توده برای نازی ها متحد 'قربانیان جرقه های اعتراض در سارایوو

Antifascist تظاهرات و راهپیمایی در سارایوو به عنوان محلی کاردینال کاتولیک در خدمت توده برای "Bleiburg قربانیان

توسط NEWSCENTERALS در 27 اردیبهشت 1399

Antifascist تظاهرات و راهپیمایی در سارایوو به عنوان محلی کاردینال کاتولیک در خدمت توده برای "Bleiburg قربانیان" اجرا شده توسط پارتیزان های یوگسلاوی در پایان جنگ جهانی دوم است. بسیاری از کسانی که کشته شدند و طرفدار نازی ها اعلام کرد.

بوسنی کاردینال Vinko Puljic برگزار شد جمعی به افتخار "Bleiburg قربانیان" که فوت کرد زمانی که یوگسلاوی کمونیست رژیم اعدام هزاران عمدتا طرفدار نازی ها شبه نظامیان که بلافاصله پس از جنگ جهانی دوم. این گروه همچنین شامل تعداد زیادی از غیرنظامیان است.

پیشرو شنبه مراسم در سارایوو کاتولیک کاردینال گفت که "قربانیان نمی تواند فراموش شده" و نماز بود و با هدف "پاک کردن همه تلخ احساسات منفی و تنش های که می آیند تا زمانی که قربانیان به یاد دارد."

تنها 20 نفر حضور داشتند خدمات در سارایوو کلیسای جامع با توجه به کروناویروس محدودیت.

ادامه مطلب: نئو فاشیسم ظهور در کرواسی شورای اروپا می یابد

'است'

در همین حال هزاران نفر از معترضان در راهپیمایی را از طریق شهرستان در مخالفت با این رویداد است. معترضان ناودان به عنوان یک جرم نازک مبدل تلاش برای بازسازی همدستان نازی ها مهمترین کرواسی Ustasha شبه نظامی که در خدمت زمان جنگ به رژیم فاشیستی در زاگرب. با حمایت از محور نیروهای Ustasha برگزار شد نوسان در کرواسی و بخش های بزرگی از بوسنی که در آن آنها عمدتا هدفمند صرب و یهودیان در طول جنگ جهانی دوم.

در واپسین ماه های جنگ Ustasha ارتش اجرا وحشیانه تروریستی در سارایوو که شامل یک آویز از 55 ساکنان شهر. بیش از 10 ، 000 ساکنان سارایوو اعتقاد به از دست داده اند و زندگی خود را در زمان اشغال.

روز شنبه, ضد فاشیستی معترضان تصاویر ارسال شده از به دار آویخته ساکنان و نمایش بنر خواندن "من ضد فاشیستی بیش از حد" در سراسر سارایوو خیابان اصلی.

"من دو پدربزرگ برادران خود و مادر بزرگ من بودند همه کشته این فاشیست که مفتخر شده اند امروز" 63 ساله بازنشسته الکترو-تکنسین Cedomir Jasksic گفت: خبرگزاری رویترز.

"این طبیعی نیست که یک شهر مانند سارایوو... اجازه می دهد تا چیزی شبیه به این اتفاق می افتد," او اضافه شده است.

کاتولیک Zvonimir Nikolic توصیف جرم به عنوان یک "فاجعه برای سارایوو" در حالی که Bosniak Sead Sahovic که متولد Ustasha اردوگاه استارا Gradiska, ناودان بزرگداشت به عنوان یک "هولناک مسخره است."'

ادامه مطلب: کرواتی اسقف فشار به صورت دسته جمعی در Ustasha مرتبط Bleiburg یادبود

Police standing in front of the Sacred Heart Cathedral in Sarajevo (Reuters/D. Ruvic)

پلیس مستقر شدند و برای محافظت از قلب مقدس کلیسای جامع در سارایوو که در آن جرم برگزار شد

Puljic بی حرکت با تظاهرات

تصمیم به برگزاری این توده باعث یک طوفان از انتقاد در بوسنی و هرزگوین از جمله محکومیت از اسرائیل و آمریکا سفارتخانه. اما کرواتی مجلس با تایید این رویداد و این کشور سفیر ایران در سارایوو با حضور چهار شنبه جرم است.

در روزهای منتهی به بزرگداشت کاردینال Puljic به نظر می رسید به شانه اتهامات ستایش همدستان نازی ها.

صحبت کردن به کرواتی کاتولیک رادیو Puljic گفت که "کلیسای همواره مورد احترام قربانیان بی گناه" و جرم در نظر گرفته شده بود به جشن هر کسی.

او افزود که "جرم نمی تواند دفاع (دیگر) جرم است."

بیشتر بخوانید: من در اروپا: توقف ستایش فاشیست!

لغو شد به دلیل coronavirus

با شکست آلمان نازی در آوریل و مه سال 1945 اعضای pro-نازی شبه نظامیان از نقاط مختلف یوگسلاوی فرار به سمت اتریش با اعضای خانواده خود را. هدف آنها این بود که تسلیم شدن به نیروهای انگلیسی در Bleiburg, اما ارتش بریتانیا را رد کرد و خود را تسلیم و تحویل آنها به نیروهای کمونیست که همچنین شامل درصد زیادی از قومی کرواسی. بسیاری از زندانیان اعدام بدون محاکمه در بازگشت مارس از طریق اسلوونی.

این اعدامها همچنان یک تابو موضوع تا فروپاشی سوسیالیستی یوگسلاوی در اوایل 1990s. یک رویداد بزرگ برای بزرگداشت قربانیان است که در حال حاضر سالانه برگزار در Bleiburg, با بسیاری از بازدید کنندگان نمایش Ustasha و نازی ها و نمادها است. در سال گذشته اتریش در اسقف نشین را تکذیب کرد اجازه برگزاری یک توده در سایت باعث انتقاد از خود کرواتی همتایان. آن را نیز وادار به واکنش از کرواسی پس از آن رئیس جمهور Kolinda Grabar-Kitarovic که گفت که او "عمیقا متاسف" بان کی مون به عنوان یک "کرواتی و یک زن از ایمان است." این Bleiburg تجمع 2020 لغو شده است با توجه به بیماری همه گیر کوروناویروس.

dj/mm (Reuters, AP, بتا, AFP. dpa)

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب