فرانسه را تایید مرگ شمال آفریقای القاعده سر

فرانسه گفت Abdelmalek Droukdal کشته شد طی یک عملیات در مالی. Droukdal شد سر از همه القاعده وابسته در شمال آفری

توسط NEWSCENTERALS در 17 خرداد 1399

فرانسه گفت Abdelmalek Droukdal کشته شد طی یک عملیات در مالی. Droukdal شد سر از همه القاعده وابسته در شمال آفریقا.

نماینده نیروهای مسلح فلورانس Parly روز جمعه تایید کرد که فرانسه و شرکای نظامی خود را به قتل رسانده بود Abdelmalek Droukdal آفریقای شمالی رئیس شبکه ترور القاعده است. Parly گفت Droukdal و برخی از "همکاران نزدیک" کشته شدند طی یک عملیات در غرب کشور آفریقایی مالی.

Parly همچنین نشان داد که فرانسه تا به حال دستگیر Mohamed el Mrabat ارشد نظامی است که در مالی در ماه مه. فرانسه در حدود 5,100 نیروها در شمال آفریقا و منطقه است.

ادامه مطلب: مالی بحران امنیتی: چرخه بهره برداری و فساد

که Droukal?

Droukdal در راس همه القاعده وابسته در شمال آفریقا و همچنین فرمان جماعت نصرت الاسلام وال-Muslimin (JNIM) فعال گروه تروریستی در ساحل نوار از غرب آفریقا است. این JNIM مبارزه با "دولت اسلامی" گروه تروریستی شدید جهادی در مبارزه در اوایل ماه مه زمانی که JNIM حمله است مواضع و مسدود سوخت.

Droukdal بخشی از یک مبارز تصاحب شمال مالی قبل از مبارزان خود را دور رانده شدند توسط نیروهای نظامی در سال 2013. وی در بخشی از چندین حملات تروریستی از جمله حمله به هتل در پایتخت بورکینافاسو که به کشته شدن 30 نفر است. او به مرگ محکوم شد در الجزایر در سال 2012 برای سازماندهی سه بمب در پایتخت این کشور.

فرانسه نقش مهمی در شمال آفریقا

Droukdal مرگ می آید شش ماه پس از فرانسه در ترکیب نیروهای نظامی خود را G5 Sahel کشور — بورکینافاسو, چاد و مالی و موریتانی و نیجر — تحت یک ساختار فرماندهی به مبارزه است-مرتبط اند.

French troops during exercises in Burkina Faso (picture-alliance/dpa/P. de Poulpiquet)

نیروهای فرانسوی در منطقه ساحل

بیشتر بخوانید: ضد فرانسوی احساسات در حال افزایش است در غرب آفریقا که وضعیت امنیتی رو به وخامت

فرانسه سابق قدرت استعماری در منطقه تبدیل به نظامی درگیر هفت سال پیش توسط شبه نظامیان در زمان بیش از بخش هایی از شمال مالی ، این کشور اروپایی به تازگی تبدیل به منفور پس از تقویت شبه نظامیان خود را در منطقه و شروع به تحریک خشونت های قومی. (https://www.dw.com/en/mali-more-than-100-killed-in-ethnic-massacre/a-48041048)

"هنگامی که عملیات Serval آغاز شد و در سال 2013 به ثمر جهادی بودند که پس از آن اشغال تمام مراکز عمده شهری در شمال مالی آن فکر کردم این امر می تواند یک مشکل است که می تواند به سرعت حل و فصل شود. آنها (فرانسه) را تعقیب کردن جهادی اگر چه آنها را تعقیب آنها را به طور کامل. آن را در حال حاضر هفت سال بعد و مشکل این است که قطعا بدتر" داکار-بر اساس مستقل خبرنگار برام Posthumus گفت: DW در دسامبر 2019.

am/اس ام اس (AFP ایسنا)

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب