یک میلیون نفر آواره در جمهوری دموکراتیک کنگو در 6 ماه

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت حوادث قتل, قطع عضو, خشونت و غارت در جمهوری دموکراتیک کنگو در هشت هفته

توسط NEWSCENTERALS در 13 تیر 1399

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت حوادث قتل, قطع عضو, خشونت و غارت در جمهوری دموکراتیک کنگو در هشت هفته گذشته. این کشور آفریقایی دارای یکی از بالاترین نرخ های داخلی جابه جایی در جهان است.

بیش از یک میلیون نفر از جمهوری دموکراتیک کنگو (جمهوری دموکراتیک کنگو) مجبور به پناه در کشورهای همسایه از ابتدای سال 2020 با توجه به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR.

این سازمان گفت که در مجموع از 5 میلیون نفر تا کنون بی خانمان از جمهوری دموکراتیک کنگو. بر اساس این گزارش جمهوری دموکراتیک کنگو دارای یکی از بالاترین نرخ های داخلی جابه جایی در جهان است.

در اوایل این هفته در اوگاندا به طور موقت بازگشایی دو نقطه عبور از مرز را در 1,500 پناهندگی پناهجویان از جمهوری دموکراتیک کنگو.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که آن را ثبت کرده بود چند تا حوادث قتل, قطع عضو, خشونت و غارت در این کشور در هشت هفته گذشته. "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شرکای آن را ثبت حملات متعدد گروههای مسلح را در جابه جایی سایت ها و روستاها گفت: این گزارش.

آژانس خواست مقامات در جمهوری دموکراتیک کنگو به "بهبود وضعیت امنیتی و برگزاری عاملان پاسخگو".

حملات وحشیانه پایین بودجه

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت که در ژوئن 17 و 18 پنج نفر در Djugu خاک شد سر بریده با قمه و بیش از 150 خانه شد و آتش توسط یک گروه مسلح. در تاریخ 23 ژوئن حدود 5000 نفر از مردم از خانه های خود آواره در شمال کیوو استان با توجه به جنگ بین دو گروه های مسلح.

Displaced people in a refugee camp in the Ituri province of DR Congo (imago-images/Xinhua/A. Uyakani)

مردم آواره در اردوگاه پناهندگان در Ituri استان کنگو

آژانس گفت که مراقبت های پزشکی مفاد بودند تحت تاثیر قرار گرفتن این حملات است. آن اضافه شده است که اکثر حملات انجام شده توسط گروه های مسلح و ظاهرا توسط نیروهای امنیتی جمهوری دموکراتیک کنگو.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل درخواست برای کمک های مالی بیشتر برای خود در جمهوری دموکراتیک کنگو عملیات در گزارش خود. آژانس دریافت کرده است فقط 21 درصد از بودجه مورد نیاز برای عملیات خود در جمهوری دموکراتیک کنگو.

am/ng (AFP ایسنا)



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن