پیستون دیزل ژنراتور چیست؟

4 ـ وجود ورقهای اینوار فولاد نیکلدار : همین نوارها به رخ سپر گرمایی بوده و از انتقال گرما به پایین پیستون دوری

توسط NEWSCENTERALS در 14 بهمن 1400
4 ـ وجود ورقهای اینوار فولاد نیکلدار : همین نوارها به رخ سپر گرمایی بوده و از انتقال گرما به پایین پیستون دوری می نمایند . رینگها دارای قرار گرفتن در اطراف پیستون فضای لقی در بین پیستون و سیلندر را کنترل و ساماندهی و محل قرار گرفتن پیستون را اهمیت محافظت فاصله مشخص شده از سیلندر تهیه و تنظیم میکنند. حلقه پاک کن (وایپر) یک رینگ پیستون است که سطحی اریب داشته و در شیار رینگی که میان رینگ فشاری و رینگ روغنی قرار دارد جای می­گیرد. رینگ همین قطعه حاشیه اریب رینگی می باشد که مرحله مماس آن زاویه ای تقریبا 1 درجه ای داشته باشد. پیستون قطعه ای هست استوانه ای صورت که درداخل سیلندر دارای اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت وبرگشتی دارد. نصیب سر پیستون که محل قرار گرفتن حلقه های آن می باشد کاملاً دایره ای رخ می باشد و در معرض حرارت بیشتری قرار دارد. رینگ روغنی رینگی میباشد که در زیر ترین شیار رینگ نسبت به کارتر قرار جای صدای پیستون موتور سیکلت می­گیرد. حرکت خطی بالا به تحت آن هم منشا نیروی موتور هست به این ترتیب که با تحت وارد شدن بر اثر فشار گازهای ناشی از احتراق باطن سیلندر نیروی ایجاد شده از انفجار هوا و سوخت را به بخشهای دیگر موتور منتقل میکند. فشار ناشی از گازهای احتراق سبب فشرده شدن رینگ به جداره سیلندر شده و به این شکل عایق تولید می­شود. به گزارش تارنما خبری ساعد نیوز ، پیستون (Piston) همین قطعه چکیده از سیستم احتراق داخلی ماشین میباشد که اساسی فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر کار می کند. هنگامیکه ترکیب سوخت و هوا مشتعل می­شود، فشار ناشی از گازهای احتراق بر بر روی سر پیستون وارد می­شود و پیستون را به سمت میل لنگ هل می­دهد. موتورهای تخت بیشتر به صورت قدرتی بوده و موتورهای سرعتی نیستند، به این منظور کل ماشینهای دیزل سنگین، عملکرد بر این داشته که از این موتور استعمال نمایند. ذکر همین نکته هم خالی از خوبی نیست که موتور های بنزینی از تعداد حداکثر سه تا چهار حلقه برخوردارند، اما همین تعداد در موتورهای دیزلی به پنج تا هفت رینگ نیز میرسد. وقتی که سوخت و ساز موتور و شمع به صورت صحیح انجام شود، لکه قهوهای برروی پیستون تشکیل میگردد که در موتورهای دیزلی به رنگ شکلاتی است، همین رنگ نشاندهنده همین می باشد که ترکیب سوخت و اکسیژن به رخ صحیح و صحیح در گوشه و کنار احتراق وارد می گردد و همین رنگ براثر حرارت پدید میآید. از صنعت هوابرد در ایجاد موتورهای بالگرد، که به جای میل لنگ متصل به فلایویل به رخ مستقیم به پره بالگرد وصل می‌شوند و در حال حاضر هم گزینه به کارگیری قرار میگیرند تا نمونههای نخستین هواپیماهای دیرین اصلی موتورهای ملخی که ولی به دلیل اختلاف فشار هوا در ارتفاعات فراوان استفاده از ان منسوخ شدهاست. ولی به ادله انبساط دوچندان بدنه آنها، سازندگان ناچار می شوند برای جلوگیری از گریپاژ، پیستون را اساسی لقی زیاد بسازند. یکی از از اجزای اهمیت یک سیستم هیدرولیک، پیستون هیدرولیک می باشد.این قطعه در باطن سیلندر، حرکت خطی نموده و روغن را ساماندهی و به آن شتاب می دهد. رینگ های پیستون دیزل ژنراتور محفظه احتراق را عایق بندی کرده، حرارت را به جداره سیلندر منتقل نموده و مصرف روغن را در اختیار گرفتن می­کنند. رینگ های پیستون محیط احتراق را آب بند نموده است. حلقه های پیستون دیزل ژنراتور عموما از جنش چدن می­باشند. از این رو بایستی طبق رخ پایین سمت چپ، حلقه سالمی را باطن سیلندر قرار بخشید و توسط فیلر میزان باز بودن دهانه حلقه را ترازو گیری نمود. برخی از مکانیکها به جهت برطرف کردن مشکل از یک واشر مازاد در کنار سرسیلندر تراش خورده استفاده مینمایند و واشر را دوتا میکنند، خوب تر است که سرسیلندری که چندبار تراش خورده آن را بده بستان کرد و قطعا باید سرسیلندر را گزینه تحلیل قرار بخشید که تاب نداشته باشد و قطعا صاف و بدون پیچ خوردگی و اعوجاج باشد. بعضا حلقه های پیستون به جای سطوح جانبی مسطح حاشیه های پخ دارند. تراز بالایی بعضی از آن ها به صورت صاف و مسطح، بعضا به رخ گنبدی و برخی هم به شکل مقعر است. 4. واجب به ذکر است بر روی پکینگ (p03)، دو گاید در دو طرف وجود دارد که گاید (G03) به آن دو برای مرکز نگه داشتن قطعه و محافظت از سیلندر یاری می رساند. رینگ های پیستون علاوه بر فشار داخلی، از فشار خارجی هم به جهت عایق بندی گوشه و کنار احتراق بهره می­گیرند. فشار اعمال شده خارجی فشاری میباشد که گازهای احتراق بر بر روی رینگ پیستون وارد آورده و سبب ساز انبساط آن می­شوند. رینگ پیستون عایق بندی گوشه و کنار احتراق را از شیوه فشار داخلی و خارجی اعمال شده به آن برقرار می­کند. فشار داخلی تهیدست اعمال نیروی قابل توجهی است که بتواند حلقه پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. فشار داخلی به وسیله مسافت رینگ پیستون غیر متراکم انتخاب می­شود. همین پخی کناره باعث پیچش رینگ پیستون در وقتی که فشار گاز احتراق از روی آن برداشته شود میگردد. دامن پیستون نزدیک ترین نصیب آن به میل لنگ بوده است. درصورتیکه شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستون فلات 250 لطفا از سایت ما دیدن شیائومی پیستون 3 کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن