مصر هل طرح برای پایان دادن به جنگ در لیبی

"اعلامیه قاهره خواستار آتش بس دوشنبه شروع و خروج از شبه نظامیان خارجی از افغانستان جنگ زده کشور است. این طرح ا

توسط NEWSCENTERALS در 17 خرداد 1399

"اعلامیه قاهره خواستار آتش بس دوشنبه شروع و خروج از شبه نظامیان خارجی از افغانستان جنگ زده کشور است. این طرح است که حمایت از ارتش ملی لیبی سر خلیفه Haftar.

مصر روز شنبه با پرده برداری از یک طرح تا پایان سال-جنگ داخلی در لیبی در یک ابتکار پذیرفته شده توسط فرمانده لیبی شرقی نیروهایی که دچار تلفات سنگین در هفته های اخیر.

رئیس جمهور مصر Abdel-Fattah al-Sissi اعلام کرد این طرح در قاهره در کنار خلیفه Haftar سر از ارتش ملی لیبی (LNA) و Agila صالح رئیس لیبی را متحد انتخاب مجلس.

با این حال نمایندگان دولت توافق ملی (GNA) — که سازمان ملل متحد به رسمیت می شناسد به عنوان مشروع لیبی دولت و یا متحدان آن حاضر بودند در این کنفرانس است.

بیشتر بخوانید: آلمان صادرات میلیون ها نفر در اسلحه به لیبی جنگ belligerents با وجود تحریم

ال-Sissi یک کنفرانس خبری گفت که طرح پیشنهادی که او به نام "اعلامیه قاهره" شامل آتش بس دوشنبه شروع و خروج از شبه نظامیان خارجی از لیبی. هزاران نفر از مزدوران عمدتا از سوریه مبارزه شده است در هر دو طرف جنگ است.

انتخابات مسیر

ال-Sissi اضافه شده که این طرح نیز با هدف هموار کردن راه برای برگزاری انتخابات در شمال کشور آفریقایی و آن را تشویق یک "بازگشت زندگی عادی" در لیبی و همچنین هشدار داد در برابر مداوم به دنبال راه حل نظامی برای جنگ است.

"می تواند وجود داشته باشد هیچ ثبات در لیبی مگر اینکه استفاده صلح آمیز برای این بحران یافت می شوند که عبارتند از: وحدت و یکپارچگی ملی موسسات" رئیس جمهور گفت:."ما هشدار می دهند در برابر اصرار از هر حزب در ادامه به جستجو برای یک راه حل نظامی برای بحران در لیبی است."

ال-Sissi, نیز نامیده می شود در سازمان ملل متحد به راهاندازی مجدد مذاکرات صلح در ژنو بود و با حضور طرف متخاصم و همچنین اتحادیه اروپا, آفریقا, اتحادیه اروپا, اتحادیه عرب و لیبی همسایه است.

بیشتر بخوانید: روسیه گسترش جنگ حضور در لیبی

طرح او گفت: همچنین مطابق با قطعنامه های سازمان ملل در جنگ و تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ از جمله یک نشست در برلین در ژانویه.

این طرح همچنین پیشنهاد مساوی نمایندگی لیبی در سه منطقه در یک شورای ریاست جمهوری انتخاب شود تحت نظارت سازمان ملل متحد. این شورا پس از آن که قدرت را برای یک سال و نیم به گفته صالح.

هیچ GNA واکنش

سازمان ملل متحد-پشتیبانی GNA ارائه شده هیچ اظهار نظر فوری در این طرح اما یک سخنگوی گفتند که ادامه جنگ به تصرف سرت یک شهر در شرق طرابلس که Haftar نیروهای در زمان بیش از در ژانویه.

لیبی, جنگ داخلی کشیده شده از منابع خارج از دولت ها و سلاح های با Haftar پشتیبانی شده توسط مصر و روسیه و امارات متحده عربی.

جزئیات more: کشورهای اروپایی اصرار "آتش بس بشردوستانه" در لیبی

Haftar را LNA به تازگی دچار قابل توجه نظامی موانع در دست GNA که متفقین با ترکیه و قطر و مصر را به رقبای منطقه ای.

در هفته های اخیر Haftar نیروهای تقریبا از دست همه از خاک است که آنها به دست آورده بودند از ابتدای طرابلس حمله ترکیه پس از تمدید پشتیبانی بیشتر به شبه نظامیان متحد با GNA.

در اوایل این هفته نیروهای دولتی به دست آورد کنترل طرابلس را در مرز مقابله با یک ماه-مبارزه طولانی با Haftar برای به دست گرفتن شهر از GNA.

لیبی شده است در آشفتگی پس از سال 2011 هنگامی که پس از آن-رهبر Moammar Gadhafi سرنگون شد و بعد از آن کشته شدند. کشور تقسیم شده است بین رقیب دولت در شرق و غرب که هر دو مورد حمایت گروه های مسلح و دولت های خارجی.

lc /mm (dpa AP)

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن