حمله کردند و مورد آزار و اذیت — چگونه بنگلادش روزنامه نگاران در حال پرداخت قیمت برای COVID-19 گزارش

گروه های حقوق بشر می گویند که PM شیخ حسینه خواستند دولت در تلاش برای پنهان کردن اطلاعات در مورد COVID-19. کارش

توسط NEWSCENTERALS در 16 اردیبهشت 1399

گروه های حقوق بشر می گویند که PM شیخ حسینه خواستند دولت در تلاش برای پنهان کردن اطلاعات در مورد COVID-19. کارشناسان می گویند بحران بهداشت عمومی در بنگلادش است که به مراتب بدتر از آنچه که مقامات در حال طرح ریزی.

Sajal Bhuiyan یک روزنامه نگار مستقر در نرسینگدی منطقه مشغول به کار بود در یک گزارش در مورد برنج بحران در بنگلادش در میان coronavirus بیماری همه گیر. او گفت: DW که او بازدید ناصر الدين خان یک sub-مدیر منطقه خواست سوال در مورد اتهام سوء استفاده از برنج بود که اختصاص داده شده برای مردم آسیب دیده توسط ویروس. خود را همانند گزارش قبلی در مورد این مسئله که پخش شد روی یک کانال تلویزیون خصوصی در حال حاضر به خشم سیاستمداران محلی.

اشتراک, به, تاج, جمع و جور — DW خبرنامه ردیابی coronavirus در آسیا

Bhuiyan گفت که زمانی که او وارد خان را در آوریل 23, رسمی و حامیان او شروع به ضرب و شتم او. "آنها roughed من تا زمانی که من سقوط کرد و ناخودآگاه گفت:" روزنامه نگار که در حال حاضر تحت درمان در یک بیمارستان در داکا. Bhuiyan متهم رسمی از تلاش برای متوقف کردن مردم از گرفتن او را به بیمارستان است.

به گفته پزشکان او دچار صدمات به سر و چشم و منتقل شد به داکا دانشکده پزشکی. "یکی از چشم من چشم از دست داده با توجه به این آسیب است. آسیب های دیگر نیاز به یک درمان" روزنامه نگار گفت: DW.

Bhuiyan دریافت کرده است و نه هر گونه حمایت مالی برای درمان خود را از کانال های خبری. هیچ محلی روزنامه نگار انجمن حمایت از او گفت:. او با ثبت یک مورد در برابر مهاجمان خود را.

ادامه مطلب: کار عدم قطعیت محدود روزنامه نگاران آزادی در بنگلادش

"خان دارای پشتیبانی در حاکم عوامی لیگ ، من می خواهم عدالت, من می خواهم برای دیدن خان پشت میله های زندان."

ادامه مطلب: دویچه وله جایزه آزادی بیان افتخارات روزنامه نگاران مورد آزار و اذیت coronavirus گزارش

نه مورد جدا

با توجه به پاریس بر اساس گزارشگران بدون مرز (RSF) رسانه watchdog, 15 روزنامه نگاران مورد حمله قرار گرفته اند در بنگلادش در چند هفته گذشته برای گزارش خود در COVID-19 مسائل. برخی از روزنامه نگاران و زندگی در خارج از کشور می گویند که آنها نیز تحت فشار توسط مقامات بنگلادش بیش از آنها بحرانی گزارش دولت COVID-19 پاسخ.

ادامه مطلب: آزادی مطبوعات: آنچه اتفاق افتاده است به از دست رفته بنگلادش روزنامه نگار Shafiqul Kajol?

تسنیم خلیل یک بنگلادشی-سوئدی روزنامه نگار گفت که سه نفر از اعضای یک بنگلادشی هوش بال سوال مادر خود را در مورد کار خود را در سیلهت منطقه. او فکر می کند آن را تلاش مقامات برای جلوگیری از بحرانی گزارش.

"این نوع از آزار و اذیت است اسفناک و غیر قابل قبول است. دولت بنگلادش باید آن را متوقف کند و مطمئن شوید که مادر من دریافت حمایت" گفت: خلیل که سردبیر از Netra اخبار روزنامه.

بنگلادش یک کشور با اکثریت مسلمان از بیش از 165 میلیون نفر تا کنون ثبت نام بیش از 10,000 COVID-19 مورد و بیش از 180 مربوط به مرگ و میر. اما کارشناسان بر این باورند که تعدادی از عفونت ها می تواند بسیار بالاتر به عنوان سرعت تست شده و کاملا آهسته است.

داکا اقدامات برای جلوگیری از گسترش این رمان coronavirus آمده اند تحت انتقاد شدید در چند هفته گذشته با منتقدان توصیف آنها به عنوان ناکافی است.

ادامه مطلب: دویچه وله جایزه آزادی بیان: 17 برندگان از 14 کشور

محدودیت در به اشتراک گذاری اطلاعات

نخست وزیر شیخ حسینه خواستند دولت متهم شده است muzzling مطبوعات و تلاش برای جلوگیری از روزنامه نگاران از اطلاع رسانی عمومی در مورد شدت بیماری همه گیر کوروناویروس در کشور است.

"شکی وجود ندارد که دولت در تلاش است تا کنترل اطلاعات; می خواهد آن را به پنهان کردن اطلاعات در مورد سوء استفاده از کمک های مواد و عدم آمادگی برای مقابله با بحران بهداشت و درمان" علی ریاض استاد برجسته علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی ایلینوی گفت: DW.

"محدودیت در بهداشت و درمان کارگران خود را در خصوص تعامل با رسانه ها و اقدامات تنبیهی علیه پزشکان بخشی از یک استراتژی" ریاض گفت.

اما Manjurul Ahsan بلبل رییس جمهور سابق بنگلادش فدرال اتحادیه روزنامه نگاران (BFUJ) معتقد است که حملات اخیر به روزنامه نگاران مربوط به گزارش در مورد فساد و نه به پوشش coronavirus بحران است.

ادامه مطلب: بنگلادش روزنامه نگار ناپدید شدن کست نور ضعیف در آزادی مطبوعات

فرسایش دموکراسی است ؟

مقامات بنگلادش اغلب اسلم بحرانی گزارش به عنوان "خبر جعلی." گروه های حقوق بشر می گویند جنوب کشور آسیایی امنیتی دیجیتال عمل می کنند که به تصویب رسید برای جلوگیری خبر جعلی و دروغ است اغلب مورد استفاده به عنوان یک ابزار برای پوزه صداهای منتقد در کشور است.

"ما باید به نام دولت بنگلادش برای اصلاح این قانون بلافاصله در انطباق با حقوق بشر بین المللی و قوانین از جمله میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی" سعد حمادی های جنوب آسیا فعال برای سازمان عفو بین الملل گفت: DW.

"رسانه های حرفه ای باید بگویم که دولت چگونه این قانون را نقض کرده است و حقوق مردم و تماس خود را برای اصلاح," او اضافه شده است.

ریاض می گوید که بنگلادش در حال تجربه یک "افزایشی فرسایش دموکراسی" تحت حاکم عوامی لیگ ،

"حزب حاکم می خواهد به خاموش کردن همه صداهای منتقد. اما روزنامه نگاران باید برخی از مسئولیت بیش از حد. آنها ایستاده تقسیم شده و برخی از صاحبان رسانه تبانی کردن با دولت است," او گفت:.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن