لهستانی کشیش مخالف اسقف در میان رسوایی آزار جنسی کودکان

کشیش در لهستانی اسقف نشین از کالیش حاضر به امضای نامه وفاداری خود را به اسقف پس از یک کودک آزاری پوشش. بیشتر و

توسط NEWSCENTERALS در 10 خرداد 1399

کشیش در لهستانی اسقف نشین از کالیش حاضر به امضای نامه وفاداری خود را به اسقف پس از یک کودک آزاری پوشش. بیشتر و بیشتر کاتولیک در لهستان خواستار کلیسا به درستی بررسی این گونه جنایات ،

مستند "مخفی کردن و به دنبال" توسط مارک و Tomasz Sekielski که تماشا بود تقریبا 7 میلیون نفر در یوتیوب در عرض یک هفته همچنان به ایجاد امواج در لهستان.

این فیلم داستان دو برادر بودند که مورد آزار جنسی توسط یک کشیش در اسقف نشین از کالیش در مرکز لهستان در 1990s. آنها 7 و 13 سال در زمان. این مستند باعث می شود آن را روشن است که محلی اسقف ادوارد Janiak می دانستم که مورد سوء استفاده و جاروب رسوایی زیر فرش. فیلمسازان کشف ده ها تن از دیگر موارد در اسقف نشین نیز هست.

پس از اکران اسقف نشین شورای کشیش که در عمل به عنوان یک نهاد مشورتی به اسقف نامیده می شد پس از ثبت نامه وفاداری به او. اما اعضای این شورا خودداری کرد. آنها اعلام کردند که برای اولین بار می خواستم منتظر نتایج یک بررسی واتیکان راه اندازی شد و پس از لهستان کاتولیک پستانداران, Wojciech Polak به حال اطلاع مقامات وجود دارد سوء استفاده میکند.

People watching the movie by Tomasz Sekielski (Imago Images/Eastnews)

"بگو هیچ کس" بود Tomasz Sekielski اولین فیلم

روحانی مقاومت

حروف وفاداری از کشیش اسلامی شده اند مهم برای محققان به عنوان شواهد برای حمایت اسقف که متهم به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی. واقعیت این است که این کشیش در حال حاضر به بازگشت اسقف خود در این راه بسیار غیر معمول لهستانی الهیات و سابق یسوعیون استانیسلاو Obirek گفت: DW.

"این کشیش باید شجاعت نشان داده اند که نادر در سلسله مراتبی کلیسا ساختار," او گفت:. در نظر او اقدامات خود را می تواند کمک به گرفتن اسقف به حالت تعلیق درآمد.

Obirek در حال حاضر یک روزنامه نگار و استاد در دانشگاه ورشو چپ سفارش یسوعیون در سال 2005 از آنجا که او گفت: سلسله مراتب کلیسا تا به حال سکوت او را برای نقد خود را از پاپ ژان پل دوم. پس از آن او شده است و حتی بیشتر unsparing خود را در انتقاد از کلیسای کاتولیک.

اما در حال حاضر او می بیند ممکن است دستیابی به موفقیت.

"من امیدوارم که لهستان شروع به پایین رفتن از مسیر نرمال و شروع به پرتاب نور در پدوفیلیا ان روحانیت" او گفت:.

مقاومت کشیش در کالیش بلکه خواسته های رو به رشد از درون کلیسای کاتولیک به درستی بررسی موارد کودک آزاری مرتکب شده توسط روحانیت هستند همه نشانه های یک تغییر بالقوه او گفت:.

آمار گمراه کننده

نگرش کلیسا نسبت به این موضوع از دادن غرامت به قربانیان نیز به آرامی در حال تغییر است. در گذشته کلیسا دیدم گناه در موارد سوء استفاده و در نتیجه هر گونه غرامت مالی به عنوان امر خصوصی فرد کشیش درگیر است. با توجه به Obirek این است که یک مشي رویکرد است.

"کشیش باید در نظر گرفته شود در همان راه به عنوان هر فرد خصوصی به دلیل آن است که به عنوان کشیش که آنها مرتکب این عمل" او گفت:. "این فقط به این دلیل آنها کشیش که آنها آنقدر دسترسی به افراد جوان است."

Demonstrators in Warsaw hold a banner that reads, in Polish, hands off the children (Wlodek Ciejka)

مردم به خیابان ها ریختند ورشو گفتن کشیش به نگه داشتن دست خود را, کودکان و نوجوانان

به عنوان یک کودک Obirek خود را قربانی یک سوء استفاده توسط یک کشیش اما او هنوز رتبهدهی نشده است تصمیم گرفت تا خود را از عذاب به دادگاه. او گفت: کلیسای کاتولیک در لهستان پرداخت €400,000 ($443,860) در پرداخت غرامت به قربانیان بر اساس احکام صادره توسط دادگاه های مدنی. Obirek اضافه شده که به طور کلی تنها تعداد کمی از قربانیان رسما گزارش سوء استفاده. مشکل این است که بسیار گسترده تر از آمار رسمی نشان می دهد او می گوید.

در بهار سال 2019 لهستانی کنفرانس اسقف' و ارقام منتشر شده در کودکان سوء استفاده جنسی توسط روحانیون برای اولین بار. با توجه به این آمار و ارقام 328 کشیش بود مورد آزار قرار گرفته 625 کودکان از سال 1990 است. این گزارش گفت: یک چهارم از این کشیش معلق شده بود. اما اغلب کلیسا تحمیل مجازات های دیگر از جمله ممنوعیت چنین کشیش از کار با کودکان. چند متهم شده اند و انتقال به مکان های دیگر. برخی از 10 درصد از کلیسا محاکمه به پایان رسید و در تبرئه. دادگاه های مدنی برخورد با 44 درصد از موارد با 85 کشیش بودن محکوم کرد.

اولین ترک در بتن

در سال های اخیر در این کشور لرزاند بوده است توسط یک سری از این رسوایی. در سال 2019 معلوم شد که کشیش Henryk Jankowski از گدانسک به خوبی شناخته شده روحانی از جنبش همبستگی شده بود سوء استفاده جنسی از کودکان پس از دهه 1960 است. بسیاری می دانستند چه اتفاقی افتاده است اما هیچ کس تا به حال انجام هر چیزی قربانیان خود را گفت. در گدانسک یک بنای تاریخی به Jankowski که در سال 2010 سرنگون شد توسط فعالان و مربع است که با مته سوراخ کردن نام او تغییر نام داد. شهر گدانسک باطل است خود افتخاری شهروندی است.

اما Jankowski نیز بسیاری از مدافعان مانند بسیاری دیگر از کودکان-سوء استفاده کشیش. در یکی از آشکار ترین موارد از جمله حمایت از یک کشیش بود که در نهایت به اعدام محکوم شده برای سوء استفاده از دختران اجازه داده شد برای ادامه کار در او ایجاد کرد. اسقف بود و در دفاع از او با تغییر سرزنش بر روی کودکان, که, او گفت: تا به حال به دنبال "نزدیکی به کشیش."

با توجه به استانیسلاو Obirek این نوع از تفکر زیاد در میان کاتولیک در لهستان که در آن ایجاد کرد کشیش "برابر با مسیح". اما او می گوید: نگرش کشیش در کالیش که در حال ایستاده به اسقف خود "نشان می دهد که کلیسا دیگر یکپارچه. بتن ترک خوردگی."

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن