مجارستان انتقاد شدید کشورهای اسکاندیناوی بیش از دموکراسی نگرانی

بیش از یک ماه پس از مجاری نخست وزیر ویکتور اوربان اعطا شد بحث "حکومت توسط فرمان" قدرت پنج کشور شمال اروپا تبدی

توسط NEWSCENTERALS در 22 اردیبهشت 1399

بیش از یک ماه پس از مجاری نخست وزیر ویکتور اوربان اعطا شد بحث "حکومت توسط فرمان" قدرت پنج کشور شمال اروپا تبدیل شده اند آخرین به افزایش نگرانی ها شده است. مجارستان به احضار سفرای خود را.

مجارستان متهم به پنج کشور شمال اروپا روز شنبه از گسترش "جعلی اخبار" بیش از coronavirus اورژانس قدرت اعطا شده به نخست وزیر ویکتور اوربان. وزیر امور خارجه پیتر Szijjarto به احضار سفرای پنج کشور بیش از نظرات آنها در مورد این قانون بحث انگیز است.

Szijjarto گفت که مجارستان "می خواستم بدون رقت انگیز ریاکارانه سرپرستی" از ایسلند, دانمارک, نروژ, فنلاند و سوئد است.

ادامه مطلب: مجارستان اوربان 'کاهش یافته است هر گونه تظاهر' از احترام موسسات خانه آزادی گزارش

"این هفته تصویب نشده بدون بین المللی لیبرال جریان اصلی در ادامه به گسترش جعلی اخبار" Szijjarto گفت: در بیانیه منتشر شده در Facebook اواخر روز یکشنبه. وی از کشورهای شمال اروپا به "ذهن کسب و کار خود را."

قانون تصویب شده در مارس 30, را قادر می سازد اوربن به قانون توسط فرمان با هیچ محدودیت زمانی ثابت به دلیل coronavirus بحران است. منتقدان گفته اند که آن را می دهد اوربن بی سابقه استبدادی قدرت.

کشورهای اسکاندیناوی: "قانون باید پیروز'

برجسته قانونگذاران اتحادیه اروپا باید نگرانی در مورد پیامدهای قانون جدید در دولت عضو اتحادیه اروپا.

"نامحدود و کنترل نشده وضعیت اضطراری تضمین نمی کند که اصول اساسی دموکراسی را مشاهده خواهد شد" گفت: دبیر کل شورای اروپا Marija Pejcinovic Buric.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا von der Leyen تهدید مجارستان اوربان با اقدام قانونی

پنج شمالی اروپا, وزرای خارجه نوشت: در نامه ای به تاریخ مارس 6 که آنها "به اشتراک گذاشته نگرانی" مطرح شده توسط Buric.

"حتی در یک وضعیت اضطراری و قانون باید پیروز" وزرای خارجه نوشت.

اتحادیه اروپا به بحث مجارستانی قانون

اوربان شده است یک بحث شکل از او انتخاب شد در سال 2010. او گفت: اتحادیه اروپا در ماه مارس که او ندارد قدرت نامحدود و مجلس — که در آن حزب فیدز دارای دو سوم از این صندلی می تواند در برداشت از قانون در هر زمان.

"اگر شما می توانید کمک به ما در زمان بحران لطفا حداقل خودداری از مسدود کردن دفاع ما تلاش" او نوشت: به Buric هفته گذشته است.

روز چهارشنبه در پارلمان اروپا برگزار خواهد شد جلسه به بحث در مورد حاکمیت قانون در مجارستان. اما جناح راست حزب مردم اروپا در میان کسانی که به پشتوانه این بحث است. خود را رهبر دونالد تاسک به نام برای فیدز به اخراج از این گروه است.

اد/rc (AFP ایسنا)

هر شب در سال 1830 UTC, DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن