دیدار با جاسوس روسیه است که الهام بخش 'آمریکایی'

دونالد Heathfield, مانند همسر خود را به حال متولد شده در یک گورستان یک شبح در حال افزایش از مردگان. یک نوزاد پ

توسط NEWSCENTERALS در 15 تیر 1399

دونالد Heathfield, مانند همسر خود را به حال متولد شده در یک گورستان یک شبح در حال افزایش از مردگان. یک نوزاد پسر متولد شده بودند در فوریه. 4 1962 و در کانادا سوم از چهار فرزند از هوارد و شرلی. شش هفته بعد در مارس 23, شرلی در بر داشت کمی دونالد هنوز هم دروغ کوچک بازو چسبیده از سمت خود بیاورید. فرزند او مرده بود. تریسی لی ان فولی متولد شد و در سپتامبر. 14 1962 و در مونترال اولین فرزند از ادوارد و پائولین فولی. هفت هفته و تنها چند روز پس از او تا به حال در او لبخند زد مادر برای اولین بار او یک تب. در عرض چند ساعت او درگذشت مننژيت. به عنوان با Heathfields درد از دست دادن فرزند بسیار جوان هرگز خانواده را ترک کرد. اما پس از یک ربع قرن بعد Heathfield و فولی بودند به طور ناگهانی وجود دارد, دوباره, آورده, بازگشت به زندگی توسط اداره S.

دوقلو فجایع رفته بود خسته شده اید. یک افسر KGB خدمت در کانادا که با مشاهده آنها. او را سرقت چیزی از این دو خانواده که در حال حاضر از دست داده و چیزی غیر قابل تعویض—فرزندان خود را هویت. KGB افسران به حال خوفناک از قدم زدن در اطراف گورستان به دنبال در گورهای برای نامزد به احتمال زیاد یک فرایند شناخته شده به عنوان "tombstoning." وضعیت ایده آل بودم که فوت دور از کشوری که در آن متولد شد, با چند بستگان نزدیک کاهش مستند و شاهد دنباله دار به مرگ است. هنگامی که یک نامزد داشت, گام بعدی ممکن است به از بین بردن هر گونه شواهد مستند از مرگ است. این می تواند به عنوان ساده به عنوان رشوه دادن به کسی که برای دسترسی به یک کلیسا رجیستری کتاب و سپس پاره کردن صفحات است. سپس کلید—درخواست جدید شناسنامه (یک تکنیک است که با تکیه بر وجود اینکه هیچ مرکزی رجیستری از تولد و مرگ و میر). "آن در نظر گرفته شد یک موفقیت بزرگ برای ما که در بخش 2 موفق به اخذ کودکان شناسنامه بعد از یک خانواده فوت در ترافیک و یا نوع دیگری از تصادف" توضیح می دهد که یک عضو سابق اداره S. شناسنامه به معنای یک کودک می تواند دوباره متولد شود به عنوان یک غیر قانونی است.

اداره S شکسته شد تا به ادارات. گروه 2 بود قصه گوهای. کار خود را برای ایجاد یک داستانی زندگی و آن را به اندازه کافی قابل قبول برای ایستادن به موشکافی از فهیم منتقد با ساختن "افسانه" و ارائه backstories. افسران اداره می رسم تا پاراگراف در دو ستون است. در یک طرف خواهد بود که قرار است جزئیات زندگی یک فرد—دونالد Heathfield بود که در کانادا به دنیا آمده و در مونترال. در طرف دیگر خواهد بود ساخته شده است تا شواهد حمایت از این ادعا—شروع با یک گواهی تولد. اگر ادعا می کنند که آیا اسناد و مدارک پس از آن وجود خواهد داشت قابل قبول داستان چرا. آن کار پر زحمت. اگر وجود دارد هر گونه شک و کل هویت را دور انداخته شود. تقریبا یک در ده تلاش خواهد ایجاد چیزی در نظر گرفته پایدار در برابر چک های غربی و سرویس های امنیتی. هر غیر قانونی بود "kurator"—به معنای واقعی کلمه یک متصدی هویت کاذب که نظارت بر خود را آموزش و عمل به عنوان یک کنترل کننده هنگامی که آنها در این زمینه است.

عملیاتی ویژگی های بخش گروه 2 شامل یک تیم بسیار ماهر forgers. چه یک گذرنامه صادر شده پنج سال پیش نگاه مانند? چه فنلاندی گواهینامه رانندگی مانند نگاه? آنها مطالعه که جوهر مقالات چسب و حتی کالاهای اساسی مورد استفاده در کشورهای هدف به طوری که آنها می تواند جعلی یا—اگر جاهای خالی را می توان به سرقت رفته—doctored با یک هویت جدید وارد شده. یک آزمایشگاه کار می کند در مورد نحوه تکثیر انواع کاغذ و جوهر و چه به صورت مصنوعی سن یک سند در یک ویژه فر پس از یک گذرنامه می تواند با پر backstory ویزا و سفر و ساخته شده به نگاه هنگامی که آن را در واقع جدید است. پس چرا فقط ایجاد به طور کامل جعلی personas برای جاسوس ؟ مناسب بررسی به کسی پس زمینه که افزایش بیش از حد بسیاری از سوالات و اگر اسناد و مدارک جعلی در حال کشف و سپس آن را بیش از بازی است. برای بلند مدت نفوذ قوی اولویت بود و همیشه برای دریافت نگه دارید از املاک و اسناد به جای تکیه بر تقلبی است. این به معنای تبدیل شدن به یک "مرده دو"—سرقت هویت کسی مرحوم و سپس استفاده از آن برای ساخت یک مجموعه ای از اسناد واقعی. که مسیر را برای Heathfield و فولی. آنها ممکن است وارد در کانادا و شروع با یک گواهی تولد. این می تواند مورد استفاده به عنوان سنگ پله به تماس با نهادهای عمومی و به دست آوردن هویت دیگر اسناد و مدارک. در نهایت این امر در نهایت منجر شما به یک گذرنامه کمک به ایجاد آنچه که به نام "افسانه آهن."

به طوری که احیا دونالد Heathfield? نام واقعی او بود آندره Bezrukov. او متولد 30 اوت سال 1960 در کانسک در از راه دور سیبری یک شهر کوچک در نزدیکی مسیر راه آهن ترانس سیبری به یک جنگنده MiG پایه. پدر و مادر او اغلب دور برای کار می کنند و بنابراین او مستقل کودک خود شامل با اعتماد به نفس درونی. Bezrukov آثار خود را در درخت خانواده به روسیه فتح سیبری تحت ایوان مخوف در قرن شانزدهم هنگامی که خود را از اقوام دور اولین بار آمده بودند به این منطقه است. "برای من برای فراموش کردن این است که به سمت چپ با هیچ چیز" او بعد از آن گفت. به خاطر سپردن ریشه های خود را مهم بود زمانی که شما تظاهر به شخص دیگری. میهن پرستی حفظ خواهد او را در سال های طولانی دور از خانه.

در سال 1978 در سن 18 سالگی Bezrukov رفت و به Tomsk State University. مطالعه خود را از تاریخ به او یک حس منحصر به فرد از روسیه را یک کشور درگیر در آنچه که او خواستار یک "بی پایان دردناک جستجو برای خودش بین شرق و غرب است." و آن را در حالی که یک دانش آموز است که او استعداد-خال خال. دانشگاه های کلاسیک استخدام زمین برای illegals. بخش 3 از اداره S مسئول شدید فرآیند انتخاب. یک نامزد ایده آل است که در اوایل دهه بیست سالگی خود. هنگامی که یک فرد جوان تر از آن است که شما نمی تواند مطمئن شوید که آنها تا به حال آنچه در آن زمان برای زنده ماندن. توسط سی آنها دیگر نرم و قابل انعطاف به اندازه کافی به شکل به یک فرد جدید. شرکتکنندگان نگاه برای کسانی که ممکن است حق مجموعه ای از مهارت ها—استعداد برای زبان های حیاتی طوری بود که هوش و صبر و سازگاری و توانایی مقابله با استرس و حس میهن پرستی. دقیق ارزیابی های روانی بودند انجام شده است. کسی که فرار و یا شبیه آنها ممکن است نوشیدن بیش از حد یا بیش از حد از چشم برای جنس مخالف بود مناسب نیست. این بود که همه در ابتدا انجام می شود در فاصله قبل از یک حرکت ساخته شده بود—شاید به عنوان اغلب در غرب در توصیه از یک استاد. جایی در میان جریان از دانش آموزان حمل کتاب و از کلاس و معاشقه با یکدیگر KGB خال خال بود Bezrukov.

"اولویت تبدیل شد به ارسال زوج. ازدواج بودند گاهی اوقات مرتب و تولید شده توسط اداره S."

Bezrukov نمی شد استخدام به تنهایی. این واقعیت است که illegals انتخاب شدند در دهه بیست سالگی خود را مطرح کرد مشکل—روابط است. غیر قانونی به مقصد صرف دهه زندگی مخفی. آن را غیر واقعی به فکر می کنم آنها نمی خواهد درگیر در روابط است. اما این ناشی از یک خطر است. اگر شما سقوط برای یک محلی شما یا باید به طور مداوم سعی در پنهان کردن حقیقت از آنها و یا خطر گفتن آنها را به شما نمی شد که شما گفته بودید. بدتر, شما ممکن است جای عشق بیش از وظیفه خود را به اتهام جاسوسی حرفه ای. Anatoli رودنکو یک دهه 1960 غیر قانونی مشغول به کار در غرب آلمان و لندن قبل از پایان دادن به در ایالات متحده به عنوان یک تیونر پیانو به ثروتمند و قدرتمند—و از جمله فرماندار نیویورک نلسون راکفلر. رودنکو حرفه ای به پایان رسید که او مجبور به فاش کردن او به مبارزه طلبیده بود سفارشات مخفیانه ازدواج با یک آرایشگاه در آلمان و گرفتن او را با او. برنامه ای برای استفاده از او برای نفوذ در سازمان ملل و فکر می کنم مخازن—از جمله توسط seducing تنها زنان جوان—تا به حال به کنار گذاشته بود. آن را به عنوان مثال چرا روابط انسانی شد کلید غیر قانونی موفق و یا شکست.

و بنابراین اولویت تبدیل شد به ارسال زوج. ازدواج بودند گاهی اوقات مرتب و تولید شده توسط اداره S (مقامات آن حتی می تواند officiate به منظور حفظ محرمانه بودن). ازدواج ترتیب امر نه فقط اجتناب از خطر سقوط در عشق اما همچنین ارائه یک شریک در مخفی کار می کنند. "شما نمی خواهد که به اتلاف وقت خود را پس از تعقیب و خطر سقوط به رختخواب با یک اشتباه" یکی غیر قانونی شد و گفت: در طول جنگ سرد هنگامی که یک شریک به او ارائه می شد. "شما نمی خواهد باید برای غیبت خود را توضیح دهد. [Y]شریک ما خواهد بود یک عامل آموزش دیده است که می تواند کمک به ارتباطات عکاسی, قطره—با همه چیز. شما نمی خواهد به تنهایی در پشت خطوط." همه ازدواج می کرد. یلنا Borisnovna و Dimitry Olshevsky فرستاده شدند به کانادا تحت هویت دو مرده نوزادان لوری و ایان لمبرت. رابطه خود را ضربه زدن به سنگ ها در این زمینه است. Dimitry رفت با یک زن محلی در حالی که یلنا شروع به تاریخ بریتانیا-دکتر به دنیا آمد. کانادا اطلاعاتی بازداشت آنها در سال 1996. این جفت ارز تبعید شدند فرود در یک شب طوفانی در مسکو به دور whisked در تاریکی-از ون مستقیما از باند فرودگاه.

آندره Bezrukov ازدواج, اگر چه هیچ جعلی. این یک ماجراجویی است که دو نفر جوان مجموعه ای از با هم. النا Vavilova همکار تاریخچه دانشجو در دانشگاه. او تا به حال متولد شده در ماه نوامبر سال 1962 در تومسک که در آن پدر و مادر او بودند و دانشگاهیان. او شاد و خروجی کودک که لذت می برد روی یخ, رقص باله و بازیگری است. در دانشگاه او ویولن را به عنوان او برای او درجه. او ملاقات وجود دارد Bezrukov. وجود اعتماد به نفس او و همچنین احساس او ممکن است او را از چاه-جهان دستور داد او رشد کرده بود ، "آندره ارائه شده من چیزی خارج از عادی ماجراجویی" او بعد از آن گفت. زن و شوهر جوان شب را صرف با هم در دانشگاه, کتابخانه رخنه در قبل از زمان بسته شدن و ماندن در میان کتاب-صف قفسه. اما آنها گرفتار شده بودند توسط مدیر صبح روز بعد. وجود دارد گفتن خاموش اما هیچ مجازات است. شاید این روح ماجراجویی و تمایل به ریسک پذیری هم کردم که آنها متوجه است.

زن و شوهر جوان نزدیک شد توسط یک مرد که تا به حال طرح های غیر معمول. آیا آنها می خواهند برای خدمت به کشور خود ؟ او تنها 21. "من فکر چه اتفاقی خواهد افتاد به ما ارتباط" Vavilova فکر می کردم. "من معتقدم که اگر ما انتخاب شدند و به طور جداگانه هر یک از ما می تواند رد پیشنهاد" Vavilova بعد به من توضیح داد. "اما از آنجایی که ما در حال حاضر رمانتیک درگیر, آن را بیشتر مفید به ما به عنوان یک زن و شوهر برای آموزش است." او بعدها منعکس کننده که دوست دارم ازدواج در میان illegals بودند بهتر از مرتب آنهایی که به دلیل اعتماد است که همیشه وجود دارد. اولین متصدی نشستم با آنها و در مکالمات طولانی شروع به دیدن اگر آنها مناسب خود همکاران صحبت کردیم و به آنها در مورد پس زمینه خود را در زندگی خود دوستی و مطالعات خود را به دقت کاوش آنها را به مطمئن شوید که آنها تا به حال چه آن را در زمان. این گونه از زندگی آنها به زندگی راند دیگران جدا اما در مورد خود آن را حتی نزدیک به هم است.

چرا النا Vavilova توافق می کنید برای تبدیل شدن به یک جاسوسی ؟ "مفهوم مادری—ادغام از هر چیزی که برای شما مهم است," او توضیح بعد. Vavilova و Bezrukov هنوز زندگی در دوران کمونیسم زمانی که آنها با نزدیک شدن توسط کا گ ب بود اما همیشه به اندازه دفاع از مادر روسیه به عنوان گسترش کمونیسم بود که انگیزه آنها. "برای من انگیزه اصلی ساخته شده است که من موافقت و قبول اين خواست برای جلوگیری از یکی دیگر از وحشتناک جنگ مانند جنگ بزرگ میهنی," Vavilova بعد گفت: استفاده از نام روسیه برای جنگ جهانی دوم است. "به عنوان یک نوجوان تمام فیلم در مورد جنگ و درد و رنج مردم را مجبور به رفتن را از طریق و قیمت بالا ما مجبور به پرداخت برای پیروزی همه از این پرورش در من آرزو می کنم به بخشی از آنچه می تواند انجام شود برای جلوگیری از اتفاق می افتد دوباره." این نیروی محرکه برای بسیاری از جاسوس روسیه از جنگ سرد نسل—احساس خطر برای کشور خود را و داستان خود را در نزدیکی شکست در به دست نازی ها قبل از پیروزی که در یک هزینه زیادی (که بسیاری احساس می کنید که به ندرت اذعان کرد در غرب). تقریبا در هر خانواده تا به حال از دست کسی که در این جنگ وحشیانه. Illegals' ماموریت بود برای جلوگیری از این اتفاق می افتد دوباره توسط اقدام به عنوان یک سیستم هشدار دهنده. اوایل دهه هشتاد زمانی که زن و شوهر نزدیک شد, شد که نیاز به چنین هشدار به نظر می رسید همه بیش از حد واقعی است. در واشنگتن وجود دارد رئیس جمهور آمریکا خواستار اتحاد جماهیر شوروی را "امپراتوری شر" و کسی که مسکو می ترسید ممکن است آماده سازی خود برای رویارویی و شاید حتی یک حمله هسته ای. و در همان زمان مردان جوان از اتحاد جماهیر شوروی از جمله دانشجویان همکار از تومسک شد و عنوان کردن به مبارزه در یک جنگ در افغانستان است.

در غرب کلمه جاسوسی اشاره به هر دو قهرمانان—James اوراق قرضه و خائنانی—خائن مانند کیم Philbys. اما در روسیه آنها جداگانه این دو مفهوم با کلمات مختلف—جاسوسی است که یک خائن از اسرار است. در ضمن کلمه خود را برای قهرمانانه ماموران ترجمه بیشتر از نزدیک در زبان انگلیسی به "پیشاهنگی"—به معنای کسی است که کار در پشت خطوط دشمن به جلو طلایه دار و گزارش ارائه اخطار. جدا از این دو ایده را می سازد آن را آسان تر در روسیه برای lionize قهرمانان و اهریمن جلوه دادن خائنانی. آن را نیز توضیح می دهد که چگونه illegals دیدم خود را به عنوان عامل پشت خطوط دشمن به منظور حفاظت از سرزمین مادری. آنها "سربازان نامرئی جلو."

"Illegals تحت درمان قرار گرفتند به عنوان قهرمانان شوروی به مراتب بیشتر از خود جاسوسی همتایان خود در ایالات متحده و یا بریتانیا است. "

به زودی پس از زن و شوهر ازدواج کرده بود. Bezrukov پدر و مادر به متوسط پذیرش در النا خانه پدر و مادر. چند سال بعد از آن آنها خواهد بود ازدواج برای بار دوم و این بار به عنوان دونالد Heathfield و ان فولی (او تصمیم به استفاده از او در میانه جدید نام به جای تریسی). "فاصله بین ما عروسی بود و خلاصه چند سال, اما کسانی که سال های بسیار شدید" Vavilova بعد توضیح داده شده است. هیچ ماه عسل اولین بار. به جای Bezrukov و Vavilova به سادگی از بین رفت از زندگی دوستان و خانواده به عنوان آنها را به مقصد مسکو. با وجود هیجان بودن در پایتخت کشور و لوکس از یک آپارتمان دو خوابه در این دوره به چالش کشیدن. "سال قبل از ما به سمت چپ کاملا مالیات جسمی, روانی و فکری" او می گویند. در پایان هر هفته آنها را خسته شود. آنها تا به حال به یاد همه سنتی "tradecraft" که در حال جاسوسی کردن در مسکو آنها تمرین برس-تصویب مخاطبین که در آن یک فرد دست بیش از موارد دیگر بر روی کامپیوتر کاربر و تست شده بر روی این که آیا آنها می تواند نقطه نظارت است. داخل آنها آموخته هنرهای رزمی, چگونه به ساقه یک تفنگ و چگونه به فرار از دروغ دروغ سنج تست. اما وجود دارد بیشتر به ایجاد یک غیر قانونی نسبت به حضور منظم در مدرسه جاسوسی. برای شروع آموزش برای آنها فراهم شده بود به عنوان یک زن و شوهر توسط یک گروه کوچک از آموزگار. آنها نه مخلوط با سایر استخدام برای حفاظت از هویت خود را. اما آن را نیز درگیر رفتن بسیار عمیق تر. هر غیر قانونی مورد نیاز سرسام آور سرمایه گذاری—حدود چهار سال و بر اساس برخی برآوردها از یک میلیون دلار است. این در مقایسه با سیا و MI6 برای آموزش افسران جدید است که اندازه گیری در ماه, نه سال است. "این بود که تولید انبوه" یکی از KGB گفت. "شما نمی قطار illegals... در کلاس. آن را تکه تکه عملیات. شما کار با یک فرد بر روی یک. و تنها در این راه ما می توانیم آنها را نگاه مانند یک انگلیسی یا اسپانیایی یا آلمانی است."

به مسکو برف آمد و رفت Bezrukov و Vavilova آموزش و پرورش درگیر سابق illegals آموزش آنها را در تاریخ از نخبگان جاسوسان که صفوف آنها برای پیوستن به. مسکو در حال توسعه و تخصص آن در illegals پس از انقلاب 1917. بسیاری از کشورها نیست که روابط دیپلماتیک با کمونیست اتحاد شوروی پس دیپلماتیک پوشش یک گزینه نیست. در آن سال های اولیه وجود دارد نیز شده بود از یک استخر متعهد ایدئولوژیک کمونیست ها از ملیت های مختلف که مایل به جاسوسی برای مسکو است. این منجر به اوج از illegals در 1930s و 1940s. ریچارد Sorge اداره مخفی در ژاپن در حال حرکت در بالاترین محافل دیپلماتیک به ارائه اطلاعاتی حیاتی در مورد توکیو رابطه با آلمان نازی است. در اروپا illegals استخدام افرادی که دانش آموزان و برخی را به آرامی به کار و راه خود را به مواضع قدرت و نفوذ است. برخی مانند Kim Philby و Cambridge spies در انگلستان خواهد رسیدن به بالاترین رده های سازمان های اطلاعاتی غربی. در امریکا illegals کار با جاسوسان اتمی که به سرقت برده حساس ترین اسرار قابل تصور, ثابت شده است که حیاتی در اجازه دادن به اتحاد جماهیر شوروی برای جلوگیری از شکست در اوایل جنگ سرد. بسیاری از این اوایل بین المللی illegals شد پاداش با اعدام در استالین تصفیه.

در اواسط 1950s KGB شروع به فشار برای نسل جدید وطنی illegals. آنها هرگز کاملا همسان پیشینیان خود اگر چه برخی از موفقیت. در میان بهترین و شناخته شده بود Konon Molody که تبدیل به کانادا گوردون Lonsdale. او به لندن آمد و زد حلقه جاسوسی دزدی دریایی ، Molody قبلا کار می کرد به عنوان یک البدل در ایالات متحده یکی دیگر از بزرگ illegals—رودولف آبل قابل ملاحظه ای با استعداد فردی که تا به حال متولد شده در بریتانیا و خدمت در جنگ جهانی دوم در خط مقدم قبل از تعبیه خود را در نیویورک. اینها قدم به قدم Bezrukov و Vavilova شد به دنبال در.

Illegals تحت درمان قرار گرفتند به عنوان قهرمانان شوروی به مراتب بیشتر از خود جاسوسی همتایان خود در ایالات متحده و یا بریتانیا است. وجود دارد داستان خود را شجاعانه undercover عملیات در جنگ جهانی دوم است. ترین افسانه نیکلای Kuznetsov. فیلم و کتاب بودند بر اساس زمان خود نما به عنوان یک عضو از اشغال ارتش در اوکراین که در طی آن او را کشته و شش ارشد نازی ها. حساب از جنگ جهانی دوم انجام شد, بخش مرکزی شوروی سابق و محبوب فرهنگ ترویج شده توسط KGB. یک کار داستانی تبدیل شده بود به یک سال 1973 مجموعه تلویزیونی به نام Seventeen Moments of Spring. این شامل یک پوشش غیر قانونی شوروی نسخه جیمز باند که مطرح شده به عنوان یک اشراف زاده به نفوذ نازی و اس اس که مانع نازی ها از مذاکره صلح با امریکا است. سری یک ضربه عظیم تا رسیدن به 80 میلیون بیننده بود و به طور مداوم تکرار تعبیه خود را در ذهن محبوب. ولادیمیر پوتین 21 بود که این سری برای اولین بار نشان داده شده و او از جان گذشته برای ثبت نام KGB. یکی از اولین شغل در شرق آلمان در سال 1980 او بعدها به رخ کشیدن بود به کار با illegals.

گزیده ای از کتاب روس ها در میان ما توسط گوردون Corera. کپی رایت سال 2020 توسط گوردون Corera. از ویلیام مارو اثر از انتشارات هارپر کالینز. تجدید چاپ با اجازه.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب