فضایی است برای تفکر انتقادی کاهش در پاکستان ؟

تعدادی از لیبرال دانشگاهیان شده اند اخراج توسط خود دانشگاه گفته خود ضد دولت موضع. حقوق گروه های ابراز ابراز نگ

توسط NEWSCENTERALS در 7 تیر 1399

تعدادی از لیبرال دانشگاهیان شده اند اخراج توسط خود دانشگاه گفته خود ضد دولت موضع. حقوق گروه های ابراز ابراز نگرانی کردند بیش از یک کاهش فضا برای مخالفان در پاکستان است.

Ammar Ali Jan برجسته پاکستانی علمی و فعال گفت: به تازگی در توییتر که او خواهد بود فراق راه با لاهور فورمن کالج مسیحی (FCC) جایی که او به تدریس علوم سیاسی.

ادامه مطلب: Sajid سومرو: یکی دیگر از پاکستان دانشگاهی می افتد قربانیان به قانون توهین به مقدسات

Jan مشهور مترقی محقق که شرکت به طور منظم در اجتماعی و سیاسی. او آوازی است در برابر اتهام جنایات نظامی در شورش-خدشه دار استان بلوچستان. او همچنین آشنایی حمایت پشتون Tahafuz جنبش (PTM) در این کشور در مناطق شمال غربی.

"من بعد از شرکت در یک تظاهرات دانشجویی دولت ثبت نام فتنه مورد در برابر من. مدیریت دانشگاه به من گفت که برای دور ماندن از این فعالیت ها و هشدار داد که اقدام علیه من اگر من نمی knuckle تحت" Jan گفت: DW اضافه کرد که موسسات آموزشی در پاکستان تحت فشار بودن توسط مقامات به پا خود را خط.

Jan ادعا می کند که این کشور قدرتمند نظامی است که اعمال فشار بر نهادهای غیرنظامی برای خفه کردن صدای مخالف.

گروه های حقوق بشر می گویند آزادی بیان در پاکستان به ویژه آزادی مطبوعات آمده است تحت فشار بسیار زیاد از نخست وزیر عمران خان به قدرت رسید در ماه اوت سال 2018 است. نظامی بیشتر تثبیت قدرت خود در طول خان دولت, فعالان ادعا می کنند.

مدیریت فورمن کالج مسیحی پاسخ نمی دهند به DW درخواست برای یک بیانیه در ژانویه است.

ادامه مطلب: پاکستان: عمران خان دولت است 'muffling هستند صداهای منتقد'

بیشتر sackings'

"که آزادی علمی همواره تحت تهدید در پاکستان اخبار قدیمی است. آنچه تا حدودی جدید است که فرکانس که با آن سخنرانان و اساتید و محققان و دانشجویان و حتی نویسندگان احساس تهدید در حال حاضر در هر دو خصوصی و بخش عمومی دانشگاه. این تهدیدات در حال چندین طبیعت و احتمالا بیرون آمدن از انواع چهارم" نوشت: اخبار بین المللی پیشرو در زبان انگلیسی روزنامه در پاکستان در ژوئن 26, سرمقاله.

با توجه به رسانه های پاکستان و فعالان پرویز هودبهائی, مشهور بین المللی فیزیکدان نیز گفته فورمن کالج مسیحی که قرارداد خود را تمدید نمی شود سال آینده. هودبهائی, است که شناخته شده برای بیان دیدگاه ها در برابر تاریک اندیشی مذهبی و نظامی دولت است.

Jan را صدای جیر جیر وادار دیگر سکولار دانشگاهیان به صحبت کردن در برابر محدودیت هایی در آزادی علمی.

"در سال 2018 من استخدام شد و به تدریس سیاست در یک دانشگاه محلی در لاهور. پس از گذراندن دو ترم وجود دارد که مدیریت به من گفت که قرارداد من را تمدید نمی شود. وقتی که من پرسید که رئیس بخش که چرا من بود که ناگهان اخراج او به من گفت که این دانشگاه دریافت کرده بود شکایت در مورد دیدگاه های سیاسی" Aima Khosa های علمی و بین المللی حقوق مدنی در توییتر نوشت.

به طور مشابه Zaighum عباس که به تدریس در کالج دولتی لاهور دانشگاه از 2015 فوریه سال جاری گفت: او اخراج شد در وسط ترم برای بیان دیدگاه های سیاسی خود را.

"ما متوجه شده است که موسسات آموزشی به طور فزاینده ای از اخراج معلمان که اصلا پا دولت خط. دولت احساس تهدید توسط لیبرال معلمان و دانشگاهیان" عباس گفت: DW.

"من متهم شد که یک خائن و یک ضد دولتی معلم بود که در تلاش برای ترویج ایده های سکولار در میان دانش آموزان است. این معمول تبلیغاتی ابزار," او اضافه شده است.

ادامه مطلب: جنید حافظ: پاکستان دانشگاهی داده می شود حکم اعدام برای توهین به مقدسات

سیاست و دانشگاه

دولت و ارتش رد این اتهامات با نخست وزیر عمران خان بیان کرد که رسانه ها کاملا رایگان در پاکستان است.

ادامه مطلب: میر شکیل-ur-Rehman: چرا پاکستان در رسانه های مغول است که در پشت میله های زندان

برخی از حامیان دولت می گویند که فعالان سکولار هستند درگیر در ضد پاکستان فعالیت ها و باید reined در.

"نظامی ربطی به قرارداد این دانشگاهیان. اگر کسی کرد این احتمال وجود دارد با توجه به شرایط و ضوابط قرارداد خود را. آنها نباید سرزنش نظامی برای همه چیز" Aijaz Awan, یک افسر بازنشسته ارتش و دفاع تحلیلگر گفت: DW.

غلام مصطفی یکی دیگر از افسر بازنشسته ارتش می گوید که افرادی مانند ژان در حال ارائه یک تحریف مشاهده پاکستان, تاریخ و سیاست است. "این دانشگاهیان درگیر در یک ضد ارتش تبلیغات. ارتش هیچ ربطی به با آنها قرارداد" مصطفی گفت: DW اضافه کرد که دانشگاهیان باید با پرهیز از فعالیت های سیاسی است. "کار آنها این است که برای آموزش و نه به افراط در فعالیت های سیاسی است."

آخرین مطالب