DW آزادی بیان و برنده جایزه Blaz Zgaga حمله به اظهارات انتقادی

Blaz Zgaga یک اسلوونیایی خبرنگار تحقیقی و یکی از دویچه وله 2020 FOSA دریافت کنندگان این جایزه تا به حال برای ت

توسط NEWSCENTERALS در 17 اردیبهشت 1399

Blaz Zgaga یک اسلوونیایی خبرنگار تحقیقی و یکی از دویچه وله 2020 FOSA دریافت کنندگان این جایزه تا به حال برای تحمل و قدرت یک مجموعه از آنلاین حملات برای انتقاد از استراتژی دولت در coronavirus بحران است.

این روزها اسلوونیایی روزنامه نگاران که مخالفت با دولت خود هرگز نمی دانید چه انتظار می رود زمانی که آنها خود را بررسی کنید Twitter و یا Facebook خوردها. همان درست است برای چهره های پیشرو در کشور تلویزیون پخش RTV Slovenija. حتی رئیس دولت احساس مجبور به مداخله هنگامی که سردبیران وجود دارد مواجه تهدید به مرگ.

و او کلمات گوشت چرخ کرده: "تحت حمایت افراطی چپ" پخش شده بود تبدیل به "مرکزی آمر از نفرت و تهدید او گفت:" بیشتر ادعا آن است که بخشی از شوم "گروه" است که تهدید می کند "سلامت و زندگی" در طول coronavirus بیماری همه گیر.

ادامه مطلب: آزادی بیان, جایزه نوبل Darvinson Rojas: 'آنچه ما نیاز داریم این است که بیشتر روزنامه نگاران در خیابان'

با استفاده از این اپیدمی به عنوان یک بهانه

مبارزه بر سر نحوه مقابله با کروناویروس بحران در حال مبارزه شدت بیشتری در اسلوونی از هر جای دیگری در اروپا است. اسلوونیایی نخست وزیر Janez Jansa شده در دفتر به مدت شش هفته است اما در حال حاضر سخت در تلاش است برای استفاده از این فرصت برای گسترش قدرت خود را. این بیماری همه گیر را ارائه می دهد یک فرصت منحصر به فرد — این ویروس گفته دشمن بنابراین هر کسی که انتقاد از دولت این است که در لیگ با آن است. چنین موضع باعث می شود آن را آسان برای توجیه لرزش-یو پی اس به عنوان مثال در تلویزیون به نقل وضعیت اضطراری. در هر زمان دیگر شانس هل دادن از طریق این اصلاحات خواهد بود باریک. Jansa سر لرزان سه جانبه ائتلاف. برای جناح راست ملی اهداف و استبدادی شکل حکومت 61 ساله حتی یک اکثریت در دولت, اجازه دهید به تنهایی در میان جمعیت.

Blaz Zgaga, who was recently honored with a 2020 DW Freedom of Speech Award

Zgaga اخیرا با افتخار یک سال 2020 DW جایزه آزادی بیان

به عنوان به زودی به عنوان کلمه آمد که اسلوونیایی روزنامه نگار Blaz Zgaga اعطا شده بود دویچه وله جایزه آزادی بیان (FOSA) او مواجه حمله های رسانه های اجتماعی مختلف. "این واقعیت که Zgaga دریافت جایزه اثبات شده است که هیچ کس در دویچه وله صحبت می کند Slovenian" برافراشته عضو پارلمان این کشور که متعلق به حزب حاکم. این واقعیت است که جوایز امسال رفت و به خبرنگاران گفت که آزادی مطبوعات تهدید در coronavirus اپیدمی شد یک "شوخی" یک سخنگوی دولت گفت: در توییتر. پس از همه, او اضافه Zgaga تا به حال نوشته نشده "تک ماده" در مورد این موضوع در اسلوونی رسانه ها.

ادامه مطلب: دویچه وله جایزه آزادی بیان افتخارات روزنامه نگاران مورد آزار و اذیت coronavirus گزارش

دولت مبارزات

این حملات اما تاکید آنها چه هدف رد. Zgaga نوشت: در مورد جدید اسلوونیایی دولت coronavirus سیاست — اما در کرواتی هفتگی Nacional و نه در اسلوونی رسانه ها. اگر او تا به حال ساخته شده نظر خود را شناخته شده به وضوح در اسلوونی رسانه ها انتقاد را ریخت. این روزها صدها نفر از عضو شورای نظارت مدت از حساب های جعلی بیهوده گویی در مورد "خبر جعلی به کارگردانی جورج سوروس."

Nova24 خصوصی پخش تاسیس پنج سال پیش بر ما کانال فاکس نیوز به عنوان قرابت به لیبرال رسانه ای شد که منبع اصلی این کمپین است. Nova24 تلاش برای پایان می رسد دیدار با حملات علیه پناهندگان همجنسگرایان و رم. دو بار مجارستان — تحت پوپولیستی قدرتمند ویکتور اوربان — پا به نجات مالی را شکست گوینده که تاسیس شده توسط Jansa را راست ناسیونالیست SDS, پارتی, اوربان را ایدئولوژیک متحد. اما زمانی که SDS وارد دولت در اواسط ماه مارس جزر و مد تبدیل شده و Nova24 سر اله Hojs شد وزیر کشور.

ساعت Jansa حکومت این کشور دو بار قبل از 2004-2008 و دوباره به طور خلاصه در سال 2012-2013 و SDS شده است به طور مداوم garnering 25-30% پشتیبانی برای بسیاری از سال است. حامیان آن مخالف با اکثریت جمعیت در بیشتر یا کمتر همه چیز با شروع از تاریخ جنگ جهانی دوم که در آن آنها را گرامی داشتن حافظه آلمان و متفقین در زمان جنگ نظامی گارد. اکثر Slovenians از سوی دیگر تمایل به سمت با کمونیست به رهبری حزبی مقاومت است.

همیشه وجود دارد اختلاف بیش از "مسیر ویژه" اسلوونی در زمان پس از استقلال در سال 1991. چرا که شرکت های فروخته شده در خارج از کشور Jansa و حامیان او احساس فریب خوردن از میوه ها از دگرگونی به طوری که آنها را تخطئه اقتصادی نخبگان چپ و احزاب لیبرال به عنوان کمونیست ها. در حال حاضر آستین نهفته خشم منجر به متلاشی فضای سیاسی کشور.

ادامه مطلب: پاکستان: عمران خان دولت است 'muffling هستند صداهای منتقد'

Slovenian Prime Minister Janez Jansa

اسلوونیایی نخست وزیر Janez Jansa از جناح راست ناسیونالیست SDS, پارتی, شده است و از اواسط ماه مارس

شخصی در برابر حملات Zgaga

تهدید Zgaga مواجه است چیز جدیدی نیست; او شده است از نفع با Jansa اردوگاه پس از او مورد بررسی رسوایی بیش از خرید فنلاندی مخازن بیش از 10 سال پیش. تخصص خود را فراتر از سوال او به عنوان یک همکار رادیو منتشر کرده بود سه جلد در قاچاق اسلحه در زمان جنگ یوگسلاوی یک دقت تحقیق کار بیش از 1300 صفحه است.

زمان Zgaga — سابق سردبیر اسلوونیایی روزنامه Vecer ("شب") — به طور عمده نوشته شده برای رسانه های خارجی از جمله آلمانی مجله خبری اشپیگل و بریتانیا نگهبان. Zgaga نبود تنها متمرکز بر Jansa و پیروان او; او همچنین نشان داد که جناح چپ رئیس جمهور سابق میلان Kucan درگیر در معامله اسلحه. زمانی که این روزنامه نگار نوشت: در مورد فساد در تهیه ماسک در آغاز آوریل Jansa حمله کردند و او را شخصا. Zgaga شده است "جویدن در خود نهفته دهه" نخست وزیر ادعا کرد, توییتر بدون ارائه جزئیات.

بیشتر بخوانید: آمریکا: وجود نمی تواند آزادی مطبوعات بدون فشار

او زندگی می کند در یک مستند Zgaga گفت: DW: "چون از coronavirus و به دلیل تهدیدات دریافت کردم." در حالی که او را تنها ترک آپارتمان خود را در شب. او گفت که چگونه سیاست گاهی اوقات کار می کند — آن را با هدف ارعاب روزنامه نگاران و طفره رفتن از نقد. "همه ما قرار است به ترس; هدف این است که یک دیکتاتوری از ترس" برنده جایزه روزنامه نگار گفت.

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب