ترکیه ایاصوفیه تبدیل به یک میدان نبرد سیاسی

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان می خواهد به نوبه خود در استانبول در جهان مشهور گردشگری سایت به مسجد است. او در تلاش

توسط NEWSCENTERALS در 11 تیر 1399

رئیس جمهور رجب طیب اردوغان می خواهد به نوبه خود در استانبول در جهان مشهور گردشگری سایت به مسجد است. او در تلاش است تا امتیاز با مردم ترکیه, اما برنامه های خود مواجه شده اند قابل مقاومت.

ایاصوفیه نماد استانبول و ترکیه محبوب ترین جاذبه های توریستی. هر سال میلیون ها نفر از بازدید کنندگان را در آن عظیم آجری گنبد و استادانه نقاشی های دیواری که به دست آورده اند ساختمان فرهنگی میراث جهانی یونسکو وضعیت.

اما ایاصوفیه بیش از فقط یک شاهکار معماری: آن همواره یک نماد سیاسی ، این ساختار به یاد ماندنی ساخته شده توسط بیزانس امپراتور ژوستین در قرن ششم A. D. زمانی که عثمانی و فتح قسطنطنیه در 1453 سلطان Mehmed دوم بلافاصله تبدیل به کلیسای جامع به مسجد است. بنیانگذار جمهوری ترکیه مصطفی کمال آتاتورک استفاده کلیسا به صورت دیگری عمل می کنند با اهمیت نمادین: در سال 1935 او تبدیل ایاصوفیه به موزه که كوير مدرن است که ترکیه یک کشور سکولار بود.

در حال حاضر زمان رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان نیز در حال برنامه ریزی در ساخت سرمایه نمادین خارج از ساختمان است که در واقع در استانبول مرکزی Fatih منطقه. برای بسیاری از اردوغان رای دهندگان که تمایل به ملی-اسلامی همدردی, ایاصوفیه نماد فتح قسطنطنیه مسیحی توسط عثمانی و برتری جهان اسلام.

بیشتر بخوانید: کشیشان پروتستان ترس اخراج از ترکیه

Inside the Hagia Sophia (Getty Images)

ایاصوفیه جذب میلیون ها نفر از بازدید کننده هر سال

تحقق رویای مسجد

اردوغان که همچنین رهبر حزب حاکم حزب عدالت و توسعه (AKP) هل دادن به عنوان سخت او می تواند به معکوس آتاتورک تصمیم گیری و بازگشایی ایاصوفیه به عنوان یک مکان اسلامی عبادت است. وجود دارد تا به مدت طولانی است که بحث در ترکیه در مورد امکان تبدیل آن به یک مسجد اما این بار این برنامه در نظر گرفتن شکل قطعی است. در روز پنج شنبه ترکیه بالاترین دادگاه اداری شورای دولت را بررسی خواهد کرد که آیا آتاتورک 1935 فرمان است که تبدیل ایاصوفیه به موزه از نظر قانونی معتبر است.

حزب عدالت و توسعه این طرح شده است همراه با شعارهای ملی. "ایاصوفیه ما است جغرافیایی ملک. کسانی که فتح آن توسط شمشیر خود نیز حقوق مالکیت گفت:" حزب عدالت و توسعه معاون رئیس نومن Kurtulmus. "ایاصوفیه تحت حاکمیت ما."

حزب حاکم به نظر می رسد اعتماد به نفس است که برنامه های خود را در پیش خواهد رفت. روز دوشنبه بود که به 567th سالگرد فتح قسطنطنیه حزب عدالت و توسعه اجازه امام به تلاوت قرآنی سوره در ایاصوفیه. پس از آن وجود دارد عمومی گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا یک تصمیم قبلا گرفته شده و اولیه آماده سازی در حال حاضر ساخته شده است.

ادامه مطلب: نظر: مسیحیان خوش آمدید قربانی در ترکیه

Erdogan speaks in front of a poster of Ataturk (picture alliance/dpa/AP Images/K. Ozer)

اردوغان و حزب عدالت و توسعه به دنبال خنثیسازی آتاتورک 1935 فرمان تبدیل ایاصوفیه به موزه

تفرقه عمل نماد

اردوغان ابتکار دیده می شود به عنوان تلاش برای نوسان ترکیه رای دهندگان خود را به پشت حزب عدالت و توسعه. اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب دهکدهای از دست داد از حمایت قابل توجهی از اواخر. به عنوان یک نتیجه اردوغان در ماه های اخیر شده است هل دادن برای آبکاری احساسات ملی در میان مردم ،

این آخرین حرکت ممکن است دوختن تازه بدست آورد. ایلخانی Bartholomew من از قسطنطنیه رئیس کلیسای ارتدکس شرقی اعلام کرد شرکت مخالفت با تبدیل ایاصوفیه به مسجد است. در طول یک سرویس کلیسا در استانبول به نام او ایاصوفیه یکی از مهم ترین ساختمان های تاریخی از تمدن بشری و اصرار آن متعلق نه تنها به آن فوری صاحبان اما به "کل بشریت است."

Nikolas Uzunoglu رئیس فدراسیون ترکان منشاء یونانی در استانبول (IREF) گفت: DW که او فکر اشتباه است که ایاصوفیه تبدیل شده بود به یک سیاسی استخوان مشاجره. او گفت: ساختمان نمایندگی آزادی بین ادیان و تمدن ها. "بیانیه که بحث در مورد 'فتح ایاصوفیه با شمشیر' باید دلیلی برای نگرانی برای کل جامعه ما" گفت: Uzunoglu.

بیشتر بخوانید: رجب طیب اردوغان اهداف رسانه های اجتماعی در ترکیه

People walk past an Erdogan election poster outside Hagia Sophia (Getty Images/AFP/Y. Akgul)

اردوغان می خواهد به نفع خود بیش از رای دهندگان با تبدیل ایاصوفیه به مسجد را قمار پرداخت کردن ؟

'هیچ مذهبی توجیه'

نگرانی نیز وجود دارد در جهان دانشگاهی در مورد repurposing ایاصوفیه. "بیش از گذشته از 1500 سال, ساختمان در خدمت دو ادیان جهان بدون نیاز به هر گونه تغییر اساسی در معماری آن گفت:" Edhem Eldem, یک مورخ در استانبول Bogazici University. "وجود دارد تنها تعداد انگشت شماری از ساختمان ها از این نوع در کل جهان است. آنها باید حفظ شود." Eldem اضافه شده که ایاصوفیه نیز مخفف مشترک جهانی میراث فرهنگی بشریت: "آیا ما می خواهیم به مهر و موم کردن این میراث و آن را پنهان دور ؟ نمی خواهد ما به جای ارائه آن به کل جهان است؟".

الهیات احسان Eliacik طول می کشد مشابه مشاهده. او معتقد است هیچ مذهبی توجیه برای تبدیل ایاصوفیه به مسجد و می گوید که "حق به دست آمده توسط شمشیر" است که در قرآن: "الحاق فرهنگی با زور ممنوع است." Eliacik توصیف ایاصوفیه به عنوان نماد صلح بین اسلام و مسیحی جهان است.

اما رئیس جمهور اردوغان به نظر می رسد unfazed توسط این اعتراض به تازگی گفتن یونانی ارتدکس در ترکیه: "شما به ما می گویند: 'لطفا روشن نمی ایاصوفیه به مسجد است.' آیا شما معنی است که ترکیه باید تعظیم به شما خواهد شد ؟ ما در انتظار تصمیم شورای دولتی. پس از آن گام های لازم گرفته خواهد شد."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب