آفریقای رسانه های ضربه سخت COVID-19 بحران

زندگی بدست سخت تر برای آفریقا روزنامه نگاران در زمانی که کار خود را مهم تر از همیشه. بسیاری از رسانه های مستقل

توسط NEWSCENTERALS در 26 اردیبهشت 1399

زندگی بدست سخت تر برای آفریقا روزنامه نگاران در زمانی که کار خود را مهم تر از همیشه. بسیاری از رسانه های مستقل رسانه ها در حال مبارزه برای زنده ماندن مالی خرید اینترنتی از coronavirus بیماری همه گیر.

Coronavirus همه گیر است ویرانگر معیشت بسیاری از روزنامه نگاران در سراسر این قاره است.

در حالت عادی زمان خبرنگاران در نیجریه مستقل شبکه رادیویی Dandal کورا بین المللی کسب معادل آن در حدود $100 (€92) در ماه است. در حال حاضر شبکه به کاهش خود پرداخت و مجبور به درخواست یک سوم از کارکنان خود را به ماندن در خانه.

"ما حدود 57 کارکنان است. ما خواسته اند 20 نفر به سر کار آمده و ما تنها می تواند به [کسانی که ماندن در خانه] 20% از حقوق خود را توضیح داد:" شبکه مدیر Faruk Dalhatu.

Dandal کورا مستقر در مایدوگوری بحران-آزمایش پایتخت Borno امور خارجه در شمال شرقی نیجریه پس از مقر گروه تروریستی بوکوحرام.

ایستگاه می رسد مخاطبان زیادی نه تنها در نیجریه بلکه در چاد کامرون و نیجر — تمام کشورهای که در آن بوکوحرام است که هنوز هم فعال است.

عدم تبلیغات دلیلی برای Dandal کورا را dire straits. حتی قبل از همه گیر شمال کشور اختصاص تنها 20 درصد از نیجریه کل بودجه تبلیغاتی.

"در حال حاضر هیچ تبلیغات آنچه" Dalhatu گفت: DW اضافه کرد که آن را سخت را برای این شبکه برای دیدار با هزینه های ثابت مانند حقوق و دستمزد و برق است.

"ما در حال قریب الوقوع مواجه و در کل فروپاشی" او گفت:.

در حال اجرا در شور

این زنان صدای روزنامه در لیبریا در برابر یک وضعیت مشابه است.

"ما واقعا می خواهید به پرداخت ما کارگران هست. من همیشه در مورد آن صحبت کنید" روزنامه ناشر هلن Nah Sammie گفت: DW.

اما تبلیغات و خشک در اینجا بیش از حد, او گفت:, و او را ساز و برگ است که عامل در از دست دادن.

"حتی دولت که مورد استفاده برای تبلیغات با ما است نه تبلیغات. آنها باید بدهی های خود با رسانه ها که آنها نمی توانند پرداخت" Sammie گفت.

اخبار مدیر در لیبریا حقیقت FM, اسکار Mulbah می گوید: رسانه های درد و رنج بود قبل از coronavirus همه گیر آمار خود کشور است.

"من گرفته نشده برای پرداخت نزدیک به شش تا هفت ماه. روزنامه نگاری در لیبریا است فقط در مورد شور" Mulbah گفت.

او اشاره می کند که این مشکلات شده اند بدتر با بحران کنونی که دقیق و راستگو گزارش مهم تر از همیشه.

مستقیم جزوات همیشه خوش آمدید

در نیجر که در آن رسانه ها نیز در مواجهه با از دست دادن درآمد حاصل از تبلیغاتاین سردبیر خصوصی رادیو و تلویزیون خروجی Saraounia قرار دادن امید خود را در آرامش اخیر از مستند اقدامات است.

"ما انتظار داریم بسیاری از شاخه ها به آرامی خود را راه اندازی مجدد عملیات. به خصوص مسافران بخش حمل و نقل است که عمده تبلیغات عامل" Oumarou Gado گفت: DW.

Djadi Mahamadou یک مدیر در بخش خصوصی متعلق به رادیو و تلویزیون شبکه Anfani می خواهد دولت نیجر به گام و کمک به تلاش رسانه ها.

"شما نمی توانید فقط به شرکت را تعطیل و انتظار آنها را در حمایت از هزینه های در حال اجرا خود را. من مطمئن هستم که آنها کمک خواهد کرد" او گفت: DW.

Dandal کورا Director Faruk Dalhatu همچنین امیدوار است برای کمک به او نگذاشته مستقیم کمک مالی از دولت نیجریه.

"اگر ما با توجه به هر جزوات و سپس کسی سعی خواهد کرد به تکان دادن به [Dandal کورا را] سرمقاله استقلال," او گفت:.

Dalhatu نشان می دهد مقامات می تواند به جای حمایت از رسانه ها با پرداخت پول برای برنامه های آموزشی و تبلیغاتی مرتبط با این بیماری همه گیر اما او شک و تردید است. "برخی از نیجریه خصوصی تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی متعلق به سیاستمداران به طوری که آنها در سیاستمداران' جیب من معذرت می گویند," او گفت: DW امیدوار است که Dandal کورا را به فروش نیست ،

Two men sit at a newspaper stand in Lagos (DW/A. Dada)

رسانه های مستقل پوشش coronavirus همه گیر ضروری است

آینده نامشخص

مغز تخلیه از رسانه های خانه های محترم روزنامه نگاران برداشت تا به سرعت پس از بحران.

در لیبریا بسیاری از خبرنگاران سابق روشن باشد به بخش روابط عمومی و یا در بر داشت اشتغال با دولت بیشتر تضعیف مطبوعات است.

قیمت oil, یک منبع اصلی از دولت درآمد در نیجریه has شدت کاهش یافته در این سال به دلیل COVID-19 بیماری همه گیر. "من احساس خوش بینانه است. اقتصاد جهانی رنج می برند," گفت: Dalhatuاضافه کرد که این اثر نامطلوب در دولت بودجه. "ما می ترسند واقعا."

ساناز Kapdeh در لیبریا و Boukari Salissou در نیجر کمک به این مقاله است.

هر شب DW می فرستد یک انتخاب روز اخبار و ویژگی های. ثبت نام در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب