در Rohingya اردوگاه های پناهندگان coronavirus تحت کنترل است – در حال حاضر

Coronavirus رسیده بنگلادش Rohingya اردوگاه های پناهندگان یک ماه پیش, بالا بردن زنگ آن می تواند مارپیچی خارج از

توسط NEWSCENTERALS در 30 خرداد 1399

Coronavirus رسیده بنگلادش Rohingya اردوگاه های پناهندگان یک ماه پیش, بالا بردن زنگ آن می تواند مارپیچی خارج از کنترل است. در حالی که وضعیت تحت کنترل است – حداقل در حال حاضر – پناهندگان نیاز به حمایت مستمر.

محمد علم و هشت عضو خانواده زندگی می کنند در Teknaf اردوگاه پناهندگان نه چندان دور از شهرستان کخس بازار. پس از coronavirus شیوع آنها سعی کرده اند به ماندن در خانه تا آنجا که ممکن است. "ما نیز سعی کنید برای حفظ فاصله اجتماعی. اما ما در اردوگاه به سر می برند. آن را بسیار دشوار است برای حفظ فاصله زمانی که شما رفتن به خارج" علم گفت: DW.

حدود 800,000 Rohingya پناهندگان در حال مواجهه با یک وضعیت مشابه در دو اردوگاه پناهندگان – Teknaf و Kutupalong – که در بنگلادش در سال 2017 پس از صدها نفر از هزاران نفر از Rohingya فرار خشونت های قومی در میانمار.

اردوگاه ها به سر می برند و فاقد بسیاری از امکانات اولیه مانند آب آشامیدنی و امکانات بهداشتی. با توجه به فلیکس Heiduk و آنتیه Missbach از موسسه آلمانی و بین المللی در امور امنیت (Stiftung Wissenschaft und Politik – SWP), شرایط زندگی در اردوگاه ها بدتر شده پس از COVID-19 شیوع.

از ماه آوریل دولت بنگلادش را محدود کرده است تعدادی از امدادگران در اردوگاه ها – ظاهرا برای جلوگیری از گسترش ویروس به سایر نقاط شهر است.

بیشتر موارد خارج از اردوگاه

با وجود این مشکلات coronavirus است wreaked ویران در اردوگاه های پناهندگان. از روز شنبه وجود دارد که در مجموع 38 تایید COVID-19 موارد و دو مربوط به مرگ و میر.

تعدادی از موارد است که به طور قابل توجهی بالاتر در شهر کخس بازار از روز شنبه مقامات گزارش داده اند بیش از 1600 COVID-19 عفونت در کخس بازار باعث داکا اعلام این شهرستان یک منطقه در معرض خطر بالا.

رم داس, معاون مدیر, مراقبت از کمک های سازمان در بنگلادش به تازگی گفت: در یک کنفرانس مطبوعاتی که تنها از طریق یک تلاش مشترک توسط دولت بنگلادش و سازمان های بین المللی می تواند این ویروس کنترل می شود در اردوگاه. "وضعیت وخیم است, در سراسر کشور, اما این ویروس موارد در اردوگاه ها هنوز هم محدود است. این یک دستاورد بزرگ است" Das گفت.

ادامه مطلب: گزارش coronavirus در Rohingya اردوگاه: "صرفه جویی در زندگی در حال حاضر مهم ترین وظیفه"

اولیه و جامع عمل

زمانی که اولین مورد در Kutupalong تایید شد بیش از یک ماه پیش در انزوا مرکز ساخته شده بود به سرعت و به اردوگاه فراهم شد با تست کیت و آموزش بهداشت کارگران است. از آن پس بیشتر در انزوا مراکز COVID-19 بیماران راه اندازی شده اند وجود دارد. مراقبت سازمان به تنهایی راه اندازی چهار تن از این مراکز هر کدام با 20 تا 25 تخت.

با توجه به داس گسترده کمپین آگاهی در مورد COVID-19 راه اندازی شد در این اردوگاه است. کارشناسان بهداشت و رفتن درب به درب به مردم در مورد کوروناویروس علائم و نحوه حفاظت از ویروس.

پخش پیام

آنلاین برنامه های آگاهی دهی نیز بسیار مهم در مقابله با اطلاعات غلط و شایعات در مورد COVID-19, Das گفت: DW.

اما اینترنت یک شمشیر دو لبه است. این کمک می کند تا از گسترش شایعات و گزارش نادرست, در حالی که قادر می سازد جنایتکاران و افراط گرایان برای ترویج دسیسه و تبلیغات در اردوگاه. اینترنت نیز لازم است در گرفتن پیام در سراسر از آگاهی رسانی به سازمان های غیر دولتی و کمک های اولیه کارگران است.

دولت بنگلادش تصمیم گرفته است که خطر بیشتر منافع و مسدود شدن دسترسی به اینترنت در این اردوگاه از ماه سپتامبر سال گذشته.

اینترنت خاموشی نیست کل رام داس گفت و لرزان دسترسی در دسترس است در اینجا وجود دارد. او فکر می کند این امر می تواند یک ایده بهتر است برای دریافت اردوگاه کاملا آنلاین.

"سریع و بدون عارضه جریان اطلاعات بسیار مهم برای کمک های بشردوستانه," او گفت:.

ادامه مطلب: Coronavirus: اقتصاد پایین و فقر در بنگلادش

شایعات منجر به ترس

سید عالم 38 سال زندگی در اردوگاه 20 گفت: او می خواهد بهتر دسترسی به اینترنت در این اردوگاه به عنوان او همیشه به دنبال اطلاعات در مورد COIVD-19.

"مردم می ترسند که پرسنل امنیتی را به بیمار را از اردوگاه خارج و آنها را در انزوا" او گفت: DW اضافه کرد که شایعات فراوان در مورد افراد بیمار که در حال دور گرفته شده از اردوگاه مقابل خود را به مکانی نامعلوم.

"برخی از مردم برای جلوگیری از کمک های اولیه ایستگاه, حتی زمانی که آنها بیمار هستند چرا که آنها می ترسند" گفت: علم.

این SWP مطالعه همچنین تایید می کند که این نوع شایعات در حال گسترش در اردوگاه ها همراه با کاهش مربوطه از افراد بیمار گزارش به کمک های پزشکی و ایستگاه های.

"وجود دارد در حال رشد ترس در میان ساکنان این اردوگاه است که این ویروس گسترش مانند آتش سوزی و منجر به یکی دیگر از 'قتل عام' از Rohingya."

این نیز می تواند منجر به خطر بیشتر Rohingya به دنبال فرار با در نظر گرفتن به دریا خواهم در سال 2015 که حدود 30,000 Rohingya سعی به فرار از میانمار و بنگلادش با قایق و در نتیجه صدها نفر از مرگ و میر.

موفقیت تضمین شده است هرگز

Das گفت که اگر چه بسیاری از پناهندگان نگران هستند وجود دارد هیچ نشانه ای از وحشت. اما آشکار موفقیت در نگه داشتن ویروس دور نباید پنهان کردن این واقعیت است که خطر COVID-19 شیوع در اردوگاه ها باقی می ماند بسیار بالا است. و همه از اقدامات پیشگیرانه نمی تواند به طور کامل alleviative این شرایط بسیار دشوار است به طور مستمر در حال حاضر در اردوگاه ها.

فصل موسمی است که در اینجا و طوفان به زودی آغاز خواهد شد و طرفین سواحل جنوبی بنگلادش. سنگین باران و رانش زمین و طوفان در حال حاضر چالش های بزرگ همراه با COVID-19.

ادامه مطلب: هند و بنگلادش و شروع طوفان Amphan پاکسازی

کمک های بین المللی بسیار مهم است برای نگه داشتن وضعیت در اردوگاه های نسبتا پایدار است. اما پول که وعده داده شده ممکن است به اندازه کافی.

از $877 میلیون (€781 میلیون) در جای خود قرار داده و توسط سازمان "پاسخ مشترک طرح" در ماه مارس سال 2020 اجرا اردوگاه پناهندگان تنها در حدود 20 درصد وارد کرده است. و در ماه مارس, هزینه های COVID-19 شامل نمی شد.

گزارش اضافی توسط Arafatul اسلام است.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب