Juneteenth: جشن پایان برده داری در آمریکا

تعطیلات بزرگداشت پایان برده داری می رود خود خسته شده اید توسط بسیاری در ایالات متحده است. اما سیاه و سفید آمری

توسط NEWSCENTERALS در 30 خرداد 1399

تعطیلات بزرگداشت پایان برده داری می رود خود خسته شده اید توسط بسیاری در ایالات متحده است. اما سیاه و سفید آمریکایی به جشن آزادی در Juneteenth برای بیش از 150 سال گذشته به خاطر سپردن گام به سوی برابری و آنچه که نیاز به بهبود.

هر سال مردم در ایالات متحده جشن روز استقلال در جولای 4. در این تعطیلات ملی جمع دوستان و خانواده به کباب کردن و لذت بردن از آتش بازی نمایش commentating تصمیم به رایگان از حکومت استعماری.

اما اعلام استقلال امضا در 4 ژوئیه 1776 نه اعطای آزادی به همه. برده داری در محل باقی مانده است. در معروف خود را در سال 1852 سخنرانی فردریک داگلاس برده های سابق تبدیل طرفدار الغای برده داری قرار داده و آن را موجز: "این چهارم جولای شماست و نه من. شما ممکن است شادی من باید سوگواری."

Frederick Douglass (Collection of the Smithsonian National Museum of African American History and Culture)

اعلامیه استقلال این معنی نیست که آزادی برای مردم سیاه و سفید در آمریکا

از آن زمان تا ژانویه 1 سال 1863 زمانی که رییس جمهور آمریکا آبراهام لینکلن صادر رهایی بیانیه اعلام کرد که "که همه افراد برگزار شد به عنوان بردگان جنسی" در کشورهای مبارزه لینکلن ارتش "هستند و ببعد باید آزاد باشد." از آن زمان بیش از دو سال دیگر تا 19 ژوئن 1865 — برای اتحادیه سربازان ارتش را برای ورود به تگزاس برای اجرای اعلامیه.

آفریقایی-آمریکایی ها پس از جشن روز, است که شناخته شده به عنوان Juneteenth به عنوان روز آزادی است. هنوز بسیاری از مردم در ایالات متحده هرگز از آن شنیده می شود. آن را تا دسامبر سال 1865 که متمم قانون اساسی را لغو برده داری در ایالات متحده است.

تکه تکه آگاهی از Juneteenth

آگاهی از اهمیت زیادی بستگی دارد که در آن در آمریکا یک فرد بزرگ شده.

"من و زندگی در مریلند برای 15 سال گذشته و بسیار بسیاری از مردم آگاه هستند از آن را در اینجا قطعا بسیاری از مردم سفید" ملوین ادواردز, یک , Anne Arundel County school district سخنگوی گفت: DW.

Juneteenth غیبت از مدرسه برنامه درسی بدان معنی است که تعداد کمی از مردم از آن آگاه هستند ادواردز گفت. حتی در طول ماه تاریخ سیاه در ماه فوریه که در آن تاکید قرار داده و بر آموزش در مورد آفریقایی-آمریکایی و فرهنگ و تاریخ ما در مدارس Juneteenth به ندرت می آید تا در کلاس.

ادواردز که در اصل از تگزاس که در آن اجداد خود برگزار شد به عنوان برده شده که به دلیل تگزاس تنها امور خارجه آمریکا که در آن Juneteenth است که تعطیلات رسمی "بیشتر مردم از آن آگاه هستند وجود دارد."

اما افرادی که بزرگ شده و زندگی می کنند عمدتا سفید محله هنوز هم غافل از Juneteenth به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ آمریکا یک واقعیت ادواردز گفت: او فکر می کند نیاز به تغییر است.

"من نمی خواهم آن را به چیزی که تنزل به جامعه سیاه و سفید," او گفت: "همه ما متعلق به آمریکا تجربه بنابراین ما باید همه می دانیم که در مورد تاریخ است."

تکامل از Juneteenth

واشنگتن دی سی را گسترده ملی موزه های تاریخ طبیعی و فرهنگ (NMAAHC) به خود اختصاص داده است که تجربه تاریخی. حتی اگر این موزه در حال حاضر بسته به علت این بیماری همه گیر کوروناویروس هر کسی می تواند دسترسی به وب سایت در تاریخ 19 ژوئن به یادگیری در مورد ریشه های Juneteenth و شرکت در کارگاه آموزشی خانواده تحقیق در مورد تاریخ.

جوآن Hyppolite یک NMAAHC متصدی و کارشناس در آفریقایی آمریکایی و آفریقایی مواد و رسا فرهنگ گفت: Juneteenth بود "قطعا جشن در تگزاس بلافاصله سال بعد."

مهاجرت از بردگان سابق آمریکا در جنوب به شهرهای بزرگ در این کشور از شمال و غرب به حال تأثیر عمده ای بر نحوه آگاهی از Juneteenth گسترش در سراسر کشور است. آن را در زمان حدود 100 سال تا زمانی که آن را در نهایت تبدیل شد به طور گسترده تاسیس به عنوان روز یادبود در جامعه است.

"به عنوان یک نتیجه از قدرت و حقوق مدنی جنبش در طول 1960s و 1970s, آمریکایی های آفریقایی تبار بودند به دنبال خود را جشن می گیرند تاریخچه و ادعا و غرور در خود و میراث" Hyppolite گفت. "چیزهایی مانند Juneteenth شد فرصت برای آنها قادر به جلب توجه به تاریخ آمریکا است."

امروز Juneteenth مشخص شده است با ویژه خدمات کلیسا و کباب مربوط به دوستان و بستگان و همسایگان. رنگ قرمز تبدیل شده است در ارتباط با این روز تاریخی به عنوان مثل بسیاری از کسانی که رعایت Juneteenth پوشیدن لباس های قرمز و یا خدمت قرمز مواد غذایی و نوشیدنی ها مانند کیک مخمل قرمز و توت فرنگی نوشیدنی.

Juneteenth به عنوان روز انعکاس

ملوین Foote سر از واشنگتن دی سی-بر اساس گروه حوزه آفریقا است که تلاش برای آموزش مردم و قانونگذاران آمریکا در مورد آفریقا گفت: Juneteenth فراهم می کند یک لحظه تأمل چقدر پیشرفت ایالات متحده ساخته شده است که پس از برده داری — و آنچه هنوز هم نیاز به بهبود.

Juneteenth march in Pennsylvania 2019 (picture alliance/AP Images)

راهپیمایی را در چندین شهر ایالات متحده در Juneteenth اما بسیاری از مردم بی اطلاع هستند و این روز را اهمیت

Foote گفت: در این سال برجسته نیاز برای انعکاس — نه فقط به دلیل خشونت پلیس که منجر به مرگ جورج فلوید جرقه Black Lives Matter تظاهرات در سراسر کشور و جهان است. ادامه coronavirus همه گیر Foote گفت: همچنین روشن ساخته نژادی و نابرابری است که همچنان ادامه دارد در ما سیستم مراقبت های بهداشتی.

او همچنین به ما گفته می شود رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن اولیه برنامه ریزی برای برگزاری اولین پست خود را-مستند انتخاب مجدد رالی در ژوئن 19 تن-ناشنوا است. مغلوب ساختن پیشی جستن به حال می خواستم به صحبت می کنند در شهر تولسا اوکلاهما که در آن یکی از شدید ترین حوادث خشونت نژادی در آمریکا تاریخچه چپ نمرات از آمریکایی های آفریقایی تبار مرده در سال 1921. مغلوب ساختن پیشی جستن طرح موجب اعتراض و او به تعویق افتاد و این تجمع با یک روز. این همه افزایش آگاهی برای Juneteenth, Foote گفت: DW.

Foote گفت: او استقبال که بیشتر و بیشتر مردم در حال آگاه شدن از Juneteenth. اما او همچنین گفت: "این بسیار در مورد آنچه که مردم سفید فکر می کنم آن را بیشتر در مورد آنچه که ما فکر می کنم آنچه ما در مورد خودمان فکر می کنم آنچه که ما فکر می کنم ما در مورد کودکان, آنچه ما در مورد فکر می کنم جامعه ما است.

"آن را به بیشتر از آنچه که می تواند ما را Juneteenth به گام آن را به عنوان یک مردم," او گفت:. "چگونه می توانیم بهتر انجام دهید تا مطمئن شوید که ما مسائل مطرح شده و با آن برخورد."

DW می فرستد یک انتخاب روزانه از اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب