'مجارستان است و دیگر یک دموکراسی' می گوید مجاری قانونی محقق

مجارستان اورژانس قدرت قانون که به دولت فراگیر قدرت های معرفی شده برای مبارزه با COVID-19 بیماری همه گیر. اما د

توسط NEWSCENTERALS در 25 اردیبهشت 1399

مجارستان اورژانس قدرت قانون که به دولت فراگیر قدرت های معرفی شده برای مبارزه با COVID-19 بیماری همه گیر. اما در مصاحبه با دویچه وله قانونی محقق گابور Halmai گفت که او نگران این قانون است که در اینجا به ماندن بگیرید.

در مارس 30, مجارستانی مجلس توسط نخست وزیر ویکتور اوربان را فیدز, پارتی, تصویب لایحه اعطای دولت اضطراری قدرت. آن را امضا و به قانون در مدت کوتاهی پس از. به اصطلاح عمل را قادر می سازد تا اوربن قانون توسط فرمان, در تلاش برای جلوگیری از COVID-19 بیماری همه گیر. قانون جدید بدون تاریخ انقضاء و باعث می شود آن را آسان برای اجرایی برای گریز مجلس.

در اواسط ماه آوریل پارلمان اروپا با صدور بیانیه ای گفت: اقدامات جدید بودند "ناسازگار با ارزش های اروپایی." کمیسیون اروپا, اتحادیه اروپا مجریه تهدید کرده است بوداپست با اقدام قانونی. دولت اصرار دارد قانون ضروری است به عنوان بخشی از دولت coronavirus پاسخ.

تا کنون بروکسل گرفته است هر گونه مراحل قانونی. در روز پنج شنبه ارزش های اتحادیه اروپا و شفافیت کمیسر ورا Jourova تصریح کرد که کمیسیون اتحادیه اروپا نگران بود و آن را روزانه "ارزیابی اینکه آیا ما می توانید اقدام قانونی."

DW صحبت با گابور Halmai یک قانون اساسی متخصص در خطرات ناشی از قانون و اتحادیه اروپا خواستار اقدام است.

دویچه وله: اتحادیه اروپا تا کنون تصمیم به عمل در برابر مجارستان بسیار انتقاد فعال عمل می کنند و نخست وزیر ویکتور اوربان به تازگی خواستار عذرخواهی از منتقدان خود را. در نامه ای به حزب مردم اروپا (EPP) [که از آن اوربان را فیدز متوقف شده است — یادداشت سردبیر] او صحبت از "بی پایه و اساس بی سابقه حمله و دروغ علیه مجارستان." اولیه اعتراض در مورد قانون غیر قابل توجیه?

گابور Halmai: در اوایل ماه آوریل ورا Jourova به یک مصاحبه انتقاد از دولت مجارستان درباره مجارستان عدم تطابق در طول دهه گذشته با اتحادیه اروپا ارزش حکومت قانون است. در همان زمان, او تاکید کرد که او نمی بینم هر روش فوری برای به چالش کشیدن عمل را قادر می سازد. دولت مجارستان در این زمان به عنوان یک فرصت برای حمله به منتقدان آن است. در حال حاضر Jourova به نظر می رسد که تغییر ذهن خود را. در مصاحبه اخیر او گفت که او می بیند بسیاری از اشتباهات و خطرات در قانون و احکام دولتی به تصویب رسید از طریق آن. دولت مجارستان با عصبانیت واکنش نشان دادند بسیار است و در حال حاضر انتقاد Jourova و همچنین تمام افرادی که در برابر قانون از شروع.

چه چیزی می تواند اتحادیه اروپا را اگر آن را در نهایت تصمیم به عمل در برابر مجارستان ؟

وجود دارد بسیاری از امکانات قانونی. هیچ دلیل واقعی برای کمیسیون اروپا نیست برای شروع یک تخلف روش با توجه به ماده 2 معاهده اتحادیه اروپا است. که به معنی متهم مجارستان از نقض ارزش های اساسی اتحادیه اروپا. پس از 10 سال, مجارستان است و دیگر یک دموکراسی است. آن را نمی کند و با رعایت ارزش های اساسی اتحادیه اروپا. مشکل این است که عدم وجود ابزار قانونی اما فقدان اراده سیاسی است.

دولت و به خصوص وزیر دادگستری Judit Varga است با انتقاد از استفاده از "استانداردهای دوگانه." Varga ادعا می کند که در زمان coronavirus بحران کشورهای دیگر نیز حاکم با اورژانس قوانین و محدود کردن حقوق اساسی. چگونه قانون مجارستان متفاوت از اورژانس قوانین کشورهای دیگر ؟

برخی از مسائل منحصر به فرد هستند به مجارستان و نمی توان نسبت به اقدامات در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا هر کشور دیگری در جهان است. مجاری قانون نقض مجاری قانون اساسی در بسیاری از راه های قانون اساسی که توسط راه تصویب شد در سال 2011 تنها با رای دولت فعلی است. این قانون نه تنها خلاف قانون اساسی بلکه غیر ضروری. مجاری قانونی سیستم را فراهم می کند به طور کافی برای مقابله با کروناویروس. بنابراین حتی اگر دولت مجارستان استدلال می کند که 20 عضو اتحادیه اروپا معرفی اورژانس قوانین مجارستان یکی بود به سادگی لازم نیست. آن است که تنها وجود دارد که به دولت قدرت نامحدود و بدون محدودیت زمانی.

ادامه مطلب: Coronavirus: یک تست استرس برای دموکراسی

Gábor Halmai

Halmai استاد تطبیقی قانون اساسی و قانون بود که قبلا مشاور ارشد رئیس جمهور مجارستان دادگاه قانون اساسی

چه اقدامات است اوربن دولت گرفته تا کنون با استفاده از قانون ؟

از اوایل ماه آوریل بیش از 80 احکام صادر شده است. اوایل یک تغییر قانون کار, رها کردن همه برای حفاظت از کارکنان. یکی از نمونه های اخیر است که یک فرمان تعلیق اتحادیه اروپا مقررات حفاظت از داده ها. بعلاوه تمام بیمارستان ها و حدود 150 دولتی و شرکت های خصوصی را تحت کنترل نظامی. این سازمان و رهبری تنها می تواند به تصمیم گیری کسب و کار با تصویب پرسنل نظامی است. دولت حتی تغییر یک کل شرکت مدیریت توسط فرمان. این اتفاق افتاده و در هر کشور عضو اتحادیه اروپا است و نقض آشکار و اتحادیه اروپا قانون است.

مقامات دولتی بارها تاکید کرد که مجارستان مجلس می تواند به خروج اضطراری قدرت قانون در هر زمان. اما ائتلاف حاکم در کنترل اکثریت کرسی ها در پارلمان. چگونه می تواند از مجلس لغو قانون ؟

دولت مجارستان استدلال بسیار روی حیله و تزویر. من به یاد داشته باشید هر مناسبت در دهه گذشته است که در آن پارلمان در برابر هر گونه مهم دولت پیشنهاد. که به معنی وجود دارد هیچ فرصتی است که این مجلس به رهبری فیدز با آن دو سوم اکثریت را در مخالفت با هر گونه اقدامات دولت. و به لغو قانون دو سوم اکثریت مورد نیاز است. بنابراین حتی اگر دولت فعلی به از دست دادن آن فمن با توجه به انتخابات و یا مرگ یک نماینده مجلس — که من قطعا نمی خواهید برای — قانون نمی تواند لغو گردد.

Military men stand on a street in Gyor, Hungary, as cars drive by (picture-alliance/AP Photo/C. Krizsan)

ستاد ارتش شده اند در حال حاضر در خیابان های مجارستان در طول بیماری همه گیر کوروناویروس

می تواند مجارستان دادگاه قانون اساسی دخالت به اطمینان حاصل شود که دولت می کند و بهره برداری از آن قدرت های جدید و حتی بیشتر ؟

دیگر کشورهای دموکراتیک در اتحادیه اروپا را کنترل و توازن فراتر از مجلس که ممکن است قادر به کنترل دولت وجود دارد: قانون اساسی دادگاه عالی دادگاه یا رئیس جمهور. در مورد مجارستان تمام اعضای دادگاه قانون اساسی را نامزد و منتخب فیدز. آنها هرگز حکومت در برابر دولت در هر جدی مسئله سیاسی است. رئیس جمهور یکی از بنیانگذاران فیدز و یک دوست خوب از اوربن. او را امضا کرد که امکان عمل در تنها دو ساعت است. که چه مدت آن را در زمان او به بررسی اینکه آیا این قانون است و به لحاظ سیاسی و قانون اساسی قابل قبول است. چگونه این رئیس جمهور در مخالفت با هر چیزی این دولت می کند ؟

اورژانس قدرت قانون قرار است به درخواست تنها برای مدت زمان از coronavirus بحران است. اما هیچ کس نمی داند زمانی که بحران به پایان خواهد رسید. اوربان در حال حاضر صحبت از موج دوم در پاییز. قانون در اینجا به ماندن بگیرید ؟

آن است. اجازه دهید به شما یادآوری کنم: در سال 2015 طول مهاجرت بحران [در زمانی که صدها هزار نفر از پناه جویان و مهاجران سفر از طریق مجارستان] دولت معرفی اورژانس مهاجرت قانون است. آن است که هنوز هم در اثر حتی اگر وجود دارد هیچ مهاجران در مجارستان کنه و مرزها بسته شده است. دولت تمدید این قانون هر شش ماه اخیرا در اوایل ماه مارس. بنابراین من نمی بینم هر یک تضمین می کنند که این وضعیت اضطراری پایان خواهد رسید زمانی که همه گیر می کند.

گابور Halmai استاد تطبیقی قانون اساسی در دانشگاه موسسه (EUI) در فلورانس ایتالیا. از سال 1990 تا 1996 او مشاور ارشد رئیس جمهور مجارستان دادگاه قانون اساسی.

این مصاحبه ویرایش شده و تغلیظ شده برای وضوح.

هر روز DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. ثبت نام برای عضویت در خبرنامه اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب