ترکیه دریایی ادعا می کند در دریای مدیترانه افزایش خاردار سوالات حقوقی

ترکیه roused یونان خشم با طرح خود برای گسترش دریایی آن سرزمین و به زودی مته برای نفت در کرت. اما این حرکت تحری

توسط NEWSCENTERALS در 31 تیر 1399

ترکیه roused یونان خشم با طرح خود برای گسترش دریایی آن سرزمین و به زودی مته برای نفت در کرت. اما این حرکت تحریم های بین المللی ،

اتحادیه اروپا روابط با ترکیه خواهد بود یکی از اصلی تمرکز آلمان 6-ماه ریاست شورای اتحادیه اروپا است. "ما باید منسجم ترکیه استراتژی" آنگلا مرکل گفت: پارلمان آلمان در ژوئیه 1. سیاست اتحادیه اروپا در ترکیه را مجبور به پوشش تمام است که مربوط به معاملات با این کشور گفت: از مسائل مربوط به درگیری ها در سوریه و لیبی و سوال از پناهندگان سیاست به حقوق بشر است.

اما مرکل به نام یک موضوع خاص مانع به خوبی در دراز مدت روابط بین اتحادیه اروپا و ترکیه: ترکیه حفاری و یا برنامه های به مته برای نفت و گاز خاموش قبرس و یونان و جزیره کرت. حفاری خاموش قبرس مداوم بوده است پس از سال 2019 در حالی که عملیات در نزدیکی کرت اعلام شده است برای سقوط این سال است.

نزاع با ترکیه ادعا می کند به دریایی سرزمین های شرقی دریای مدیترانه است. برای دهه آنکارا شده است از این نظر است که بسیاری از جزایر یونانی خاموش ترکیه در سواحل دریای اژه باید حق را تنها به یک اندازه کاهش می یابد و منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) ، یک EEZ دریا در منطقه که در آن یک کشور مستقل دارای حقوق خاص مربوط به اکتشاف و استفاده از منابع دریایی. EEZs تجویز می شوند با توجه به سازمان ملل متحد کنوانسیون حقوق دریاها (UNCLOS) از سال 1982.

برای مثال در یک مصاحبه با آلمان, روزانه, Süddeutsche Zeitung در اواخر ماه ژوئن خارجی سخنان چاووش اوغلو گفت: این غیر قابل قبول بود که این جزیره کوچک از Kastellorizo نهفته است که درست کردن ترک سرزمین اصلی و بیش از 500 کیلومتر (311 مایل) از آتن تا به دریایی قضایی منطقه گسترش 200 مایل دریایی (230 مایل 370 کیلومتر) در هر جهت. "آنچه کشور را قبول چنین شرایطی؟"

The Greek isle of Kastellorizo is seen with the Turkish coast in the background (picture-alliance/dpa/R. Hackenberg)

یونانی جزیره Kastellorizo نشسته درست کردن کوهستانی سواحل ترکیه

اصل انصاف

اما با وجود ترکیه اعتراض Kastellorizo ادعا به چنین EEZ اساسا مشروع با توجه به Nele Matz-Lück co-مدیر والتر Schücking موسسه حقوق بین الملل در دانشگاه کیل در شمال آلمان است. او اشاره می کند به عنوان مثال در فرانسه که ادعا می کند چندین جزیره کوچک در اقیانوس آرام جنوبی و قطب جنوب اقیانوس برای خود همراه مربوطه بزرگ دریایی سرزمین.

تنها جزایر که سکنی و یا می تواند پشتیبانی مستقل فعالیت های اقتصادی می تواند ادعا می کنند یک EEZ از 200 مایل دریایی. اما اگر این منطقه همپوشانی با دیگر دولت هر دو کشور باید برای رسیدن به یک توافق در جایی که مرز دروغ در چارچوب UNCLOS.

Matz-Lück می گوید وجود دارد کمتر است مقررات در اطراف آنچه در این توافق باید مانند نگاه. "زمانی که ایالات متحده یک پیمان آنها با توجه به روش استفاده از آنها و آنچه در نتیجه آنها دست یابد. اگر اين مورد آورده است قبل از اینکه یک دادگاه بین المللی یا بین المللی داور این به معنای تصمیم گیری با توجه به اصول انصاف و عدالت و انصاف است."

از جمله اصول نیز درخواست در مورد کوچک جزایر یونانی کردن, ترکی, ساحل Matz Lück می گوید. "به دلایل انصاف در موارد خاص جزایر کوچک ممکن است به حساب گرفته نمی شود توسط دادگاه داوری و دادگاه های بین المللی که در طراحی مرزهای اگر آنها می تواند منجر به انحراف از این وضعیت است."

Nele Matz-Lück in portrait (privat)

Nele Matz-Lück یک استاد حقوق در کیل آلمان

زمانی که یک توافق قانونی موثر است ؟

دولت ترکیه اعلام کرده است آن را شروع به حفاری برای نفت و گاز در نزدیکی کرت در ماه سپتامبر. آن را اشاره به تفاهم نامه آن امضا شده با سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده لیبی دولت در ماه نوامبر سال 2019 در مورد علامت گذاری دریایی سرزمین در شرق مدیترانه. اما یونان و دیگر کشورهای مدیترانه ای را رد کرده اند این توافق استدلال معامله نادیده حضور کرت بین سواحل ترکیه و لیبی.

Matz-Lück نتیجه گیری کرده است که "حتی اگر [پیمان] به طور موثر به این نتیجه رسیدند و به اجرا در آمده [آن را] نمی تواند اثرات به ضرر یک سوم دولت است." او می گوید یک معاهده بین ترکیه و لیبی که به طور کامل نادیده یونان ادعا می کند به دریا مناطق می تواند حقوقی ندارد حداقل با توجه به یونان.

در مقابل او می گوید که توافق توسط ایتالیا و یونان در ماه ژوئن demarcating این EEZ هر کشور در دریای ایونی موثر است در قانون است. "این سوال که آیا کشورهای همسایه باید به خواسته تصمیم گرفته است با توجه به این که آیا وجود دارد همپوشانی مرزها. به عنوان یک قاعده کلی به عنوان طولانی به عنوان یک سرزمین است که ادعا شده توسط تنها دو کشور است که دخالت کشورهای دیگر لازم نیست که شامل" Matz-Lück می گوید.

او به همان اندازه روشن در پاسخ به سوال از ترکیه حفاری برای نفت و گاز در سواحل قبرس: "حتی اگر وضعیت قبرس شمالی بسیار جنجال برانگیز, ترکی, حفاری نفت و گاز در قبرس فلات قاره است که از نظر قانونی تردید" او می گوید: با اشاره به جدایی بخش شمالی جزیره است که تنها از سوی ترکیه به رسمیت می شناسد و با استفاده از تا از ادعای خود به حفاری حقوق.

Matz-Lück نیز رد ترکیه اعتراض آن است که یک امضا به UNCLOS است و بنابراین تحت هیچ الزامی به رعایت آن است. او می گوید: بسیاری از کنوانسیون و مقررات در حال حاضر تاسیس شده در قوانین عرفی و حتی خود ترکیه فراخوانی آنها.

A man stands on the deck of the Turkish drilling vessel Yavuz (Reuters/M. Sezer)

Yavuz, فوق, یکی از ترکیه حفاری کشتی در مدیترانه

یک راه حل ممکن برای یونان قبرس و ترکیه

تا به حال یونان و قبرس حاضر به مذاکره با ترکیه در مرز دریایی موضوع است. آنها را در موقعیت است که آن را در حال حاضر حل و فصل شده توسط معاهدات بین المللی. اما آن سوال برانگیز است که آیا این موقعیت باقی می ماند و قابل دفاع. اگر آنکارا آتن و نیکوزیا به تصمیم به ارائه این موضوع به یک نهاد مستقل دیوان بین المللی دادگستری در لاهه یا داوری بین المللی در دادگاه خواهد بود گزینه های ممکن است.

تا زمانی که حکم به دست کردن این کشور می تواند توافق بر یک راه حل موقت فراهم می کند که به صورت مشترک توسعه اقتصادی مناطق دریایی مورد مناقشه با هیچ ادعا می کند در حال ساخته شده و هیچ پیش بینی از شکل یک بعد از توافق Matz-Lück می گوید. "سود مشترک را تا مرز, می, شاید, شود, توافق, یک, روز," او می گوید:, و اضافه کرد که چنین مشترک استفاده در نهایت می تواند تبدیل به یک راه حل دائمی.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب