ترکیه سابقه طولانی femicides

قتل های اخیر در ترکیه دانشجو پینار Gültekin با او دوست پسر سابق اتحاد موجب خشم در ترکیه است. زنان' فعالان حقوق

توسط NEWSCENTERALS در 3 مرداد 1399

قتل های اخیر در ترکیه دانشجو پینار Gültekin با او دوست پسر سابق اتحاد موجب خشم در ترکیه است. زنان' فعالان حقوق دعوت دولت برای مقابله با مشکل گسترده کشتار جنسیتی در کشور است.

خشونت در برابر زنان غیر معمول نیست در ترکیه است. کشته شدن اخیر 27 ساله دانشجو پینار Gültekin در دست او دوست پسر سابق این ارسال امواج شوک از طریق کشور است. زن ترکیه در جنوب غربی استان موغله بود مورد ضرب و شتم و خفه به مرگ با انسان است. او سپس سعی سوزاندن جسد در نزدیکی جنگل. پس از ناکامی در انجام این کار او دفع او جسد را در یک سطل که او پس از آن با بتن پر شده.

چند روز پس از قتل این مرد دستگیر شد با تشکر از فیلم دوربین مدار بسته گرفته شده در یک ایستگاه گاز که در آن او در حال بارگذاری سوخت قوطی به وسیله نقلیه خود را. پلیس می گویند که مرد عمل از حسادت است. با توجه به ما را متوقف خواهد کرد جنسیتی پلت فرم آنلاین در این سال به تنهایی 27 زنان به قتل رسیدند مشابه انگیزه بیشتر 23 مشکوک femicides ثبت شد به عنوان به خوبی.

ادامه مطلب: Femicides در ترکیه: یک مشکل این است که نادیده گرفته می شود

زنان در ترکیه شهرستانها به خصوص در این کشور از غرب به خیابان آمده اند برای ابراز خشم خود را در امور. در اعتراض های اخیر مارس در شهر ساحلی ازمیر اما پلیس ترکیه دخالت دستگیری چند تن از فعالان. لغو کردند در گرفت.

پلیس سرکوب اعتراض

Arzu Sert که با حضور ازمیر اعتراض گفت: DW او به شدت مورد آزار قرار گرفته در حالی که در بازداشت پلیس. او بازگو که چگونه او و دیگران جمع شده بودند در خارج از یک مرکز فرهنگی در این شهر Alsancak منطقه به ایجاد یک بیانیه مطبوعاتی. پس از آن به عنوان ماه مارس میلادی, افسران پلیس اقدام به مسدود کردن مسیر با موانع Arzu Sert می گوید: "سپس ما به طور غیر قانونی بازداشت مورد ضرب و شتم و آزار" او می افزاید.

حقوقدانان و وکلای مدافع ابراز خشم و انزجار بیش از این با خشونت سرکوب کرد. Zeynep Tepegoz یک وکیل می گوید: شهروندان ترکیه را یک حق در قانون اساسی به مرحله تظاهرات صلح آمیز است. پلیس عمل کرده و به طور غیر قانونی او ادعا میکند: "حوادث در ازمیر نشان می دهد که پلیس مستقر نامتناسب نیروی [ ... ] هیچ توجیهی برای پین کردن معترضان به زمین و ضرب و شتم آنها را," او می گوید.

بسیاری از ترکی زنان حق گروه می گویند که نشان دهنده سرکوب گسترده تر اجتماعی مشکل است. آنها می گویند بسیاری از زنانی که مورد آزار قرار گرفته به دنبال — اما هرگز دریافت — مناسب کمک کند. Melek Önder از ما توقف کشتار جنسیتی ابتکار گفت: DW که پلیس ترکیه از دولت و مقامات دولتی باید خیلی بیشتر برای محافظت از زنان در معرض خطر: "موارد وجود دارد که در آن زنان بودند که به شدت مورد آزار قرار گرفته خواست برای کمک به, اما هیچ چیز اتفاق افتاده است," او می گوید.

ریاکارانه تسلیت?

یک روز پس از پینار Gültekin قتل رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در زمان به توییتر برای ابراز تسلیت خود را. او نوشت: "دیروز ما بودند با غرق درد هنگامی که ما تا به حال به یاد بگیرند که پینار Gültekin به قتل رسید توسط یک تبه کار. من نفرت همه جنایات علیه زنان است."

بسیاری از زنان' فعالان حقوق بشر می گویند رئیس جمهور کلمات حلقه توخالی. پس از همه دولت انجام داده است کمی برای اجرای به اصطلاح کنوانسیون استانبول که هدف آن مقابله با خشونت دوباره و استفاده داخلی و همچنین ترویج برابری جنسیتی. ابتکار راه اندازی شد توسط شورای اروپا در سال 2011 و ترکیه اولین کشوری بود که به تصویب این پیمان یک سال بعد. آن را پس از تصویب قانون منعکس کننده این پیمان است.

زنان' فعالان حقوق توجه استانبول کنوانسیون به عنوان یک ابزار قدرتمند برای مبارزه با خشونت علیه زنان است. اما بسیاری از انتقاد از این پیمان است که به درستی اجرا شده است. حتی اگر کشورهای امضا کرده اند متعهد به انجام این کار در واقعیت چند در حال استفاده و اجرای اصول مندرج. نیز وجود دارد بیش از حد چند اقدامات طراحی شده برای کمک و محافظت از زنان در معرض خطر. ترکیه به معترضان در نتیجه نام این پیمان به طور کامل به اجرا در کشور است.

کنوانسیون استانبول

عمیقا مذهبی نیروهای خود در ترکیه را با توجه به استانبول کنوانسیون به عنوان یک تهدید برای کشور سنت شده اند و تضعیف تلاش ها برای دیدن آن اجرا شده است. Ebru Asiltürk این سخنگوی زنان' امور ترکیه اسلامی محافظه کار Saadet است که یک منتقد. در نظر قطعه برای ترکیه محافظه کار روزانه Milli این ممکن است به او نوشت: پیمان خواهد بود مانند یک "بمب" از بین بردن ترکیه سنتی ساختار خانواده. او استدلال آن را تهدید می کند "مالی و اخلاقی صداقت از خانواده ها است." در کنوانسیون نقض ماده 41 از قانون اساسی که به پاس حمایت و وحدت خانواده است. او در نتیجه خواستار ترکیه به کنار گذاشتن معاهده در دسترس نباشد.

بسیاری از مردم در رسانه های اجتماعی حمایت Asiltürk ديدگاه با برخی ادعا در توییتر که این پیمان است که به سادگی به معنی توسط غرب به صدمه زدن به ترکیه است.

ترکیه دولت, در ضمن به نمایش داده نمی شود هر گونه عزم واقعی در مقابله با مشکل femicides و شکست خورده به طرف با کسانی که نگرانی آن است. تظاهرات خواستار زنان به بهتر محافظت شده به طور منظم و پراکنده. زمانی که 2000 نفر از زنان با تجمع در استانبول در نوامبر 25, برای تظاهرات به مناسبت روز بین المللی حذف خشونت علیه زنان پلیس منحل اعتراض با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب