افغانستان: حمله افراد مسلح پزشکان بدون مرز درمانگاه در کابل

مردان مسلح حمله کرده اند یک کلینیک پزشکی در پایتخت افغانستان. آن را بلافاصله روشن نیست که در پشت این حمله است.

توسط NEWSCENTERALS در 23 اردیبهشت 1399

مردان مسلح حمله کرده اند یک کلینیک پزشکی در پایتخت افغانستان. آن را بلافاصله روشن نیست که در پشت این حمله است.

افراد مسلح با هجوم پزشکان بدون مرز کلینیک پزشکی در بخش غربی پایتخت افغانستان شهر کابل در روز سه شنبه عازم یک درگیری مسلحانه با پلیس و نیروهای امنیتی با توجه به افغان وزارت کشور.

یک سخنگوی وزارت گفت: حداقل هشت غیرنظامی در حمله داشت-e-Barchi, بیمارستان و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

"ما نیروهای ویژه در منطقه گفت:" مروه امینی سخنگوی وزارت افزود که واحدهای ویژه پلیس را محاصره این سایت و در تلاش هستند تا اوضاع را تحت کنترل.

وجود دارد هیچ ادعای فوری مسئولیت اما طالبان آن را رد کرده بود و در پشت این حمله است.

حداقل چهار نفر را گزارش کرده بودند زخمی شدند. معاون وزیر بهداشت ممکن است مراجعه به درمانگاه در زمان وزارت کشور منبع گفت.

پزشکان بدون مرز نیز شناخته شده توسط آن نام فرانسوی Medecins Sans Frontieres هنوز اظهار نظر در این موضوع. سازمان های بشردوستانه اجرا می شود یک کلینیک زنان و زایمان در بیمارستان.

یک paediatrician که فرار از محاصره ساختمان گفت: AFP news agency که او شنیده صدای انفجار در ورودی بیمارستان. "بیمارستان پر بود از بیماران و پزشکان وجود دارد و در مجموع وحشت در داخل," او گفت:.

بیشتر بخوانید: آمریکا حاضر به انتشار اطلاعات در حملات طالبان در افغانستان — دیده بان

انگیزه حمله هنوز مشخص نیست

ناشناس مقام امنیتی گفت: تیراندازی و انفجار شنیده می شد پس از دو یا سه مهاجمان در لباس نظامی وارد بیمارستان مطبوعات آلمان آژانس گزارش شده است.

فیلم در رسانه های اجتماعی نشان داد مسیرهای پیاده روی از سفید و سیاه و دود از یک بیمارستان در کابل دشتی Barchi, بیشتر محله شیعه نشین شده است که هدف از گذشته حملات توسط شبه نظامیان دولت اسلامی.

اما معلوم نیست چرا این بیمارستان 100 تخت تسهیلات فراهم می کند که خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه هدف قرار داده بود.

هر دو طالبان و دولت اسلامی فعال هستند در داخل و اطراف کابل و شناخته شده به هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و نظامی و همچنین غیر نظامیان است.

طالبان می گویند که آنها در حال خودداری از حمله به مراکز شهری و عملیات خود را با هدف نیروهای امنیتی دولت

دولت افغانستان نیز گزارش روز سه شنبه یک تعداد مرگ و میر زیر یک حمله انتحاری در یک مراسم تشییع جنازه در شرق کشور AFP گزارش شده است.

mvb/aw (ایسنا AFP dpa AP)

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب