اتیوپی دموکراسی در معرض خطر

اتیوپی نخست وزیر Abiy احمد بود یک بار اهدا جایزه صلح نوبل برای پایان دادن به جنگ و بالا بردن امید دموکراتیک تغ

توسط NEWSCENTERALS در 16 تیر 1399

اتیوپی نخست وزیر Abiy احمد بود یک بار اهدا جایزه صلح نوبل برای پایان دادن به جنگ و بالا بردن امید دموکراتیک تغییر دهید. این امید هستند که نقش برآب خود را آمرانه پاسخ به تظاهرات ضد دولتی.

تظاهرات ضد دولتی که شکست هفته گذشته پس از ترور یکی از محبوب اورومی نوازنده Haacaaluu Hundeessaa به زودی منجر به یک دولت گیره پایین. تا کنون بیش از 166 نفر کشته شده اند و تقریبا 2,300 دستگیر و از جمله رهبران اپوزیسیون. آنها باید قطع شده است از اینترنت برای یک هفته تمام به عنوان سربازان و پلیس همچنان به گشت زنی در خیابان های پایتخت آدیس آبابا و دیگر نقاط.

سناریو یادآور مشابه بحران در استبدادی رهبری کشور است. تا همین اواخر, اتیوپی بود مورد ستایش قرار داد با بقیه جهان به عنوان یک مثال درخشانی از دموکراسی در آفریقا است. نخست وزیر Abiy احمد که به قدرت رسید در سال 2018 سریعا ساخته شده صلح با همسایه, اریتره, پایان طولانی و پر هزینه جنگ. او همچنین اقدامات با هدف بازگرداندن آزادی های مدنی مانند آزادی مطبوعات و عقیده و وعده جدید و دموکراتیک اتیوپی. در سال 2019 او برنده جایزه صلح نوبل در به رسمیت شناختن تلاش های خود را. اما با در نظر گرفتن تحولات جاری شد thattoo-راش تصمیم کمیته نوبل?

ادامه مطلب: نظر: بیش از حد بیش از حد به زودی — اتیوپی اصلاح طلب است به کم کردن سرعت

Ethiopian musician Haacaaluu Hundeessaa being laid to rest in Ambo (Reuters/Oromia Broadcasting Network)

ترور محبوب نوازنده Haacaaluu Hundeessaa باعث موج جدیدی از خشونت

شایعات اضافه کردن به نا امنی

"این یک بازی بسیار چالش برانگیز و توسعه به نخست وزیری" احمد Soliman یک شاخ آفریقا محقق از فکر مستقر در لندن, چتم هاوس گفت: DW. به گفته تحلیلگر "[Abiy را] باید سعی کنید و به برخی از آرامش به این وضعیت و سعی کنید به حل و فصل آن را یکی از چالش های بیشتری. و از آن شده است [بنابراین] پس از او در زمان بیش از: چگونه او می تواند با هم گره ملل را تشکیل می دهند که اتیوپی." Abiy استراتژی شامل بازی کردن خود اورومی ریشه در تلاش برای نمایندگی منافع همه آنها.

توسط دوشنبه وضعیت در پایتخت آرام بود. اما شایعات contined به تکثیر اضافه کردن به طولانی آب و هوا از قطعیت با توجه به دویچه وله آدیس آبابا خبرنگار Yoahannes Geberegziabeher.

"گفته شد که آب مسموم شده بود که گسترش ناامیدی," او گفت:. "مقامات تا به حال به بیرون می آیند و آن را انکار کند. سپس به آنها گفت که نخست وزیر کشته شده اند. این شایعات با هدف تشویق بیشتر مردم برای پیوستن به شورش در آدیس."

Geberegziabeher نیز دنباله از تخریب در داخل و اطراف پایتخت: "با توجه به که مرده و زخمی ها وجود دارد نشانه ای روشن است که آنها هدف قرار گرفتند به دلایل قومی."

Abiy Ahmed receiving the Nobel Peace Prize (picture alliance/AP Photo/NTB scanpix/H. M. Larsen)

برخی از منتقدان تمسخر اعطای جایزه صلح نوبل به Abiy احمد

به سرکوبگر راه

روز جمعه Abiy سرزنش "مخالفان" برای کشتن اعتراض خواننده Hundeessaa و پس از آن خشونت است که او گفته بودند "هماهنگ تلاش" برای بی ثبات کردن کشور است. Soliman می بیند ارتباط بین دولت در واکنش به افزایش خشونت و وضعیت سیاسی.

"وجود دارد کاملا شکسته صحنه سیاسی" او توضیح داد. و مشکل این است که محدود به درگیری بین گروه های مختلف قومی. سیاستمداران از اورومی Federalist کنگره مانند Jawar محمد نیز دستگیر و زندانی شده. "Jawar بسیار برجسته اورومی رهبر و او شده است با استفاده از مشخصات خود را به منظور فشار اورومی منافع ملی می گوید:" Soliman. "او است که به وضوح سیاسی رقیب به نخست وزیر."

ادامه مطلب: نظر: است 'امپراتور Abiy' در دروازه در اتیوپی?

Abiy و چون در خانه بود کمک کرد تا تصمیم خود را برای به تعویق انداختن انتخابات برنامه ریزی شده برای ماه اوت سال 2020 برای یک سال دیگر با توجه به کروناویروس بیماری همه گیر. منتقدان را دیدم که این حرکت به عنوان یک تلاش برای حفظ قدرت است. در عین حال آنها می گویند او reintroducing قدیمی تاکتیک های سرکوبگرانه و استبدادی دولت او وعده داده شده برای اصلاح.

"به عنوان یک ارشد سابق بسیار بالا-raking در EPDRF را [اتیوپی صدای مردم انقلابی جبهه دموکراتیک] هوش من فکر می کنم او با استفاده از تاکتیک های است که او به خوبی آگاه می گوید:" Soliman. در حالی که او معتقد است که وجود دارد هیچ انکار که اصلاحات رو با Abiy هم به نوبه خود این کشور در اطراف Soliman همچنین ترس است که آن را به نظر می رسد "بیش از حد آسان برای نیروهای امنیتی به نوبه خود به ابزار آشنا مانند برش اینترنت, دستگیری بیش از حد بحرانی و روزنامه نگاران متهم از خشونت است. هیچ یک از این می خواستم."

یک نیاز فوری برای آشتی

Murithi Mutiga پروژه مدیر شاخ آفریقا منطقه با گروه بین المللی بحران, یکی از بسیاری از ناظران خواستار سویفت deescalation از وخیم تر شدن وضعیت.

"عاقلانه دوره از عمل است که در تلاش برای ایجاد فضای آشتی و گفت و گو" گفت و اشاره کرد که هفته گذشته به نمایندگی از جدی ترین چالش و در عین حال به اتیوپی گذار به دموکراسی است. در حالی که این وضعیت به نظر می رسد که آرام در آدیس و بخش هایی از Oromia "مقیاس خشونت درجه شکایت شاهد در خیابان ها و خطر بی ثباتی" بود که هنوز هم بسیار بالا ،

تحلیلگران معتقدند که آن Abiy فشار برای باز کردن فضای سیاسی که به آنها این فرصت را به هوا خود را سیاسی و قومی نارضایتی — چیزی که آنها مجاز به انجام تحت سابق رژیم. این ساخته شده است که آشتی ملی ضروری تر از همیشه. اما نیز وجود دارد هیچ انکار که موارد نقض حقوق بشر هنوز در حال مرتکب شده توسط نیروهای امنیتی با توجه به گزارش های گردآوری شده توسط چندین سازمان حقوق بشر.

روز جمعه Abiy گفت که کسانی که مسئول اقدامات مخرب خواهد بود پاسخگو باشند. که می تواند هر دو روش برش.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب