سیر سیاه تخمیر شده/09109483228

سیر سیاه تخمیر شده چیست؟ سیر سیاه همان سیر سفید یا سیر خام است که طی فرآیند خاصی تخمیر شده است. مردم کره برای

توسط NEWSCENTERALS در 12 شهریور 1401

سیر سیاه تخمیر شده چیست؟

سیر سیاه همان سیر سفید یا سیر خام است که طی فرآیند خاصی تخمیر شده است. مردم کره برای اولین بار از سیر سیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کردند، سپس چون این سیر طعم بسیار خوبی دارد، طرفداران زیادی را در سراسر جهان به دست آورد و افراد زیادی عاشق آن شدند.

 

ویژگی سیر فروشگاه آریوکالا

سیر فرآوری شده و تخمیر شده دارای خواص فوق العاده ای است که در قسمت قبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها به آن اشاره کردیم. از دیگر خواص این نوع سیر می توان به: ضد سرطان، ضد چاقی و اضافه وزن، کاهش چربی خون، مراقبت از سلول های کبدی، درمان بیماری های تنفسی و آسم، محافظت از اعصاب و ... اشاره کرد که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد هر کدام می پردازیم. عصاره این سیر در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد. در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، کره جنوبی و تایلند، این شکل از سیر از دیرباز به عنوان یک غذای اصلی سنتی در زنجیره غذایی آنها جایگاه مهمی داشته است.

 

به طور خلاصه، سیر سیاه از تخمیر سیر کامل جدید در رطوبت بسیار بالا و دمای معین تولید می شود که باعث می شود سیر تحت یک سری واکنش های غیر آنزیمی از جمله واکنش مرلارد و اکسیداسیون فنل ها و کارامل قرار گیرد. هنگامی که سیر تخمیر می شود، خواص فیزیولوژیکی سیر تغییر می کند و غلظت ترکیبات فعال زیستی نیز افزایش می یابد. این نوع سیر نیز مانند گانودرما در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد.

 

https://aryokala.ir/familiarity-with-black-garlic/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن