جمهوری دموکراتیک کنگو: Ituri فرماندار تجدید نظر برای کمک به توقف 'در حال انجام نسل کشی'

در مصاحبه با دویچه وله ژان Bamanisa سعیدی فرماندار Ituri استان در شمال شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو صورت گرفته ب

توسط NEWSCENTERALS در 10 خرداد 1399

در مصاحبه با دویچه وله ژان Bamanisa سعیدی فرماندار Ituri استان در شمال شرقی جمهوری دموکراتیک کنگو صورت گرفته با نیروهای بین المللی به مشکل منطقه است. هزاران نفر کشته شده اند توسط شبه نظامیان در سه سال گذشته است.

از آغاز ماه مارس نزدیک به 300 نفر از دست داده اند و زندگی خود را به عنوان یک نتیجه از خشونت جاری در Ituri استان است. ژان Bamanisa سعیدی فرماندار فرار منطقه توصیف کشتار به عنوان نسل کشی است. "این باید متوقف شود در کشور ما!"فرماندار گفت.

"تخمین زده می شود که بیش از 4000 نفر شده اند به طرز وحشیانه ای قتل عام پس از سال 2017" سعیدی گفت: DW در یک مصاحبه اختصاصی. "بین سال 1999 و 2003, سربازان بین المللی مانند سربازان از عملیات آرتمیس و MONUSCO [سازمان ملل متحد تثبیت ماموریت در جمهوری دموکراتیک کنگو] اینجا بودند. که در آن زمان وجود داشت بازداشت که منجر به پایان دادن به این جنایات است."

UN peacekeepers ride on a military vehicle in Ituri Province, DRC

با وجود اینکه در جمهوری دموکراتیک کنگو از سال 1999 حافظ صلح سازمان ملل متحد تا کنون موفق به آوردن صلح به شرق آن منطقه

متاسفانه این مشکل به طور کامل حل و فصل کنگو سیاستمدار است. "MONUSCO متاسفانه دیگر اجازهی دخالت کند اما تنها به رعایت. ما نیاز به یک راه حل است که حل این مشکل در دراز مدت و اجازه می دهد همزیستی مسالمت آمیز در Ituri."

هشدار دهنده از نسل کشی

توماس Lubanga است نه ایده آل تماس با شخص وقتی که می آید به مسائل مربوط به حقوق بشر. او یکی از رهبران شبه نظامیان که در این جنگ خونین که به لرزه در استان Ituri در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو بین 1999 و 2003. او فقط در خدمت یک 14 سال زندان محکوم به او توسط دادگاه جنایی بین المللی برای استخدام افراد زیر سن قانونی.

ادامه مطلب: شرق جمهوری دموکراتیک کنگو: مضطرب خواستار امنیت از ساکنان Ituri

جالب اینجاست که Lubanga در حال حاضر رجزخوانی در برابر موج جدیدی از خشونت در کنگو با "CODECO" گروه شبه نظامی در مرکز آن است. از ماه مارس CODECO اعضای که به کشته شدن حدود 300 نفر در Ituri استان است. با توجه به سازمان ملل متحد 200 ، 000 نفر در حال فرار از CODECO.

"آنچه که آنها انجام می دهند در کنگو می توان به نام نسل کشی" Lubanga گفت: DW. او می بیند یک جنگ شعلهور بودن. "فاجعه ای که در محل 1999 و 2003 نشده است و اساسا reappraised به منظور درک آنچه اتفاق افتاده است به طوری که این درگیری در نهایت می تواند متوقف شد" Lubanga گفت.

این Ituri قتل یکی از بیرحمانه ترین فصل در تاریخ جنگ زده شرق جمهوری دموکراتیک کنگو. ظرف چند سال ده ها هزار نفر از مردم کشته شدند و صدها هزار نفر فرار کرد. مرزها کشیده شد در امتداد خطوط قومی, حقوق بشر, فعالان هشدار داد از نسل کشی است. در حال حاضر همان گروه ها رو به هر یک از دیگر دوباره. بسیاری از ناظران در کنگو دیدن نسخه جدیدی از جنگ است.

منشاء CODECO گروه شبه نظامی

CODECO مخفف "تعاونی برای توسعه کنگو" - یک نام است که صدا مانند یک اعلام جنگ است. "CODECO در اصل یک شرکت تعاونی کشاورزی تاسیس در Zairean دوران به عنوان CODEZA," Christoph وگل های امنیتی و تحلیلگر سیاسی در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: DW.

با توجه به Vogel که از نزدیک نظارت بر شیوه های مختلف گروه های شورشی در این منطقه در اوایل Ituri درگیری این سازمان در حال حاضر جلب توجه به دلیل نزدیکی آن به FRPI شبه نظامی که در اتحاد با دیگر گروه ها به انجام قتل از Lendu گروه قومی. اما برای یک زمان طولانی نه چندان شنیده شد در مورد CODECO.

Congolese refugees in DR Congo (imago-images/Xinhua/A. Uyakani)

بسیاری از مردم از Ituri استان در کنگو فرار کرده اند خشونت به کشورهای همسایه اوگاندا

امروز سلسله مراتب و حامیان آنها دشوار است برای دیدن و درک جهان خارج است. "CODECO یک ساختار بدون سر و یا دم که به طور مداوم در بازتعریف خود" ژان Bamanisa سعیدی فرماندار Ituri استان گفت: DW. محلی برای افرادی که می خواهید برای به دست آوردن نفوذ آن است بنابراین آسان برای جذب و استفاده از نیروهای شبه نظامی خود را برای اهداف سیاسی است. "برخی از مردم وجود دارد که فکر می کنم که اگر شما دستکاری یک گروه مسلح, شما می توانید نشستن در یک جدول پس از آن به مذاکره پست" فرماندار گفت بدون ذکر نام.

مسیر سنگی به حل تعارض

موفق به حل تعارض نیز در مورد یادگیری از اشتباهات گذشته. کنگو متخصص Christoph وگل گفت. به نام او به صورت "پایدار و مناسب طرح" برای ادغام مجدد از مبارزان که می رود بیشتر از قبل. "

شده اند وجود دارد بسیار گران برنامه های اجرا شده توسط دولت با همکاری های بین المللی و سازمان ملل متحد. اما چه فاقد است که رزمندگان بودند و در بسیاری از موارد خارج از گروه های مسلح است, اما نه به طور کامل reintegrated به جامعه و ارائه با شغل".

شکاف بین جوامع قومی که رشد کرده اند در درگیری های گذشته نیز باید بر طرف شود. کنگو رئیس جمهور فلیکس Tshisekedi است که از قدرت برای تقریبا یک سال و نیم در آورده ژرمن کتنگا و Floribert Ndjabu دو Lendu رهبران شبه نظامیان از Ituri جنگ در هزاره سوم, برای کمک به حل و فصل مناقشه.

DRC President Felix Tshisekedi (Presidence RDC/Felix Tshiszkedi )

بسیاری از کنگو تا به حال انتظارات بالا که رئیس جمهور فلیکس Tshisekedi خواهد شد پایان دادن به قتل

ادامه مطلب: DRC: رئیس جمهور Tshisekedi سال اول در اتاق کار

Christoph وگل می بیند این ambivalently. "از یک طرف مسلم است که رشته-دستگاه کشش — می شود آن را Lubanga یا کتنگا — هنوز هم عملکرد خوب شبکه با گروههای مسلح در سیاست و کسب و کار. از سوی دیگر یکی هرگز نمی توانم بگویم دقیقا چه منافع آنها را دنبال کنند."

بازی جدید و قوانین جدید استقلالی

ناظران و سیاستمداران معتقدند که زمان گیرایی تماس برای یک رویکرد جامع است که با تمرکز بر هر دو محلی و ساختارهای جهانی اینتر-روابط است. فرماندار ژان Bamanisa سعیدی اشاره به فعال تجارت اسلحه از طریق همسایه اوگاندا. "نیز وجود دارد که عبور از مرز افرادی که به اینجا می آیند به دوره های آموزشی برگزار شود. زیرا آنچه اتفاق می افتد در اینجا تروریسم است. اما مردم گاهی اوقات استخدام در اینجا به عنوان به خوبی به انجام حملات مشابه در اوگاندا."

کنگو متخصص Christoph وگل اشاره کرد که بحران های دیگر — برای مثال در شمال کیوو در اطراف شهر بنی یا در Masisi منطقه — نیز بالا گرفت دوباره. در همان زمان او با اشاره به "سیاسی سایه بوکس" در پایتخت کینشاسا بین Tshisekedi دولت و ائتلاف که پشت رئیس جمهور سابق Joseph Kabila.

M23 rebels in Goma , DRC(picture-alliance/dpa)

متعدد گروههای شبه نظامی در حال مبارزه برای کنترل در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو

"هستند بسیاری از سنگر جنگ, سیاستمداران عمدتا در رابطه با خود و خود را مربوطه مخالفان. در شرایط منازعه در شرق کنگو نیست و بسیار اتفاق افتاده است به جز برای عملیات نظامی است." صحبت کردن با DW فرماندار سعیدی به نام جدید نیروهای بین المللی برای کمک به Ituri مردم را از مخمصه. اما سربازان به تنهایی به سختی خواهد بود به اندازه کافی برای آوردن صلح پایدار در شرق کنگو است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن