پادشاه لئوپولد میراث: طولانی هرج و مرج در کنگو

60 سال پس از استقلال اثری از این سیستم بهره کشی و خشونت که لئوپولد دوم و استعماری دوران بلژیک ایجاد شده هنوز ه

توسط NEWSCENTERALS در 9 تیر 1399

60 سال پس از استقلال اثری از این سیستم بهره کشی و خشونت که لئوپولد دوم و استعماری دوران بلژیک ایجاد شده هنوز هم باقی می ماند در جمهوری دموکراتیک کنگو. گرایش به خشونت به ارث برده است ،

توانا کنگو باد راه خود را از طریق بیش از 4000 کیلومتر از جنگل انبوه در آفریقای مرکزی است. تاسیسات جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) است که نمادی از شکوه و ثروت از طبیعت است که باید برای تعیین سرنوشت این عظیم کشور است. طلا, اورانیوم, مس و الماس مدفون در اعماق زمین است. اما بهره برداری از عاج و لاستیک که اولین سقوط این کشور و مردم آن به مشقت بار مارپیچی از حرص و آز و خشونت است.

خود غنی سازی به عنوان یک ابزار سلطه

بیش از یک قرن از غارت و ترور آغاز شد و در سال 1885 در زمانی که پادشاه لئوپولد دوم بلژیک اعطا شد و سپس پس از آن-به سختی توسعه کنگو در کنفرانس برلین. به "کنگو رایگان دولت" خدمت صرفا به غنی سازی پادشاه. کنگو کار, روغنی کردن این ماشین. هر کسی که در برابر و یا در راه خود ایستاده بود و به طرز وحشیانه ای شکنجه — عکس ها و گزارش های دست خرد کردن خرس شهادت به داستان.

این است که چگونه آن را تا حد زیادی باقی مانده تا کنگو داده شد استقلال در 30 ژوئن 1960. در عین حال حتی 60 سال بعد —به استثنای کوچک نخبگان —بسیاری از کودکان هنوز متولد تلخ فقر است.

A black and white photograph of Leopold II of Belgium

پادشاه لئوپولد دوم بلژیک پشت سر گذاشت تیره میراث در جمهوری دموکراتیک کنگو است که هنوز هم کاملا احساس امروز

ادامه مطلب: تاریک گذشته و آینده روشن ؟ کنگو مهاجر در بلژیک

وحشت از لئوپولد را مزارع لاستیک به سختی یک حافظه زمانی که موبوتو Sese Seko تاسیس یک سیستم جدید بهره برداری — تنها در این زمان سوخت تقریبا بی حد و حصر ذخایر مس در کتنگا استان است. گریز از مرکز حاکم که تغییر نام کشور زئیر در سال 1971 غنی شده خود و عوامل خود را در یک مقیاس بزرگ در پشت جمعیت است.

اما چگونه این می تواند به عنوان یک میراث دوران استعمار? "بلژیکی استعماری دولت هر تلاش برای اطمینان حاصل شود که هیچ سیاسی و علمی کلاس توسعه" Gesine ایمز یک آفریقای متخصص در عام شبکه برای آفریقای مرکزی (ÖNZ) گفت: DW. موبوتو در زمان استفاده از این خلاء قدرت و چسبیده به قدرت بیش از 30 سال.

Two men hold the severed hands of their countrymen who were murdered by rubber sentries in 1904 in DR.

دو مرد نگه قطع دست از هموطنان خود را که به قتل رسیدند با لاستیک نگهبانان در سال 1904. مردان ایستاده در دو طرف هستند و مبلغان مذهبی که مستند بسیاری از این جنایات در جمهوری دموکراتیک کنگو در طول دوران استعمار

مارپیچی از خشونت

مانند بحران کنگو از دهه 1960 تغییر قدرت در 1990s رفت دست در دست با جنگ و هرج و مرج — موبوتو را جانشینان همچنین با استفاده از خشونت و ظلم و ستم خود را برای حفظ قدرت است. درگیری در شرق کنگو همچنان به سوختن ودود کردن امروز و اغلب فوران با جرم تجاوز به عنف و قتل در حال اجرا مانند یک نخ قرمز را از طریق جمهوری دموکراتیک کنگو ، می توانید از این نیز نسبت به این میراث استعماری کارشناسی ارشد?

"مارپیچ خشونت همچنان در نسل که متولد شد پس از دوران استعمار" توضیح می دهد که ایمز (ames). "در مناطق شرقی نسل بعدی تجربه و درونی بسیار خشونت است. از آنجا که هیچ برنامه های دولت برای مقابله با خشونت و تروما خشونت است که تداوم و کسانی که تحت تاثیر کمی دریافت کمک کند."

روانشناسان بسیار سخت است در این منطقه ، "این نوع از پردازش خشونت تجربه است نه در همه شناخته شده است. نیاز به حمایت روانی بسیار زیاد است."

ادامه مطلب: DRC: مبارزه با انگ تجاوز به عنف

خشونت موجب زایش خشونت

برای شکستن این چرخه خشونت درک چگونه به درستی رسیدگی به این نوع تروما بسیار مهم است. توماس Elber استاد روانشناسی در دانشگاه کنستانس که به مطالعه تاثیر روانی از جنگ و شکنجه به طور کامل آگاه از این.

"این تحقیقات به طور کامل روشن است: خشونت منجر به خشونت" Elber گفت: DW. "ما می توانیم فرض کنیم که خشونت بیش از حد توسط قدرتهای استعماری افزایش تمایل با کسانی که تحت تاثیر قرار به استفاده از خشونت و پرخاشگری است." هنگامی که این روند در حال حرکت آن را بسیار دشوار است برای جلوگیری از.

UN peacekeepers patrol a conflict-torn territory in DR Congo (AFP/S. Tounsi)

چند دهه پس از استقلال خشونت باقی می ماند حاکم در جمهوری دموکراتیک کنگو با نیروهای حافظ صلح بین المللی هنوز هم حفظ حضور در بسیاری از مناطق

یک کلید برای باز کردن قفل این چرخه نهفته در اوایل سال توسعه انسانی با توجه به Elber. اگر مادر در معرض خشونت شدید در دوران بارداری, فرزند متولد نشده خود را دریافت سیگنال های. کودک آماده برای خشونت و متفاوت واکنش به محرک های که منتشر می کنند پرخاشگری است. این به نوبه خود باعث کاهش آستانه برای آسیب رساندن به دیگران.

بر اساس مطالعات پیشین کودک سربازان در شرق کنگو البرت برجسته سیستماتیک تغییرات در اصطلاح epigenetics — نه ژن خود اما فعالیت خود را از کودکانی که در معرض خشونت شدید. "در این صورت آنها حمل میراث خشونت و هرج و مرج و می تواند در بخشی از تصویب آن به همراه فرزندان خود را" توضیح می دهد که Elbert.

البته برای استقلال

Elber معتقد است که بسیاری از عوامل منجر به بالاتر تمایل به استفاده از خشونت در کنگو. چه تر است, برخی به او این است که زمانی که انحصار خشونت با دولت نهفته است و خشونت است نه موجود در آن می تواند گسترش یافته و حتی بیشتر در چرخه. این چیزی است که اتفاق افتاده در جمهوری دموکراتیک کنگو. این چرخه معیوب بنابراین تنها می توان از طریق شکسته مناسب روان درمانی است.

"که ممکن است تنها در صورتی به شما کمک کند مردم را از تجارب آسیب زا و آنها یاد بگیرند به درک تمایل خود را به استفاده از خشونت بهتر" می گوید Elber.

Members of the Muluba Solidarty Movement ride in on bikes in DR Congo in 1959 prior to independence (picture-alliance/akg-images)

یک جلسه بین رئیس Muluba همبستگی جنبش Barthélémy Mujanayi و سیاستمدار آلبرت Kalonji در سال 1959 فقط قبل از استقلال

یکی دیگر از عوامل نهفته در عدم انتقال از استعمار دولت به غیر فاسد صلح در جامعه ، تولد مستقل کنگو نیز بسیار مهم است به درک وضعیت امروز با توجه به Gesine ایمز از ÖNZ. بلژیک استعماری دولت اقدام در جهت منافع خود در حال ترویج سیاست در کشور است که بر اساس حمایت و منافع خاص.

"کنگو بنابراین تا به حال یک شروع بسیار دشوار است برای استقلال و پس از سال 1960 هنوز یک کشور که نمی تواند واقعا مستقل عمل می کنند می گوید:" ایمز (ames). بلژیک بهره برداری موجود و اختلافات و درگیری های خونین شد.

تنها یک نفر در طول این زمان مندرج امید صلح آمیز خود تعیین آینده: به عنوان اولین نخست وزیر, پاتریس لومومبا تلاش برای متحد کردن جمهوری دموکراتیک کنگو. اما این سرعت نقش برآب زمانی که لومومبا به قتل رسید در سال 1961.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن