اتحادیه اروپا chides ترکیه بیش از Haghia سوفیا

آنکارا تصمیم به تبدیل Haghia سوفیا به مسجد شده است ملاقات با مخالفت در سراسر بلوک. ستاد اتحادیه اروپا نیز بحث

توسط NEWSCENTERALS در 24 تیر 1399

آنکارا تصمیم به تبدیل Haghia سوفیا به مسجد شده است ملاقات با مخالفت در سراسر بلوک. ستاد اتحادیه اروپا نیز بحث شده است که چین و هنگ کنگ در چهره به چهره مذاکرات در چند ماه.

اتحادیه اروپا و ترکیه شدند و در یک دوره برخورد بیش از آنکارا تصمیم به تغییر وضعیت Haghia سوفیا از یک موزه به یک مسجد اتحادیه اروپا در امور خارجه و رئیس جوزپ Borrell روز دوشنبه گفت:.

27 وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که آنها "را محکوم کرد تصمیم به تبدیل چنین بنای یادبود نمادین به عنوان Haghia سوفیا" Borrell گفت.

"این تصمیم به ناچار سوخت بی اعتمادی ترویج تجدید تقسیم بین جوامع مذهبی و تضعیف تلاش های ما در گفتگو و همکاری او گفت:" پس از اولین چهره به چهره نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در چند ماه پس از coronavirus بیماری همه گیر.

Borrell اضافه شده وجود دارد "پشتیبانی گسترده ای برای تماس با مقامات ترکیه به فوریت در نظر بگیرید و معکوس کردن این تصمیم است."

Haghia سوفیا در اصل ساخته شده است به عنوان یک مسیحی کلیسای جامع در استانبول و پاپ و دیگران باید خود را ابراز ناامیدی از حرکت توسط رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان ،

ترکیه دفاع 'مستقل حقوق'

با این حال وزیر امور خارجه ترکیه Mevlut Cavusoglu رد محکومیت از تصمیم خود برای تبدیل Haghia سوفیا.

"Haghia سوفیا باقی مانده بود به عنوان یک میراث به عنوان یک مسجد و باید مورد استفاده قرار گیرد به عنوان یک مسجد" Cavusoglu گفت: ترکیه شبکه دولتی تی آر تی. "ما به شدت رد نظرات این مبلغ به مداخله در ترکیه مستقل حقوق."

چین در بحران

در همین حال اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک اندازه گیری واکنش به چین امنیتی جدید قانون در هنگ کنگ, سیاست خارجی رئیس Borrell تایید کرد.

دیپلمات گفت: وجود یک اجماع در میان کشورهای عضو برای عمل اما سختی پاسخ داده نمی شود در نظر گرفته شده به دلیل مقاومت از چین نزدیک ترین شرکای تجاری در اروپا از جمله مجارستان و یونان.

در حالی که رئیس کمیسیون اروپا Ursula von der Leyen ماه گذشته هشدار داد از "عواقب بسیار منفی" برای چین کمیسیون امور خارجه, رئیس پیشنهادی بیشتر پاسخ اندازه گیری.

ادامه مطلب: تایوان متهم آلمان از تبعیض پس از پرچم حذف

"ما توافق کرده اند که امروز به توسعه هماهنگ اتحادیه اروپا, واکنش به نشان دادن حمایت برای هنگ کنگ استقلال و جامعه مدنی" Borrell گفت.

"این خواهد شد شامل اقدامات هر دو در سطح اتحادیه اروپا و همچنین اقدامات در حال سقوط در کشورهای عضو ملی شایستگی در یک رویکرد هماهنگ," Borrell گفت.

مرکل خواستار پاسخ جمعی

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پشتیبانی منسجم اتحادیه اروپا اما هشدار داد در برابر قطع مذاکرات با پکن است. "این مهم است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال تلاش برای پیدا کردن یک سیاست مشترک به سمت چین و مشترک در جواب او گفت:" در یک کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر ایتالیا جوزپه کرد. "[اما] این است که هیچ دلیلی برای باقی می ماند در گفت و گو با چین است."

Borrell گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند نظر خود را استرداد موافقت نامه با هنگ کنگ مقامات, بررسی, توصیه های سفر, افزایش کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان هنگ کنگی و ارائه ویزا بیشتر.

jsi/dr (AP, AFP, dpa, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب