چه هستند که بیشتر امیدوار کننده Coronavirus درمان واکسن و تست ؟

تیاو علم COVID-19 در حال تحول است به عنوان سریع به عنوان رمان coronavirus گسترش با محققان در تلاش برای پایان د

توسط NEWSCENTERALS در 24 اردیبهشت 1399

تیاو علم COVID-19 در حال تحول است به عنوان سریع به عنوان رمان coronavirus گسترش با محققان در تلاش برای پایان دادن به این بیماری همه گیر با تست های جدید درمان و بالقوه واکسن. چون SARS-CoV-2 هرگز دیده می شود قبل از آن پدید آمده در ووهان چین در سال گذشته دانشمندان در حال شروع از ابتدا امید برای مهار و خنثی ویروس آن را به عنوان ادامه آن ویرانگر مارس در سراسر جهان است.

در اینجا نگاهی که در آن تحولات اساسی در تست درمان و واکسن ایستاده:

تست

اکثر آمریکایی ها که بوده ام به اندازه کافی خوش شانس برای دریافت یک coronavirus تست زمانی که آنها نیاز به یک دریافت کرده اند رونویسی معکوس واکنش زنجيره ای پلی مراز یا, RT-PCR, آزمون, اما تست ظرفیت تیره و تار به عنوان آزمایشگاه های کوتاه اجرا بسیار مهم معرف و ظرفیت. در اینجا چند از جدید تست فن آوری است که دانشمندان و کارشناسان بهداشت عمومی امید می تواند به ما کمک کند مدیریت این ویروس به عنوان متحده تامل پایان دادن به قرنطينه.

ابوت Labs ID در حال حاضر آزمون

ایلینوی-بر اساس شرکت ابوت Labs اعلام کرد در ماه مارس که آن را دریافت کرده بود FDA اضطراری با استفاده از مجوز برای یک coronavirus آزمون است که طول می کشد به عنوان کمی تا پنج دقیقه برای تایید تشخیص مثبت برای این ویروس و 13 دقیقه برای پاک کردن یک نمونه به عنوان منفی است. آزمون شبیه به حالت عادی polymerase chain reaction آزمون اما اجرا در شرکت های تلفن همراه ID در حال حاضر پلت فرم به جای نیاز به یک آزمایشگاه به روند نتایج آن گاهی اوقات می تواند روز را دریافت کنید. هنگامی که آن را اعلام FDA اضطراری با استفاده از مجوز آزمایشگاه ابوت گفت: انتظار می رود که به زودی قادر به تولید 5 میلیون و آزمون یک ماه و کارشناسان بهداشت عمومی آن را به نام "بازی تعویض." تا کنون اما متحده تنها با دریافت چند هزار از آزمون. داروخانه های زنجیره ای مانند CVS و Walgreens اعلام کرده اند کوچک آزمایشی برنامه های درایو-از طریق آزمایش که با تکیه بر این ID در حال حاضر پلت فرم تست. فیلادلفیا وزارت بهداشت است که انتظار می رود با استقرار این دستگاه در اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن است.

Cepheid

قبل از ابوت سریع تست Cepheid بود در میان شرکت برای اولین بار به دریافت FDA اضطراری با استفاده از مجوز برای یک سریع coronavirus آزمون. سواب قرار داده شده در یک کارتریج از پیش بسته بندی شده با مواد لازم برای انجام تست و اجرا در شرکت Xpress نقطه از مراقبت از سیستم است. The Cepheid آزمون 45 دقیقه طول می کشد برای تکمیل.

کارشناسان هشدار داد که این آزمون دارای نقص است. The Cepheid آزمون "انجام شده معادل آن به سایر سیستم عامل با بیماران است که تا به حال بالا و متوسط بارهای از ویروس" گفت: آلن ولز یک آسیب شناس در دانشگاه پیتسبورگ مرکز پزشکی. "با این حال با کاهش بارهای از ویروس, بخش بزرگی از این بیماران تشخیص داده نمی شدند به عنوان مثبت است."

صفحه توسط LabCorp

در اواسط ماه آوریل LabCorp برنده تایید FDA برای $119 تست کیت که اجازه می دهد مردم را به گرد خود بینی در خانه و سپس کشتی نمونه به این شرکت برای پردازش. آن را در ابتدا از حال نورد به مراقبت های بهداشتی کارگران و اولین پاسخ اما تبدیل خواهد شد و بیشتر به طور گسترده ای در دسترس ، مصرف کنندگان که می خواهند به خرید آن را کامل آنلاین واجد شرایط بررسی و سپس یک پزشک تصمیم می گیرد که آیا اجازه آزمون.

تست آنتی بادی

بهداشت عمومی از دیدگاه کارشناسان تست آنتی بادی به عنوان یک ابزار حیاتی برای متحده شروع به شل شدن تا قرنطینه قوانین و کمک به راه اندازی مجدد اقتصاد است. بر خلاف واکنش زنجيرهای پليمراز (PCR) آزمون که به دنبال coronavirus را مواد ژنتیکی در یک بیمار خون آنتی بادی آزمایش به دنبال پاسخ بدن به این ویروس در قالب تولید آنتی بادی است. آنتی بادی آزمایش نیست به عنوان مفید در تشخیص به عنوان تست PCR از آنجایی که آنها تنها تولید یک نتیجه مثبت هنگامی که بدن شروع به مبارزه با عفونت. اما سریع تست—اغلب مصرف فقط چند دقیقه—می تواند به شما بگویم اگر کسی در معرض شده است به SARS-CoV-2 و توسعه علائم ممکن است ایمنی. که اطلاعات کارشناسان معتقدند می تواند مفید در تعیین که چهره کمتر در معرض خطر در بازگشت به محل کار و تا چه حد این ویروس در عرض یک جمعیت داده می شود.

FDA اعطا اولین اضطراری با استفاده از مجوز برای یک آزمایش پادتن به کارولینای شمالی بر اساس شرکت Cellex. از آن پس Chembio تشخیصی سیستم های ارتو تشخیص بالینی و کوه سینا آزمایشگاه باید تمام دریافت FDA اضطراری با استفاده از مجوز برای آنتی بادی آزمون با تست های بیشتر در انتظار تصویب است. در ضمن حداقل 90 آنتی بادی آزمایش رسیده اند بازار ایالات متحده—بسیاری از چین—بدون تحت که دقیق تر FDA بررسی روند ایجاد نگرانی هایی در مورد کیفیت و دقت است.

اما دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که آنتی بادی هر گونه تحمل در پیشرفت COVID-19 موارد است. "من هنوز هم دیده نمی شود شواهد قانع کننده که به طور طبیعی ناشی از آنتی بادی تغییر این دوره از بیماری" دیوید استرو یک virologist در دانشگاه فلوریدا گفت: روزانه وحش. اگر آنتی بادی در واقع نمی شکست رمان-coronavirus و سپس حضور آنتی بادی را نشان می دهد یک فرد آلوده. آن را نمی خواهد نشان می دهد که فرد ایمنی بدن.

در اوایل ماه مه خون ارتباط—کارولینای جنوبی بانک خون با مکان های مختلف—شروع به ارائه رایگان SARS-CoV-2 آنتی بادی آزمایش به همه اهدا کنندگان. خون ارتباط اعلام کرد که در حال همکاری با بیمارستان های منطقه به منظور ایجاد یک منبع از نقاهت پلاسما.

فاضلاب نظارت

پس دانشمندان متوجه شدند که coronavirus را نشان می دهد تا در مدفوع محققين به دنبال آزمایش فاضلاب در جهت پیدا کردن عفونت در شهری به اندازه جمعیت. محققان به مدت طولانی استفاده می شود فاضلاب نظارت به عنوان یک روش تشخیص نشانه های اولیه از بیماری ها مانند فلج اطفال—اما آن می تواند به ویژه مهم برای COVID-19 داده شده است که بدون علامت و presymptomatic بیماران ممکن است مسئول یک تعداد از انتقال. یک تیم در هلند منتشر شده یک مطالعه نشان می دهد که آنها تا به حال شواهدی از ویروس در فاضلاب هفته قبل از کشور بود و برای اولین بار تایید کرد آزمون در یک بیمار است. محققان در MIT همچنین یک مطالعه منتشر شده که ادعا فاضلاب نمونه از ماساچوست گرفته شده در ماه مارس نشان می دهد نرخ بالاتر از COVID-19 عفونت از دولت رسمی شمارش از تایید موارد مثبت.

اما موسسه ملی بهداشت عنوان خطر است. "همه مهمتر تشخيص SARS-CoV-2 RNA در فاضلاب به این معنی نیست که این ویروس زنده و قادر به آلوده کردن انسان" NIH اعلام کرد. "کروناویروس در فاضلاب نسبتا کوتاه زندگی می کردند."

درمان

Remdesivir

این ترکیب ضد ویروسی در اصل تحقیق به عنوان یک پتانسیل درمانی برای ابولا در حال حاضر در فاز سوم کارآزمایی های بالینی برای آزمایش اثر بخشی آن در COVID-19 بيمار. دانشمندان امیدوارند که این دارو می تواند تداخل با کروناویروس توانایی تکثیر در سلول های. یک مطالعه اخیر از 53 به شدت بیمار مبتلا به COVID-19 نشان داد که بیش از دو سوم بهبود یافته پس از دریافت دارو از جمله 17 بیمارانی که دیگر مورد نیاز یک ونتیلاتور پس از 18 روز. عدم کنترل گروه برای مطالعه این باعث می شود نتایج سخت برای مقایسه با نتایج استاندارد مراقبت.

FDA به سرعت تایید remdesivir اضطراری استفاده کنید اما مغلوب ساختن پیشی جستن دولت حفظ کنترل بر مواد مخدر را توزیع.

پزشکان در بیمارستان های مختلف—از جمله برخی از مبارزه با افزایش COVID-19 مورد شکایت آنها نمی تواند دست خود را بر remdesivir. بیمارستان عمومی ماساچوست گفت که واشنگتن پست آن را در خط به دریافت remdesivir. اما دو بیمارستان های دیگر در منطقه بوستون گزارش آنها شده بود را تکذیب کرد مخدر است.

توکلیزوماب

توکلیزوماب ضد التهابی مواد مخدر مورد استفاده در درمان آرتریت روماتوئید اما محققان استدلال کرده اند که ممکن است موثر در درمان مرگبار التهاب در قلب "cytokine طوفان" که آفت بسیاری از درد و رنج از COVID-19. در برخی به شدت بیمار, بیماران, بدن پاسخ ایمنی به ویروس نتایج در بیش از سايتوکين پروتئین است که می تواند آسیب بافت ریه—اثر آن نیز در سال 1918 همه گیری آنفولانزای خیلی کشنده است. محققان چینی مورد مطالعه قرار توکلیزوماب با شدت بیمار COVID-19 بيمار در اوایل شیوع و شامل این دارو در درمان آنها دستورالعمل. در اواخر ماه مارس FDA اعطا تصویب توکلیزوماب تولید روشه برای فاز سوم این دارو اثر در برابر coronavirus. محققان در چین و ایتالیا و سوئیس نیز راه اندازی خود را در فاز دوم مطالعات از مواد مخدر است. دیگر داروهای ضد التهابی مانند الی لیلی Baricitinib و Regeneron را Kevzara را نیز در دست بررسی برای دیدن اگر آنها می تواند یک اثر مشابه در رام کردن پاسخ ایمنی بدن است به این بیماری است.

Sarilumab

Sarilumab یکی دیگر از ضد التهابی مواد مخدر است که مانند توکلیزوماب می تواند کمک به آرام کردن سايتوکين-طوفان ایمنی-پاسخ است که می تواند منجر به نارسایی ارگان و به نظر می رسد علت عمده مرگ در COVID-19 موارد است. شرکت های دارویی سانوفی و Regeneron متعهد عمده محاکمه sarilumab شروع در اواسط ماه مارس اما در اواخر ماه آوریل تا به حال به طور قابل توجهی کوچک پشت آن تست. این شرکت گزارش داد "هیچ قابل توجه سود" پس از تست اداره Kevzara یک نام تجاری از sarilumab به بیماران مبتلا به "شدید" موارد COVID-19. "در حال ظهور شواهد با Kevzara و دیگر repurposed مواد مخدر در COVID-19 بحران برجسته کردن چالش های تصمیم گیری در مورد داروهای موجود برای ویروسی تهدیدات با استفاده از کنترل نشده مطالعات" Regeneron رئیس جمهور جورج Yancopoulos گفت.

آناکینرا و Siltuximab

داروهای ضد التهابی توکلیزوماب, sarilumab و siltuximab کار با مسدود کردن بدن, IL-6, گیرنده کمک می کند که به تنظیم سیستم ایمنی بدن-پاسخ. اما IL-1 گیرنده نیز ممکن است نقش مهمی در سايتوکين-طوفان اثر است که نتایج یک از سیستم ایمنی بدن از بین بردن یک بیمار اندام در حالی که همچنین تلاش برای از بین بردن SARS-CoV-2 ویروس. مسدود کردن IL-1 در COVID-19 بیماران می تواند مزایای همان مسدود کردن IL-6.

در اوایل ماه آوریل پزشکان در بیمارستان دانشگاه گنت در بلژیک شروع تست ضد التهابی مواد مخدر آناکینرا که بلوک Il-1 در رابطه با IL-6-مسدود کننده siltuximab. آناکینرا است که به دنبال ارزش, Stephen Jameson, یک دانشگاه مینه سوتا آسیب شناس گفت: روزانه وحش. اما siltuximab, توکلیزوماب و sarilumab به نظر می رسد به احتمال زیاد به کار جیمسون اضافه شده است. "IL-6 به نظر می رسد به خصوص فرار در بیماران است."

نقاهت پلاسما

یک تیم ملی از پزشکان و محققان به رهبری دکتر Arturo Casadevall از John Hopkins Bloomberg School of Public Health, دریافت تایید FDA به منظور مطالعه اثر نقاهت پلاسما در درمان آلوده. این مطالعه به دنبال اینکه توسعه آنتی بادی در سرم خون از بهبود بیماران را به کار در برابر این بیماری زمانی که خون به بیماران بیمار است. پس از محاکمه برای اولین بار شروع به بیمارستان ها و دانشگاه ها در, کانکتیکات, فلوریدا, New Jersey, لوئیزیانا, اوهایو و تگزاس و ویسکانسین در میان مکان های دیگر آغاز کرده اند اداره نقاهت پلاسما به کسانی که بیمار با COVID-19.

کلینیک مایو در مینه سوتا کار با FDA و فدرال پزشکی پیشرفته تحقیقات و توسعه سازمان توسعه استانداردهای دقیق برای طراحی و اجرای پلاسما. بیش از 2100 بیمارستان و درمانگاه برای امضا مایو را COVID-19 گسترش دسترسی به برنامه. تقریبا 4,800 پزشکان درمان بیش از 10 ، 000 بیماران درگیر هستند.

به عنوان از آوریل 5 حدود 6000 بیماران دریافت کرده اند تزریق. هیچ منتشر کارشناسی تجزیه و تحلیل و در عین حال در مورد چگونه همه از این بیماران پاسخ داده است. جامعه علمی است که هنوز هم در انتظار داده ها از بزرگتر تصادفی کنترل محاکمه در جریان بررسی اثربخشی درمان اما دو کوچکتر مطالعات کنترل نشده از چین نشان داد نشانه بهبود و که بیماران قادر به جداسازی خود را خاموش هواکش پس از دریافت آنتی بادی پلاسمای غنی.

کلروکين/هیدروکسی کلروکین

تحقیقات اولیه به ضد مالاریا کلروکين (و از نزدیک مرتبط هیدروکسی کلروکین) در طول شیوع بیماری سارس در سال 2003 باعث شد بسیاری از محققان به این باور ارزان و به طور گسترده ای در دسترس به مواد مخدر می تواند سلول های نامهربان به این ویروس با تغییر pH تعادل در بخش هایی از سلول که در آن تهاجم عوامل بیماری زا وصل کنید. اوایل آزمایشگاه تحقیقات در چین نشان می دهد که دارو ممکن است موثر در آزمایش های بالینی که تکرار مشکوک مطالعه منتشر شده در فرانسه است. افراد مشهور, تاییدیه دارو از امثال Elon Musk و رئیس جمهور تهمت را تبدیل تحقیقات به کلروکين اثر از یک بحث علمی بر شواهد به یک حزبی نبرد.

در ضمن مشروع تحقیقات به اینکه مواد مخدر زندگی می کند تا به امید ادامه داده است. سازمان بهداشت جهانی و تعدادی از دانشگاه ها و آزمایشگاه های مختلف در سراسر جهان راه اندازی شد یک سری از آزمایش های بالینی به دنبال در کلروکين اثربخشی. تا کنون تعداد انگشت شماری از مطالعات نشان داده اند تنها مبهم شواهد در مورد اثر خود را به عنوان بزرگتر کارآزمایی تصادفی در جریان است. یکی مشاهدهای مطالعه انجام شده توسط وزارت امور جانبازان یافت بدون سود به مواد مخدر است. در این میان تعدادی از محققان و بیمارستان ها را متوقف کرده اند با استفاده از این دارو به دلیل بالقوه عوارض جانبی شدید. یک برزیلی مطالعه به بالا و پایین دوز کلروکين به 81 COVID-19 بيمار اما متوقف دادگاه پس از بیماران دریافت کننده دوزهای بالاتر با تجربه مرگ و میر بیشتر و برخی از توسعه آریتمی های قلبی. پزشکان در فرانسه متوقف هیدروکسی کلروکین یک دادگاه پس از بيماران توسعه به طور بالقوه خطرناک آریتمی و بیمارستان ها در سوئد مشابه متوقف تجویز کلروکين پس از بيماران با تجربه عوارض جانبی شدید.

لوپیناویر/ریتوناویر

در اوایل شیوع کروناویروس سازمان بهداشت جهانی شامل لوپیناویر و ریتوناویر دو داروهای ضد ویروسی مورد استفاده در درمان HIV/AIDS در خود همبستگی جهانی محاکمه امیدوار کننده مواد مخدر در بخش بر اساس مطالعات اولیه این ضد ویروس در مقابل شیوع سارس در سال 2003. محققان در سراسر جهان در حال بررسی داروی ترکیبی در یک سری از آزمایشات بالینی است اما نتایج اولیه دامن زده اند و نه خوش بینی. یک مطالعه از محققان در چین ایالات متحده و انگلستان که شامل نزدیک به 200 نفر هیچ به نفع این دارو ترکیبی فراتر از استاندارد مراقبت.

سلول های بنیادی

FDA تایید کرده است یک تگزاس شرکت امید Biosciences برای یک محاکمه در سلول های بنیادی. نظریه این است که سلول های بنیادی می تواند به کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن برخی از بیماران است. "اجازه دهید آن را به این افرادی که در معرض خطر بالا" مدیر عامل شرکت دانا چانگ گفت: هوستون کرونیکل. "پس از آن نیز چگونه در مورد ما خط مقدم اولین پاسخ ما چگونه محافظت از کسانی که مردمی ؟ ما می توانید یک گواهی دهنده و مقادیر زیادی از سلول های بنیادی است."

در اوایل ماه مه استرالیا بیوتکنولوژی شرکت Mesoblast اعلام کرد این شروع یک مطالعه تصادفی کنترل شده مطالعه خود بنیادی-سلول درمانی remestemcel-L در درمان COVID-19.

Proning

برخی از مهم مراقبت از کارشناسان پیشنهاد کرده اند یک تغییر ساده در موقعیت بدن می تواند به بهبود نتایج در برخی از COVID-19 بيمار. دروغ گفتن در بازگشت به عنوان بسیاری از مردم را در بیمارستان تخت مانع عملکرد ریه. بخش مراقبت های جامعه یک سازمان حرفه ای در انگلستان توصیه است که بیماران دریافت اکسیژن پشتیبانی در موقعیت مستعد—حلقه-پایین—به عنوان طولانی به عنوان آنها آگاه است.

آنتی بادیهای مونوکلونال

شرکت های متعددی در حال تلاش برای کشف کردن که آنتی بادی بهترین خواهد بود در شناخت و مسدود کردن کروناویروس جدید به طوری که آنها می توانید مصنوعی نسخه است که می تواند از لحاظ نظری تزریق می شود می تواند به بیماران است. دیگران در حال راه اندازی آزمایشات برای تعیین اینکه آیا موجود monoclonals استفاده می شود برای درمان بیماری های دیگر مانند آرتریت روماتوئید موثر خواهد بود در COVID-19 موارد است.

واکسن

مدرن

انسان آزمایش های بالینی در حال حاضر آغاز شده برای مدرن را mRNA-1273 واکسن در Kaiser Permanente واشنگتن پژوهشکده سلامت با حمایت موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی (NIAID). اولین بيماران ثبت نام شده در مرحله اول دادگاه واکسن دریافت اولین دوز در سیاتل در مارس 16 و NIAID مدیر Dr. Anthony Fauci برچسب محاکمه یک "مهم گام اول" در مبارزه جهانی با بیماری همه گیر. محققان نمی دانند که برای ماه اگر واکسن موثر است اما در بهترین سناریو یک واکسن می تواند در دسترس برای استفاده توسط مراقبت های بهداشتی کارگران در اوایل پاییز.

Johnson & Johnson

در ماه مارس, غول دارویی Johnson & Johnson اعلام کرد که آن را انتخاب کرده بود منجر واکسن نامزد و دو پشتیبان گیری و گسترش ظرفیت تولید برای دیدار با هدف تولید بیش از یک میلیارد دوز. این شرکت گفت که انتظار می رود برای شروع انسانی آزمایش بالینی این واکسن در ماه سپتامبر با آغاز تولید در اوایل سال 2021 اگر مطالعات نشان داد این واکسن موثر بود.

PittCoVacc

دانشگاه پیتسبورگ پزشکی مرکز توسعه یک واکسن نامزد برای coronavirus که بر اساس آن کار قبلی بالقوه واکسن برای سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS). واکسن دوبله PittCoVacc با استفاده از مصنوعی ایجاد شده بخشی از coronavirus را سنبله پروتئین برای تولید یک واکنش سیستم ایمنی بدن در پوست است. آن را تحویل داده شده توسط یک بلورین microneedle آرایه قرار می گیرد بر روی پوست مانند یک گروه کمک و احساس می کند مانند نوار چسب. PittCoVacc نشان داد که نتایج امیدوار کننده ای در حیوانات آزمایش و دانشگاه در حال حاضر با FDA برای دریافت تایید برای انسان آزمایش های بالینی.

شرکت سانوفی

فرانسوی, شرکت داروسازی سانوفی تیمی با گلاکسو به توسعه یک واکسن بر اساس مصنوعی ایجاد شده coronavirus سنبله پروتئین آنتی ژن. این شرکت ها می گویند آنها انتظار دارند خود را واکسن را به انسان بالینی در اوایل سال 2020 و نمی توان آماده است تا نیمه دوم سال 2021.

آکسفورد

دانشگاه آکسفورد در حال حاضر آغاز کارآزمایی بالینی از آن واکسن نامزد ChAdOx1 nCoV-19. این ChAdOx1 کانديد واکسن با استفاده از یک رویکرد نوآورانه شناخته شده به عنوان یک وکتور ویروسی. محققان با استفاده از یک بی ضرر بودند و مهندسی ژنتیک آن را به تولید coronavirus سنبله پروتئین است.

آکسفورد شروع به جذب داوطلبان برای مطالعه در ماه مارس است و ramping تا تولید در این رویداد نامزد خود را ثابت می کند موثر است. یک تیم به رهبری توسط سارا گیلبرت استاد vaccinology استخدام 500 داوطلب در چندین کشور برای فاز اولیه از محاکمه.

گیلبرت تاکید کرد مشکل از تست. "این رفتن به پیچیده تلاش برای تعیین اثر بخشی واکسن هنگامی که این ویروس انتقال در مکان های مختلف در حال رفتن به بالا و سپس پایین رفتن دوباره گفت:" مهر. "در دادگاه تنظیم شود تا در جای مناسب در زمان مناسب و آن را بسیار سخت برای پیش بینی."

فرض ChAdOx1 کار می کند و تولید می تواند تا سطح شیب دار به سرعت. "ما امیدواریم که حداقل برخی از دوزهای است که آماده به استفاده سپتامبر" گیلبرت گفت: در اواسط ماه آوریل است. "وجود خواهد داشت به اندازه کافی برای همه جا, آن, اما بیشتر تولید ما می توانید از هم اکنون شروع و سپس بیشتر دوز وجود خواهد داشت."

چندین نفر دیگر

با توجه به سازمان بهداشت جهانی وجود دارد حداقل 71 واکسن نامزدها در حال حاضر در آثار به عنوان دانشگاه ها و شرکت های داروسازی در سراسر جهان مسابقه برای پیدا کردن تنها چیزی است که کارشناسان می گویند می تواند در پایان دادن به این بیماری همه گیر. پنج اضافی واکسن نامزدهای تحت فشرده تر ارزشيابی بالينی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب