'جنگ بالکان اتفاق می افتد در هر نقطه'

25 سال پس از اتهام نسل کشی, نسل کشی کار همچنان به شناسایی قربانیان باقی می ماند. ICMP مدیر Kathryne Bromberger

توسط NEWSCENTERALS در 21 تیر 1399

25 سال پس از اتهام نسل کشی, نسل کشی کار همچنان به شناسایی قربانیان باقی می ماند. ICMP مدیر Kathryne Bromberger می گوید زمان تلاش برای انکار شواهد و بازنویسی تاریخ هستند " کاملا ظالمانه است.'

این بدترین حملات در خاک اروپا پس از جنگ جهانی دوم است. در 11 ژوئیه سال 1995 فاجعه فرود بر مردم جنگ بالکان. بوسنی سربازان تحت فرمان Ratko mladic راهپیمایی به سازمان ملل متحد به منطقه امن در اطراف شهر و در عرض چند روز از کشته شدن برخی از 8000 مسلمان و مردان و پسران است.

از سال 1999 کمیسیون بین المللی افراد گم شده (ICMP) شده است با استفاده از تجزیه و تحلیل DNA برای شناسایی قربانیان.

ادامه مطلب: سربرنیتسا 25 سالگرد بزرگداشت تحت الشعاع قرار توسط coronavirus

دویچه وله: بیست و پنج سال پس از سربرنیتسا و وجود تعداد فزاینده ای از مردم از جمله برنده جایزه نوبل نویسنده, Peter Handke که می گویند: این جنایات در جنگ بوسنی را نمی توان به نام نسل کشی.

Kathryne Bomberger: من آن را کاملا ظالمانه است که این است که مورد سوال است. به خصوص وقتی که می آید به افرادی که رفت از دست رفته در جنگ بالکان در این است که با دقت بیشتر مستند نسل کشی در تاریخ است. به می گویند که آن را هرگز اتفاق افتاده است به منظور ایجاد یک ضد روایت رسوا است. حقایق بسیار خوبی تایید شده بر اساس حفاری که کاملا مستند و نه فقط توسط کمیسیون بین المللی افراد گم شده بلکه توسط دادگاه کیفری بین المللی برای یوگسلاوی سابق (یوگسلاوی سابق را تعمیم داد) و همچنین داخلی سازمان های اجرای قانون. آنها در دست در هر سایت حفاری.

DNA analysis at the International Commission on Missing Persons (DW)

از طریق تجزیه و تحلیل DNA های ICMP در لاهه می توانید هویت آزمون تا 10000 نمونه از انسان باقی می ماند در هر سال

ادامه مطلب: برای برگزاری بازماندگان زخم هرگز التیام

دقیقا چه شد مستند است ؟

تلاش ساخته شده بود به استفاده از پاکسازی قومی به پاک کردن کل جمعیت گروه — پس از آن نسل کشی است. و این تنها مورد نسل کشی در خاک اروپا پس از جنگ جهانی دوم به رسمیت شناخته شده به عنوان چنین. این بود که چرا چنین تلاش های زیادی ساخته شده بودند و پس از جنگ به کشف و سند این جنایات. ما می خواستیم به اطمینان حاصل شود که افراد مسئول مجرمان خواهد بود به عدالت به ارمغان آورد. در این زمینه آن را به ویژه مهم است که دولت با استفاده از تجزیه و تحلیل DNA دقیقا به سند همه از دست رفته مردم را بدون در نظر گرفتن قومی مذهبی و یا ملی ریشه. این بدان معنی است که خانواده می تواند خود را دفن مرده و که آنها می توانید ببینید عدالت در حال انجام است. این مسیر است که ما تصمیم به رفتن به پایین. اما ما که در انتهای مسیر.

این روند هنوز کامل نیست?

ما باید با کمک کشورهای منطقه به حفر بیش از 3000 گورهای دسته جمعی و شناسایی اکثریت قریب به اتفاق قربانیان. تا آنجا که به اتهام نسل کشی مربوط می شود ما موفق به شناسایی بیش از 90 درصد از حدود 8000 مرد و پسر که ناپدید شد. نه همه این موارد باید به دادگاه — یا یوگسلاوی سابق را تعمیم داد و یا داخلی دادگاه در بوسنی و هرزگوین. اما ICMP دارای شواهد مستند از جنایات جنگی مرتکب شده در این مکان و استفاده از DNA برای شناسایی قربانیان به معنی آن است که ممکن است به همه این شواهد در دسترس برای مقاصد تحت تعقیب کیفری. و ما باید همچنان با این تلاش است.

ادامه مطلب: برگزاری 'یک جنایت وحشتناک,' نسل کشی می گوید صربی PM

با توجه به تمام این شواهد را چگونه توضیح می دهید که تلاش های مکرر که انجام شده برای ایجاد یک counternarrative به بازنویسی تاریخ ؟

ما در یک پست-واقعی جامعه است. حقایق محروم هستند از معنا و تبدیل به اطراف برای اهداف سیاسی. در زمان رشد پوپولیسم ایجاد جعلی تاریخ از این نوع این گمراه کننده روایت است که در حال حاضر هنجار. که من پیدا کردن آنها را بسیار نگران کننده است. آنچه که در اینجا اتفاق می افتد با حقایق — در زمینه جنگ بالکان و جنگ بالکان — به سادگی منعکس کننده آنچه در جریان است در بقیه اروپا. و نه فقط در اروپا: در بسیاری از نقاط جهان و ترس از دیگری در حال استفاده به عنوان یک ابزار سیاسی به استوک سیتی تا نفرت.

ادامه مطلب: رهبر صرب های بوسنی اختلافات اتهام نسل کشی نسل کشی

ICMP director Kathryne Bomberger (DW)

ICMP مدیر Kathryne Bomberger در تلاش های گسترده به سند صحنه های جرم و جنایت در جنگ بالکان: "ما می خواستیم به اطمینان حاصل شود که افراد مسئول مجرمان خواهد بود به عدالت به ارمغان آورد"

منظور شما سیاستمداران ؟

شما می توانید هر دو حکومت در یک کشور در راه است که تحمل انسجام اجتماعی و احترام متقابل امکان پذیر است و یا شما می توانید استوک تا نفرت و پاشیدن بذر بی اعتمادی. آنچه در یوگسلاوی سابق به سادگی نشان دهنده چرخه خشونت در سراسر اروپا به عنوان یک کل. باز زخم از جنگ جهانی دوم بودند سوء استفاده به دامن زدن به نفرت به جای آوردن مردم با هم. سوء استفاده از چنین زخم های باز که می شود در همه جوامع است و بدون شک بدترین راه برای اداره یک کشور است. نیوزیلند که در آن نخست وزیر موفق در آوردن مردم با هم پس از 2019 مسجد حمله است, در مقابل یک مثال برای حکومت داری خوب. این نشان می دهد که وجود دارد می تواند یک بازگشت به انسجام اجتماعی و حتی پس از چنین عمیقا واقعه آسیب زا است.

چقدر مهم است که آموزش و پرورش ؟ هنوز هم وجود دارد مدارس در بوسنی که در آن کودکان می آموزند که وجود دارد هرگز یک نسل کشی در کشور خود.

تدریس به کودکان چگونه دروغ می گویند و من فکر می کنم که آنچه که ما باید انجام دهید این است برای تدریس به کودکان حقیقت است. آموزش آنها را به عشق و احترام به یکدیگر. و آن را ممکن است. البته اگر آنها تدریس دروغ و نفرت هر روز و سپس آنها را نفرت. این برای من است که در آن همه شروع می شود. و من فکر می کنم آن است که وحشتناک بازتاب در بوسنی, جامعه ای است که مدارس در حال تقسیم در امتداد خطوط قومی به این معنی است که هر طرف می آموزد برخورد روایت از تاریخ است. و است که نه تنها مورد در بوسنی. آموزش نفرت: این مشکل است.

ادامه مطلب: 'بازماندگان نسل کشی سربرنیتسا از" عدالت مدافع Hatidza Mehmedovic می میرد

این است که این پیام برای ما از جنگ بالکان در سال 2020?

پیام این است: جنگ بالکان اتفاق می افتد در هر نقطه. آن را به عنوان ساده به عنوان آن است. اگر ما مراقب آن خواهد شد که پیامدهای ویرانگر اگر ما اجازه می دهد خودمان را به نفرت از یکدیگر در این راه است. برگزاری ما را به یاد آنچه که ما همه قادر به بدون در نظر گرفتن که در آن ما آمده است. این نوع از نفرت می تواند ما را به یک محل تاریک است. و من وحشت زده چون من اعتقاد دارم که آن اتفاق می افتد دوباره.

فعال حقوق Kathryne Bomberger شده است رئیس کمیسیون بین المللی افراد گم شده (ICMP) از سال 2004. مستقر در لاهه آن را پشتیبانی از سازمان ها در تلاش برای ردیابی افرادی که از دست رفته پس از, برای مثال, درگیری نقض حقوق فجایع و جنایت سازمان یافته و مهاجرت نامنظم است. این تنها سازمان بین المللی با تمرکز بر افراد گم شده و شناسایی انسان باقی می ماند.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب