بحث نژاد پرستی در جهان عرب

سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضات باعث بحث بر نژادپرستی نسبت به سیاه پوستان در جهان عرب و جهان اسلام ا

توسط NEWSCENTERALS در 16 تیر 1399

سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضات باعث بحث بر نژادپرستی نسبت به سیاه پوستان در جهان عرب و جهان اسلام است. فعالان به دنبال تغییر نگرش در اطراف رنگ پوست در جوامع خود.

"استاندارد زیبایی در جامعه ما این است که به سفید می گوید:" Ahmed Ksiksi از بنیانگذاران جمعی صدای سیاه تونس زنان است.

"زنان تحت فشار هستند به موهای خود را خلاص شدن از شر خود را فر و برای سفید کردن پوست خود را به منظور پذیرش جامعه و متناسب با استانداردهای خود را," او گفت: تامسون رویترز پایه و اساس است.

سودان جنوبی نگار Suzan کیم Otor از جامعه مبتنی بر پلت فرم #defyhatenow به تازگی گفت: قطر پخش الجزیره که جامعه انتظار می رود یک زن که می خواست به ازدواج به نور پوست است. "اگر او متوقف می شود با استفاده از پوست-محصولات سفید کننده او متوجه خواهد شد که دوستان او شروع به انتقاد از او," او گفت:.

ضد نژادپرستی سیاه

راه تیره پوست زنان دیده می شود و خود را تنها یکی از چندین موضوع شده اند که به شدت مورد بحث در جهان عرب پس از سیاه و سفید زندگی می کند توجه به اعتراضات موجب شده توسط پلیس به قتل آفریقایی-آمریکایی جورج فلوید در پایان مارس در مینیاپولیس. بسیاری از فعالان در منطقه هستند و درخواست, در میان چیزهای دیگر که آیا اشکال از ضد سیاه نژادپرستی خاص به عرب و جهان اسلام است.

Anti-racism protesters hold signs in Tunis (picture-alliance/AA/Stringer)

کشتن جورج فلوید در آمریکا موجب اعتراضات در سراسر جهان از جمله در تونس

مشابه وجود دارد بحث در نظر گرفتن محل در میان مسلمانان در آلمان است. روزنامه نگار و نویسنده Eren Guvercin است که یک عضو از هیئت مشورتی الحمرا Gesellschaft یک مسلمان ارتباط گفت: DW که "بخش هایی از جامعه مسلمان در آلمان در حال بررسی خود پرستی."

"علل نژادپرستی و یهودی ستیزی و اشکال دیگر از خصومت نسبت به گروه های خاصی هستند که معمولا همان. با تجزيه و dehumanizing دیگران مردم احساس کنند که می توانند نشان دادن برتری خود را," او گفت:.

او افزود که برخی از آنان در وجدان روشن در مورد چنین طرز تفکر و اقدام است. "برخی از مسلمانان فکر می کنم که آنها می توانند رفت و برگشت مشکل زیر فرش به سادگی گفت:" یک مسلمان نمی تواند نژادپرستانه یا ضد سامی.'" چنین افرادی به او گفته بودند برای دیدن هر گونه انتقاد از بحث به عنوان یک خیانت خود را از فرهنگ و تاریخ است.

آثار استعمار

"پاک کردن وجدان" که Guvercin اشاره به می تواند تا حدودی نسبت به اروپا در تاریخ استعماری و به خصوص فرانسه در مبارزات انتخاباتی در مصر و سوریه است که ناپلئون بناپارت راه اندازی در سال 1798. برخی از اعراب درونی هنجارهای اروپایی در طول دوره استعمار با توجه به انگلیسی-سودان هنرمند Rayan ال-Nayal

"من فکر می کنم وجود دارد قطعا یک شکل از تقلید از آنچه اعراب از غربی ها" ال-Nayal گفت: مجله آنلاین صحنه سعودی.

"و سپس اعراب شروع به نفرت پوست خود را و یا فرهنگ خود را — که دارای یک اثر در چه سیاهی است که درمان در جهان عرب" او گفت:. "و این تکرار مداوم ... از همیشه اشاره انگشت, مثل هیچ, ما, مدرن, اما این افراد نیست.'"

بیشتر بخوانید: آلمان در دوران استعمار به ارمغان آورد به نور در میان اعتراض جهانی

میراث از تجارت برده

در بخش هایی از جهان عرب مردم سیاه و سفید شده اند شرح داده شده در everday سخنرانی به عنوان "بندگان" و یا "برده" و این استمرار طولانی مدت کلیشه.

برای قرن ها بسیاری از کشورهای عربی درگیر در تجارت برده گرفتن مردم در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و استفاده از آنها به عنوان مزد کارگران خود را و یا فروش آنها را به اروپا برده معامله گران است. در بسیاری از دورههای تاریخ بردگان نیز ساخته شد و به خدمت در ارتش. در کتاب خود "L'Esclavage en terre d'Islam" ("برده داری در سرزمین اسلام") به الجزایر شناس ملک Chebel می نویسد که "از سلسله به سلسله قرن به قرن برده داری شد یک مسلمان واقعی."

در بخش هایی از جهان عرب این سلسله مراتب بر اساس رنگ پوست در ادامه به تاثیر در روابط بین اقوام مختلف در این روز است. مثلا در مصر تیره پوست Nubians اغلب درمان به عنوان شهروندان درجه دوم.

"ترکی عثمانی نخبگان بودند سفید و عادلانه و با استعمار اروپایی استعمارگران نیز سفید" توضیح داد: مصر مورخ آمنه Elbendary در گفتگو با مجله آنلاین مصر در خیابان. "این ایجاد ارتباط بین سفیدی و طبقه فوقانی به خصوص در دوره مدرن. این همچنین بدان معنی است که تاریکی بود که در ارتباط با کار و یا بردگان کلاس," او گفت:.

بیشتر بخوانید: بریتانیا برده داری و کسب و کار ناتمام

نژاد پرستی در بسیاری از صورتهای

به عنوان در تمام مناطق جهان امروزی نژادپرستی در جهان عرب در طیف وسیعی از اشکال مختلف. باندهای جنایتکار در لیبی به سازمان مدرن تجارت برده که شامل مهاجران آفریقایی به عنوان مثال.

یک عباسی به تازگی گفت: پلت فرم آنلاین Qantara یک DW پروژه به ترویج گفتگوی بین فرهنگی که رانندگان تاکسی گاهی اوقات حاضر به دادن سواری به مشتریان و مخلوط روابط همچنان اخم توسط بسیاری از خانواده ها.

Ethiopian domestic workers outside the embassy in Beirut (AFP via Getty Images)

با لبنان در بحران بسیاری از اتیوپی داخلی کارگران از کار اخراج شدند و چپ در خارج از سفارت در بیروت

و در لبنان و بسیاری از کارگران مهاجر از اتیوپی کار به عنوان داخلی خدمتکاران برای خانواده های ثروتمند. به تازگی ده ها تن از آنها را به سادگی قرار داده شده است را بر روی خیابان و بدون پرداخت هزینه به کارفرمایان خود را دیگر نمی تواند استطاعت به نگه داشتن آنها را در پی رکود شدید اقتصادی و COVID-19 بیماری همه گیر.

بیشتر بخوانید: لبنان مهاجر کارگران خانگی رنج می برند در بحبوحه بحران اقتصادی

'عاشقانه فرار از واقعیات'

چندی پیش از سوی بازیگر و کارگردان مریم ابو خالد نیز ارسال شده یک ویدیو در Instagram که در آن او با انتقاد روزمره نژادپرستی و صحبت در مورد تجارب خود را به عنوان یک زن سیاه پوست در سرزمین های فلسطینی.

او گفت که مردم اغلب به عمد خصمانه اما به جای فکر در راه آنها اعمال نژادپرستانه کلیشه. او برای مثال چگونه او تا به حال شنیده والدین هشدار فرزندان خود را به اقامت در خارج از خورشید در مورد آنها شروع به نگاه "مثل مریم."

برای Eren Guvercin وجود دارد تنها یک راه برای غلبه بر نژادپرستی در جوامع مسلمان: "ما مسلمانان باید در این مورد صحبت کنید و خاموش نمی شود. و ما را به تأمل خود-انتقادی در تاریخ اسلام و نه توسل به عاشقانه فرار از واقعیات است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن