چین طول می کشد بیش از کنسولگری آمریکا در چنگدو دیپلماتیک در بدهبستان

مقامات چینی گرفته اند کنترل سابق کنسولگری آمریکا در جنوب غربی شهرستان چینی چنگدو. این حرکت در میان افزایش تنش

توسط NEWSCENTERALS در 6 مرداد 1399

مقامات چینی گرفته اند کنترل سابق کنسولگری آمریکا در جنوب غربی شهرستان چینی چنگدو. این حرکت در میان افزایش تنش میان دو کشور بیش از تعدادی از مسائل.

مقامات چینی روز دوشنبه وارد سابق کنسولگری آمریکا در چنگدو پس از آن دستور داده شد تا به احتمال در اقدامی تلافی جویانه برای ما بسته چینی کنسولگری در هوستون هفته گذشته است.

چین وزارت امور خارجه صحبت از "مقامات" وارد محوطه آن شد خالی توسط دیپلمات در صبح است.

ادامه مطلب: هیچ پایانی در چشم به چین-آمریکا تقابل

این تعطیلی از ماموریت آمده به عنوان تنش بین دو قدرت های جهانی ادامه به افزایش سوخت مسائل متعدد از جمله تجارت مسئولیت این بیماری همه گیر کوروناویروس و حرکت های پکن برای سرکوب دموکراسی تلاش در هنگ کنگ است.

"ما وارد شده از ورودی اصلی و در زمان بیش منصفانه و شرافتمندانه" یک بیانیه در Weibo پلت فرم آنلاین گفت. پکن شکایت کرده بود که مقامات ایالات متحده استفاده نامشروع نیروی وارد هوستون کنسولگری prising باز کردن درب عقب پس از ناکامی در به در با سه ورودی.

به ما دستور داد که چینی ماموریت در هوستون به اتهام جاسوسی و سرقت مالکیت معنوی. چین تکرار اتهامات از جمله هنگام سفارش کنسولگری ایالات متحده به شدت با یک سخنگوی وزارت خارجه گفت که کارکنان وجود دارد "مشغول شد و در فعالیت های خارج از ظرفیت آنها دخالت چین در امور داخلی و در معرض خطر چین امنیت و منافع است."

نقش در تبت روابط

در بیانیه ای در چنگدو کنسولگری وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته است: "ایستاده در مرکز روابط ما با مردم در غرب چین از جمله تبت برای 35 سال است." آن را ابراز ناامیدی در چین تصمیم اما گفت: ما همچنان با آن "کمک رسانی به مردم در این منطقه مهم از طریق پست های دیگر در چین است."

هر طرف در حال حاضر چهار کنسولگری و سفارت مربوطه دیگر کشور است.

چین توصیف کرده است ما این اتهام که آن هوستون کنسولگری میزبانی, چینی, جاسوس که در تلاش بودند به سرقت پزشکی و صنعتی داده ها به عنوان "مخرب تهمت."

tj/rt (AP, Reuters)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن