یک طرز ابتدایی به جهت جلوگیری از تشکیل رسوب، تخلیه گوشه ای از آب گردش کننده در مدار و جایگزین کردن آن اهمیت پاره ای آب جدید می باشد که غلظت مواد و املاح معدنی در آن کمتر باشد. پس به طور با به مواد کمتری برای ساخت همین بدنه ها احتیاج است و می اقتدار ضخامت این دودکش ها را در نصیب میانی به ۶-۷ اینچ رساند . همچنین ضخامت قطعات فایبرگلاس درستون ها و تشتک برج ها به ۱۲mm می رسد . از طرف دیگر میتوان تحت فن، یک مانع بصورت یک در تعبیه نمود که میتوان از آن در آب و هوای گرم (که قسمت خشک برج مشکلی برای کارکرد نیروگاهی ساخت می کند)، به جهت افزایش دمای گوشه و کنار استفاده کرد. جریان سیال با گذر از نتورک لوله های نازک در تماس حساس هوای خشک گوشه و کنار باز خنک می شود. انرژی منتقل شده از آب به هوا امکان داراست گاهاً در یک سامانه گشوده رخ پذیرد. شکل طراحی این دسته برج موجب می شود ۳۰% بازدهی خنک سازی این دستگاه حیاتی مکش طبیعی متقابل آب و هوا صورت پذیرد. طراحی کولینگ تاور فایبرگلاس مکعبی اصلی کمترین ساخت حفره (سوراخکاری) همراه است. بازه زمانی ابعادی معمول فن آلومینیوم کولینگ تاور از قطر 0.8 متر تا ۳ متر میباشد. 4. میزان دبی هوا در برج خنک کننده کنترل شود و در شکل نیاز فن از مدار خارج شود. در غیر اینصورت قطرات آب توسط جریان هوا به خارج منتقل شده و در رخ خروج در اطراف برج ته نشین شده و بصورت باران آلوده و کثیف در می آیند . در درحال حاضر حاضر در بالای دودکش خنک کننده معمولاًیک حذف کننده کارگزاشتن میگردد تا از خروج قطره آب توسط برج خنک کننده چیست هوا دوری نماید. آکنهها آب سرازیر شده از بالای برج را دارای هوایی که از بین آن حرکت مینماید کاملا ادغام کرده به طوری که آب به شکل یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر به وسیله نیروی ثقل خود میریزد. آکنه ها آب سرازیر شده از بالای برج را باهوایی که از در میان آن حرکت می کند به طور کامل ترکیب کرده به طوری که آب به شکل یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر بوسیله نیروی ثقل خویش میریزد . در برج خنک کن مرطوب (Wet-Cooling Tower) آب گرم از بالای برج مهم عبور از پکینگها و عکس العمل اصلی جریان هوای جدید که از گوشه و کنار بیرون توسط رشته یا این که به شکل طبیعی وارد برج می شود ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در ذیل برج تهنشین میشود. از برج خنک کننده در سیستم خنککاری واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمیایی و بقیه واحدهای شیمیایی مشابه، نیروگاههای حرارتی و سیستمهای اچویایسی برای تهویه مطبوع ساختمان به کارگیری میشود. یکی از نکاتی که در بهره مندی از مزایای این نوع از سیستم ها زیاد کلیدی است، مورد قضیه چگونگی تعیین برج خنک کننده هست که همواره از اساسی ترین مسائل به شمار می رود. 2. چون قبلاَ آب در نصیب خشک، خنک شده است، براین اساس افتهای ناشی از تبخیر در نصیب مرطوب کمتر یافته می باشد و در عاقبت از مصرف آب جبرانی برای جبران تبخیر آب، به طور چشمگیری کاسته خواهد شد. در واقع جهت جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، مهم به کارگیری از کولینگ تاور ، دمای آب کمتر یافته و مجدداً به چرخه خنک کاری بازگردانده می شود. 3. نصب کولینگ تاور را در فاصله قابل قبولی از موانع (درخت، دیوار، بنا و…) انجام دهید. بعدها فرآورده این برجها از چوب به استیل تغییر و تحول یافت و امروزه همین جور برجها از بتن مسلح ساخته میشوند. بطوریکه در ژنراتورهای بخار ،باد بزنها که از گونه گیرایی اجباری میباشند در تراز زیرین جهت راندن هوا بداخل برج کارگزاشتن شده اند .از لحاظ تئوری این دسته برج ترجیح داده می شود ،زیرا فن کلیدی هوای خنک کننده کار می کنند و بدین جهت نیروی کمتری را تلف می نمایند . مبنا عمل کل برج خنک کننده ها بر مبنای تولید سطح تماس بخش اعظم فی مابین جریان آب گرم و هوای سرد و در عاقبت تبادل حرارتی میان این دو می باشد. در نمودار تحت تماشا می نمایید که آب برج خنک کن به چه صورت کلیدی کمتر توشه حرارتی در گیر یخ زدگی می شود. فعالیت و وظیفه حیاتی دودکش خنک کننده افزایش مرحله جانبی میان آب گرم و هوای سرد می باشد که این فعالیت بوسیله پاشیدن قطرات ریز آب در آکنه های مدل splash یا این که بوسیله مهیا کردن مرحله بزرگی از آب بصورت یک لایه متحرک در آکنه های دسته film شکل می گیرد . در نصفه دوم قرن بیستم به مرور استفاده از برجهای خنککننده فایبرگلاس در تهویه مطبوع ارتقاء یافت و انواع مختلفی از آن ها وارد صنعت تأسیسات شدند مانند:برجهای فایبرگلاس کراس فلو، گرد یا مخروطی، مکعبی و غیره که در کنار برجهای خنککننده صنعتی و بتنی امروزه از آنان استعمال میشود. حال به جواب سوال دوم می پردازیم. در حالت رشته خاموش جریان هوا اهمیت سرعت مضاعف اندک برعکس شده بر اثر جریان طبیعی غلبه کرده و به سمت تحت حرکت می کند. صحیح است که همین معایب قلیل هستند و ممکن میباشد حتی در ارتفاع قدمت اثر گذار یک کولینگ تاور به هیچ عنوان شکل ندهند ولی خوب تر هست آن ها را بدانید. دقت به این نکته ها امداد می نماید که در برعلیه ادعاهای غیر منطقی در خصوص به تله انداختن بخار آب با مولکولار سیو(Molecular sieve) و برگرداندن آن به کولینگ تاور فارغ از صرف انرژی، استدلال مناسبی داشته باشیم. صورت مختص هذلولی نظیر دودکش همین دسته برجها به جریان یافتن خوب تر هوا یاری می کند. همچنین اختلاف فشار بخار آب اشباع شده در تراز قطرات اهمیت بخارآب، در هوایی که در جهت مخالف آب جریان دارااست به تبادل حرارتی کمک می نماید . برج خنک کننده یا این که برج خنک کن وسیلهای برای دفع حرارت زاید آب آیتم استفاده در چگالنده به جو از شیوه تبادل حرارتی مهم هوا قطره گیر برج خنک کن است. بدین ترتیب به جهت مراقبت برج خنک کننده در زمستان می توان از سیستم کنترل هوشمند برج خنک کننده دور به طور همزمان استفاده کرد تا دما در یک سلول افت نکند و تمامی سلول ها اصلی دمای برابر باشند و یا این که سیستم اینورتر به رخ تک به تک کارگزاری شده ولی مینیمم دما تعریف شود. برج خنک کننده سیستم توزیع و پخش آبگرم داراست که آب را به شکل یکنواخت بر روی شبکه مشبک نزدیک به هم میپاشد. اگر در حالتی که آب دورن تشت و لوله های برج خنک کننده قرار دارااست و آب تخلیه نشود باید از سیستم پیمایش گرمایی الکتریکی در برج خنک کننده ( Electrical Heat Tracing ) بروی لوله ها و تشت دستگاه استفاده کرد تا امکان پایین داخل شدن دما بیش از ۴۰ سکو فارنهایت را ندهد. استفاده از هیتر های فلنجی در تشت نیز از منش های دیگر بالا نگه داشتن دمای تشت برج خنک کننده می باشد ولی بروی دمای لوله ها قلیل اثر هست و ممکن است دمای لوله ها تحت آمده و مبتلا یخ زدگی شود. وجود این سطح در چرخه موتور بخار منجر افت فشار بخار خروجی میشود، ولی در عوض مصرف بخار و در سرانجام مصرف سوخت را کمتر میدهد و همزمان کارایی سیستم را هم بالا میبرد. آنگاه آب گرم به بخش بالایی دستگاه ساماندهی میشود تا در مدار سیستم توزیع آب برج قرار گیرد. 2. هر گاه نیاز بود از بای پس به جهت بالا بردن دمای آب به کارگیری کنید ، اگر دمای آب فراوان تحت رفت به جهت خودداری از یخ زدن آب برج خنک کن دارای استعمال از طراحی بای پس نشان داده شده در تصویر به شتاب آب گرم را مستقیم به تشت برج خنک کننده وارد کنید. در برج های خنک کن مکعبی اساسی سایز ریز از الکتروموتورهای به دور تحت بصورت کوبل مستقیم حساس رشته به کارگیری شده که کلیدی کمترین لرزش و بالاترین راندمان می باشد. از نظر ابعاد و اندازه، برج خنک کن در مدلهای کوچک پشتبامی برای ساختمانهای مسکونی تا سازههایی غولپیکر و هذلولی صورت که ارتفاعشان در حدود دویست متر و قطرشان در حدود یکصد متر میرسد، وجود دارند. همچنین نوعی برج خنک کننده اهمیت شکل مستطیلی دارای ارتفاع تقریبی چهل متر و ارتفاع هشتاد متر هم وجود دارد. همگانی ترین گونه برج خنک کن بر شالوده مکانیزم جابجایی طبیعی و جابجایی تحمیلی تقسیمبندی میشوند. دستهبندی برجهای خنککن بر پایه مدل تماس هوا کلیدی آب صورت میگیرد؛ متداولترین گونههای برج خنککن بر اساس مکانیزمهای جابهجایی طبیعی و جابهجایی ناخواسته تقسیمبندی میشوند. برج خنک کننده خشک مرطوب (Dry-Wet Cooling Tower) مهم دو مسیر هوا به صورت موازی و دو مسیر آب به رخ سری میباشند. دارای دقت به اینکه شاخکهای جانبی فقط نصیب زیرین خود را تر مینمایند، در صورت حرکت نکردن اسپرینکلر، قسمت زیادی از پکینگ خشک باقیمانده و راندمان دستگاه به شدت کاهش مییابد. برج خنک کن معمولاً به سه رخ فلزی، فایبر گلاسی و بتنی ساخته میشود. همین موضوع بخصوص در مرزوبوم اندک آبی چون ایران به تیتر یک بحران جدی مطرح میشود. در واقع همین دستگاه اهمیت ساخت تراز تماس زیاد بین آب و هوا منجر خنک شدن آب گرم می گردد به عبارت دیگر می توان گفت گرمای آب را به خارج از آب پکینگ اسپلش برج خنک کننده منتقل میکند. براین اساس تشت خشک بوده امکان یخ زدن آن وجود ندارد و تانک در باطن و محل قیمت فن برج خنک کننده گرم قرار دارد. برای نگهداری برج خنک کننده در زمستان در شرایط عادی بدون تانک کمی از آب مدام درون تشت و لوله ها باقی میماند که سپس از خاموش شدن برج خنک کننده مبتلا انجماد و یخ زدگی می شود. 6. به جهت نگهداری از برج خنک کننده در زمستان می قدرت از تشت خشک در برج خنک کن به کار گیری کرد به همین معنا که اصلی قراردادن تانک ذخیره برای آب برج خنک کننده می اقتدار تمام آب کولینگ تاور را با گرانش به تانک منتقل کرد. ارزانترین مدل که کمترین میزان صرفه جویی در مصرف آب را هم دارد، سیستم کولینگ هایبرید مدار باز است. اهمیت مقایسه تام ویژگیهای برج خنک کن مکعبی و برج خنک کن گرد، معلوم می شود که عملاَ کدام کولینگ تاور بهتر میباشد! همینطور این پایهها جهت داشتن مقاومت واجب در برابر نیروهای شکننده حاصل از جریان هوا در باطن پوسته بصورت شیبدار ساخته میگردد . به منظور استعلام ارزش برج خنک کننده هیبریدی اهمیت کارشناسان فروش سوله تماس حاصل نمایید. آب از بالای برج بطرف پائین سرازیر میشود؛ بطوریکه جریان هوا به طور افقی جریان عمودی آب را جدا می نماید که در همین حالت، بخشی از جریان هوا را جابجایی گرمای حاصل از آب گرم بهوجود میآورد. همین عامل بصورت فشار بوسیله اختلاف دانسیتههای هوای سرد بیرون و هوای گرم و مرطوب باطن ساخت میگردد. در آب و هوای سرد زمستان، برای تقلیل اختلاف دمای محل ورود و خروجی آب به برج (برای معتدل ساختن دمای آب برگشتی به پروسس)، عبور هوا از میان قسمت مرطوب را قطع نموده و برج را بصورت یک برج خنک کننده خشک تبدیل کرد. از سوی دیگر، کاربری های قدرتمندی زیرا نیروگاهها و سیکلهای ترکیبی که نیاز به خنکسازی مداوم آب دارند، در فصول گرما همواره سرگرم مشکلاتی از سوی برجهای خنکساز خشک هستند! از دیگر معایب همین جور از برجخنککننده رسانا بودن فلز در برعلیه شکافت گرما می باشد که به شدت در فصول گرم تاثیر منفی بردمای خروجی کولینگتاور خواهد داشت. بدنهی همین تجهیزات از گالوانیزه گرم ساخته میشود. برج خنک کننده بر مبنای جهت عکس العمل جریانهای آب گرم اهمیت هوای سرد به دو گونه تقسیم میشوند. پکینگها به رخ شبکهای بوده و در دو گونه غشایی (Film Packing) و اسپلش (Splash Packing) در برج خنک کنها آیتم به کار گیری قرار میگیرند. برج های خنک کننده در گونه های مختلف علاوه بر آب به مراد خنک سازی سیالاتی دیگر در شکل لزوم آیتم به کار گیری قرار می گیرند. زمانی که شما همین نوشته را دوست داشتید، مایل به داده ها بیشتری در ارتباط کلیدی فروش قطعات برج خنک کننده وب سایت خود باشید.
مقالات مشابه
- آموزش فارکس - امیدینو.ترید
- پیشنهاد چین امنیتی قانون: حکم اعدام برای هنگ کنگ?
- به خاطر سپردن Anthony Bourdain قبل از او معروف بود
- است سفیر آمریکا در آلمان ریچارد Grenell مجموعه به مرحله پایین ؟
- معرفی پروژه Athia در توسعه در حال حاضر 5 برای پلی استیشن و کامپیوتر
- Thales Alenia Space technology to enable VIPER, the rover that NASA will send to the Moon in the search for water, to communicate directly to Earth
- جورج فلوید برادر: مغلوب ساختن پیشی جستن حتی نمی خواهد به من اجازه صحبت کردن در عجله تماس
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- Coronavirus آخرین: برزیل عبور از 2 میلیون نفر
- Anti-immigrant attitudes rise worldwide: poll