به دنبال دریای چین جنوبی جاه طلبی ؟

واشنگتن درک به حکم یک دادگاه بین المللی در سال 2016 که مشخص وجود دارد هیچ پایه و اساس قانونی برای پکن ادعا می کند بیش از بسیاری از دریای چین جنوبی است.

"ما ایستاده با جامعه بین المللی در دفاع از آزادی دریاها و احترام به حاکمیت و رد هر گونه فشار برای تحمیل 'ممکن است باعث می شود حق' در جنوب دریای چین و یا گسترده تر منطقه" Pompeo گفت.

چین انتقاد ما 'خرابکاری'

در پاسخ به Pompeo را بیانیه سفارت چین در ایالات متحده در توئیتر نوشت: "ما توصیه ما به سمت صادقانه به افتخار تعهد خود را مصرف نمی طرف در مورد مسئله ارضی و حاکمیت ملی احترام کشورهای منطقه تلاش برای صلح و ثبات در دریای چین جنوبی و جلوگیری از آن تلاش برای اخلال و خرابکاری در منطقه صلح و ثبات است."

ژاپن, در ضمن متهم چین روز سه شنبه از "در ادامه به تلاش برای تغییر وضعیت موجود در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی" در بیانیه ای تایید شده توسط نخست وزیر ژاپن بر دولت است.

ژاپن شرح داده شده "امان" رسوخ در آبهای اطراف یک گروه از جزایر ادعا توسط هر دو کشور چین و ژاپن در دریای شرق چین.

در جنوب دریای چین و ژاپن را متهم کرد پکن از دفاع از ادعای ارضی با ایجاد مناطق اداری در اطراف جزایر مورد مناقشه.

Infografik Karte Gebietsansprüche im Südchinesischen Meer EN

ما طرف با آسیای جنوب شرقی

پس از سال ها از واشنگتن گفت که در آن زمان هیچ طرف در اختلاف Pompeo — برجسته چین منتقد در جمهوری دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن دولت — به صراحت اعلام کرد که ما می طرف با کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین و ویتنام است.

"امریکا می ایستد با ما جنوب شرقی آسیا متحدان و شرکای خود در حفاظت از خود را مستقل حقوق به منابع دریایی سازگار با حقوق و تعهدات خود تحت قوانین بین المللی" او گفت:.

پکن ادعا می کند حدود 90 درصد دریای چین جنوبی از طریق به اصطلاح نه داش خط یک طرح بر اساس نقشه های از 1940s وقتی جمهوری چین ادعا کرد برخی از جزایر از اشغال. برونئی و مالزی و فیلیپین و تایوان و ویتنام نیز وضع ادعا می کند به بخش هایی از آن است.

ادامه مطلب: چگونه در آسیا نقشه رسمی ترویج و تبلیغ

Pompeo با صدور بیانیه خود را برای چهارمین سالگرد دادگاه تصمیم که طرفه با فیلیپین در برابر نه داش خط. در خط با تصمیم دادگاه چین نمی تواند ادعا می کند در غیر مسکونی Scarborough صخره یا جزایر اسپراتلی الجزایر Pompeo گفت.

آمریکا نیز رد چین ادعا می کند در آبهای اطراف پیشتاز بانک خاموش ویتنام Lucania Shoals خاموش مالزی آب در نظر گرفته شده در برونئی را منطقه انحصاری اقتصادی و Natuna بسر اندونزی.

Pompeo بیانیه می آید در میان افزایش تنش ها میان پکن و واشنگتن از جمله بیش اخیر هنگ کنگ امنیت ملی قانون و مسائل حقوق بشر در چین مانند پکن درمان مسلمان اقلیت.

mvb/dr (AFP dpa رویترز)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن