Fatima al-Fihri: بنیانگذار جهان قدیمی ترین دانشگاه

در مراکش شهر فاس, Fatima al-Fihri تاسیس یک مسجد که توسعه به معروف al-Qarawiyyin دانشگاه. امروز از آن است که به

توسط NEWSCENTERALS در 19 اردیبهشت 1399

در مراکش شهر فاس, Fatima al-Fihri تاسیس یک مسجد که توسعه به معروف al-Qarawiyyin دانشگاه. امروز از آن است که به رسمیت شناخته شده به عنوان قدیمی ترین موجود دانشگاه در جهان است.

که Fatima al-Fihri ?

Fatima al-Fihri متولد 800 A. D. او دختر محمد Bnou Abdullah al-Fihri - غنی تاجر مستقر در فاس با خانواده اش در طول سلطنت ادریس دوم. تا در این روز و فاطمه و زندگی نگه می دارد بسیاری از اسرار و حتی مورخان. یکی از این رمز و راز احاطه تاریخ مرگ او را که ممکن است در اطراف 878.

در طول عمر خود فاطمه بود به نام "مادر پسران". با توجه به مورخ محمد یاسر هلالی, "نام مستعار این احتمالا ناشی از موسسه خیریه و این واقعیت که او در زمان دانش آموزان در زیر بال او."

چرا Fatima al-Fihri تصمیم به ساخت یک مسجد ?

فاطمه بود و یک مؤمن قوی. زمانی که او به ارث برده یک مقدار زیادی از پول در زمان پدر او و شوهر او فوت کرد او تصمیم گرفت به استفاده از آن برای ساخت یک مسجد که خود را مسلمان جامعه در فاس به فوریت مورد نیاز به اندازه کافی بزرگ را به جا یک تعداد رو به رشد از مؤمنان.

ادامه مطلب: همیلتون Naki: مبتکر در سایه آپارتاید

پس از خرید زمین از یک انسان "Hawaara" قبیله فاطمه شروع پروژه ساختمان در آغاز ماه مبارک رمضان از سال 254 هجری است که می گویند 859 A. D.

از قرن 10 به معروف مسجد امام Qarawiyyin شد, اولین های مذهبی, موسسه و بزرگترین عرب دانشگاه شمال آفریقا است. آن را جذب بسیاری از دانش آموزان و دانشمندان مشهور است.

همایش و بحث به طور منظم سازمان یافته وجود دارد. با توجه به اسناد و مدارک موجود آموزش و صندلی تاسیس شد در دانشگاه و در سایر ضمایم در سراسر فاس. این همان سوابق ذکر است با وجود تعداد زیادی از کتابخانه ها.

ادامه مطلب: Léopold Sédar سنگور: از زندانی به رئیس جمهور

چرا al-Qarawiyyin دانشگاه بسیار مشهور است ؟

دانشگاه al-Qarawyyin در نظر گرفته شده است کهن ترین دانشگاه در جهان هنوز عامل, قبل از اولین دانشگاه های اروپایی. این است که با توجه به یونسکو و رکوردهای جهانی گینس. تاریخ مرجع است سال al-Qarawiyyin تاسیس شد به عنوان یک مسجد که نشان میدهد که آن شخصیت آموزش و پرورش می رود به آن آغاز شود. در این معنا, آن را قبل از Sankore مسجد در تیمبوکتو (تاسیس در 989 A. D.) با بیش از یک قرن و دانشگاه بولونیا (1088 A. D.) بیش از دو قرن است.

ادامه مطلب: بیشتر در آفریقا, تاریخچه

فارغ التحصیلان آن شامل چندین شاعران Faqîhs (مسلمان) همانند ستاره شناسان و ریاضیدانان از سراسر منطقه است. نام های معروف هستند کسانی که از مورخ Abdurahman ابن خلدون دکتر و فیلسوف ابو ولید كريم به اندلس دکتر موسی بن Maimonou و Gerbert از Aurillac شد که پاپ سیلوستر دوم.

چگونه است Fatima al-Fihri به یاد ؟

Fatima al-Fihri خودش در نظر گرفته است یک سنت است و او بسیار مورد احترام در میان مؤمنان به خصوص در فاس. در سال 2017, یک جایزه ایجاد شده در تونس به افتخار او. این پاداش از طرح های است که تشویق به آموزش دسترسی و مسئولیت های حرفه ای برای زنان است. علاوه بر برنامه های علمی و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان داده شده از اروپا و شمال آفریقا پرداخت ادای احترام به Fatima al-Fihri.

مشاوره علمی در این مقاله ارائه شده توسط مورخان استاد Doulaye konaté را لیلی Mafela دکتری و استاد کریستوفر Ogbogbo. آفریقایی ریشه های پشتیبانی شده توسط گردا هنکل پایه و اساس است.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن