Coronavirus: آمریکای لاتین فساد جنگجویان جدید به دست آوردن زمین

ده ها تن از مقامات فاسد و سیاستمداران در امریکا در حال از دست دادن شغل خود را بیش از ماهی مراقبت از سلامت معام

توسط NEWSCENTERALS در 14 خرداد 1399

ده ها تن از مقامات فاسد و سیاستمداران در امریکا در حال از دست دادن شغل خود را بیش از ماهی مراقبت از سلامت معاملات در طول coronavirus بیماری همه گیر. رسوایی در حال تولید شفافیت بیشتر اما موانع باقی می ماند.

یک دستگاه تنفس مصنوعی می تواند زندگی را نجات دهد — اما چقدر باید هزینه ؟ این بستگی دارد که چه کسی خرید که فروش و چگونه به زودی آن را مورد نیاز است.

اگر نیاز فوری به عنوان است که اغلب مورد در طول یک بیماری همه گیر مکانیسم های طبیعی مانند مناقصه عمومی و تجزیه و تحلیل بازار اغلب کنار گذارده و با سفارشات قرار داده شده به طور مستقیم و یا از طریق به خوبی متصل واسطه. این شرایط ایده آل برای فساد.

ادامه مطلب: Coronavirus coverup: آیا اتریشی سیاست و صنعت تبانی کردن?

حتی در زمان عادی, امریکا نمی آمد خوبی در رتبه بندی بین المللی لیست برای شفافیت و COVID-19 همه گیر شده است شرمانه بهره برداری توسط سیاستمداران و cronies. اما بر خلاف گذشته آنها در حال حاضر جای تعجب بسیار به احتمال زیاد گرفتار شود.

در بولیوی وزیر بهداشت Marcelo Navajas دستگیر شد بیش از خرید 170 دستگاه تهویه مصنوعی از کشور اسپانیا در یک overinflated قیمت $27,683 (حدود €24,800) هر. این دستگاه با هزینه تنها یک چهارم از این مبلغ در بازار به عنوان توسعه بین آمریکایی بانک (IDB) که تامین مالی خرید خود را در بر داشت در طول ممیزی. تا همه چیز را بدتر برای Navajas تجهیزات طراحی شده برای استفاده در آمبولانس و برآورده نمی مورد نیاز برای استفاده در بخش های مراقبت ويژه.

Bolivian Health Minister Marcelo Navajas is transported to court, wearing a face mask

بولیوی وزیر بهداشت Marcelo Navajas دستگیر شد فساد در اواخر ماه مه

در پاناما معاون رئیس جمهور و مشاور ریاست جمهوری پایین پا بعد از هواکش خریداری شد به قیمت گزاف از 50000 دلار در هر. در کلمبیا وزیر کشاورزی و 14 از 32 فرمانداران در حال بررسی بیش از فساد در ارتباط با این بیماری همه گیر.

در ریو دو ژانیرو, برزیل, ملی پلیس و دفاتر و محل اقامت فرماندار به دنبال 150 میلیون دلار است که اختصاص داده شده بود برای ساخت ساختمان اورژانس بیمارستان. در اکوادور دفتر حسابرسی ملی مشخص شد که دولتی بیمارستان ها در حال صرف $614,917 در بدن کیسه های با ارزش بازار فقط $46,910 در حالی که سر از عمران سازمان حفاظت خریداری جیره غذایی در قیمت های متورم.

ادامه مطلب: پاناما coronavirus جنسیتی حاشیه مقررات منع رفت و آمد مردم تغییر جنسیت

در آرژانتین واسطه داشت خریداری منسوخ N95 ماسک در 10 برابر قیمت ذکر شده. و در هندوراس نزدیک به یک میلیون دلار کمک پول ناپدید شده اند با توجه به مبارزه با فساد مقامات.

'درب باز': شفافیت بین المللی

بخش بهداشت و درمان است که به ویژه مستعد ابتلا به شیوه های فاسد در بهترین زمان. بر اساس یک نظرسنجی توسط IDB ضد فساد متخصص Roberto de Michele تا 25 درصد از مراقبت های بهداشتی هزینه از دست داده است به فساد است.

آنچه جدید است این است که این بیماری همه گیر آورده جامعه مدنی و رسانه ها بر روی صحنه است. آنها در حال تماشای بیش از خود دولت و بررسی موارد نقض حقوق بشر تقریبا در زمان واقعی است. رسانه ها مانند رهگیری در برزیل و شهروندان در طرح های مانند مکزیک Contra la Corrupción y la Impunidad (مکزیکی علیه فساد و مصونیت از مجازات) و کلمبیا فوندکین Paz y Reconciliacion (صلح و آشتی بنیاد) ساخته شده اند کمک های فوق العاده برای شفافیت و ساخته شده خود را منفور با دولت است.

"قبل از اینکه ما اغلب تا به حال به صبر برای ماه ها یا سالها برای چنین چیزهایی برای آمدن به نور" دلیا Ferreira روبیو صندلی شفافیت بین المللی گفت: مطبوعات در اخیر video chat. اما فشار افکار عمومی افزایش یافته و در حال حاضر کمتر به احتمال زیاد به تحمل شیوه های فاسد. در پاناما به عنوان مثال معترضان ابراز سرخوردگی خود را با معاون رئیس جمهور با کوبیدن قابلمه درب او را مجبور به استعفا کرد. بحرانزده دولت در حال تبدیل شدن به سازمان هایی مانند شفافیت بین المللی برای کمک به. "تخصص ما در تقاضا به عنوان قبل از هرگز و درب باز استفاده می شود که بسته شود" گفت: Ferreira.

ادامه مطلب: جایی که می تواند برزیل را در تحقیقات جنایی از Jair Bolsonaro منجر شود ؟

فن آوری های مدرن در حال ساخت آن را آسان تر به نگه داشتن چشم بر بندگان. برای مثال در پاراگوئه یک پلت فرم آنلاین تاسیس شده است که در آن کاربران می توانید ببینید تقریبا بلافاصله چقدر دولت خود را صرف مبارزه با این بیماری همه گیر و در چه.

برخی از برزیل متحده از جمله Pernambuco, Ceara و Espirito Santo نیز ساخت داده های خود را آنلاین در دسترس با توجه به باز کردن دانش پایه و اساس است. در کلمبیا مرکزی خرید بدن کلمبیا Compra Eficiente صادر کرده است دستورالعمل برای حفظ شفافیت در طول بیماری همه گیر.

خرابکاری از بالا

اما این سطح از باز بودن است نه به سلیقه هر کس. در ال سالوادور به عنوان مثال رئیس جمهور نایب Bukele دستکاری یک کمیته ایجاد شده توسط مجلس برای نظارت بر 2 میلیارد دلار را کنار بگذارند به عنوان کمک های اضطراری برای این بیماری همه گیر. اعضای جامعه مدنی که بخشی از این کمیته استعفا داد و پس از آنها تا به حال نشده است با توجه به هر فاکتورها برای بررسی در دو ماه.

در مکزیک بیش از حد, عدم شفافیت تثبیت شده در سیستم: 84 درصد از تمام ایالت مکزیک نیست و نشان داد چقدر پول آنها را صرف مبارزه با این بیماری همه گیر و یا برای چه هدف, با توجه به سازمان های Transparencia Mexicana و Tojil.

در بولیوی یک قضاوت شتابزده بود دستگیر و مدت کوتاهی قبل از او به بازجویی از وزیر بهداشت. و حتی در پاراگوئه گوشی از روزنامه نگاران و مخالفان بررسی فساد در ارتباط با مواد پزشکی واردات باید تحت نظارت است.

اما با وجود چنین موانع روبیو از شفافیت بین المللی باقی می ماند و خوش بینانه است. "ما در حال حاضر یک فرصت برای ایجاد یک جهش رو به جلو در شفافیت," او گفت:.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن را در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب