پیچیده و جذاب تاریخچه سیاه سامسون

Fیا خیلی از تاریخچه آن شخصیت های کتاب مقدس whitewashed شده اند. همه از عیسی به شاگردان خود به موسی و به مریم م

توسط NEWSCENTERALS در 30 تیر 1399

Fیا خیلی از تاریخچه آن شخصیت های کتاب مقدس whitewashed شده اند. همه از عیسی به شاگردان خود به موسی و به مریم مقدس شده اند به تصویر کشیده شده به عنوان چشم آبی اروپایی ها. حتی اگر ما فکری می دانیم که قهرمانان از کتاب مقدس تا به حال بطور قابل توجهی بیشتر ملانین از improbably رنگ پوست عیسی از رنسانس هنر, تصاویر از اسکاندیناوی عیسی هنوز هم فراوان در اینترنت در آثار هنری و کتاب را پوشش می دهد.

یک کتاب مقدس شخصیت است که برای آمریکایی ها حداقل—همواره به عنوان سیاه و سفید به تصویر کشیده است و این کتاب مقدس عبری قهرمان سامسون. در حال حاضر یک مطالعه جدید از Samson تاریخ در ایالات متحده نشان می دهد که چگونه انتگرال این بحث شکل است که به داستان مسابقه در امریکا است.

در کتاب مقدس سامسون غیر قابل انکار است ناقص شکل است. او آخرین در یک سری از "قضات" زندگی می کردند که در طول یک دوره زمانی که خدا مجازات بنی اسرائیل اجازه می دهد آنها را به سقوط قربانی به قدرت نظامی دشمنان خود فلسطینیان ، مانند بسیاری از کتاب تولد او بود که در نتیجه مداخله الهی. مادر او قادر به تصور اما فرشته ای ظاهر شد و به او و به او گفت که پسرش را تحویل اسرائیل از فلسطینیان و دستور او که سامسون باید یک Nazirite از تولد. یک Nazirite کسی است که از تعهد به نوشیدن الکل و خوردن غذاهای نجس برش مو خود را و یا اصلاح. یک تعداد قابل توجه حوادث قفل گذاری سامسون بیوگرافی و بسیاری از آنها مربوط به خود قدرت مافوق انسانی: در یکی از داستان او ریپ شیر جدا با دست برهنه خود را در او می کشد یک هزار مرد با استخوان فک از یک خر.

اگر شما فقط می دانم یک چیز در مورد سامسون, اما آن است که قطعا که او تا به حال یک بد بخت رابطه با فریبکارانه temptress دلیله که رشوه توسط فلسطینیان به فاش کردن راز سامسون قدرت. با وجود چندین تلاش ناموفق توسط Delilah به کشف راز خود را سامسون نیست مشکوک Delilah را انگیزه و در نهایت نشان می دهد به او که خود را Nazirite نذر و بدون مو هستند منبع توانایی های خود را. دلیله معشوقه سامسون lulls او را به خواب و به عنوان او استوار شده قطع مو خود را. زمانی که او از خواب بیدار او اسیر توسط فلسطینیها که gouge کردن چشمان خود را جای او را در قید و او را مجبور به کار با تبدیل یک بار سنگین برای خرد کردن دانه.

مدتی بعد فلسطینیان تصمیم به پرتاب یک جشن به خود را با تشکر از خدای Dagon برای ارائه سامسون به آنها. آنها تصمیم به صدای یورتمه رفتن اسب از سامسون خود را برای سرگرمی است اما در دوران دخالت سامسون مو رشد کرده است طولانی دوباره. در حال حاضر نابینایان سامسون می پرسد به او منجر به معبد Dagon. پس وجود او پى برده ستون های معبد به ارمغان می آورد و ساختار را بر خود فلسطینیها و (احتمالا) ، ما هرگز یاد بگیرند که به چه دلیله.

وجود دارد هیچ چیز را در کتاب مقدس خود را که توصیف سامسون ظاهر فیزیکی. هر چند بعد rabbinic منابع بحث وسعت شانه های او متن کتاب مقدس نیست حتی می گویند که سامسون بود قد بلند و عضلانی و یا بسیار کمتر ارائه توضیحات از پوست خود. آن را اجتناب ناپذیر نیست که آفریقایی-آمریکایی را شناسایی و با Samson, اما آنها فقط آن را به عنوان امری اجتناب ناپذیر است که عیسی مسیح بود تصور به عنوان سفید.

کاملا مستند و چشم باز سیاه, Samson, co-نوشته شده توسط دانشگاه مطالعات دینی اساتید Nyasha تاریخ و جرمی Schipper نمودار تاریخ سامسون تفسیر از قبل کشور ما تاسیس تمام راه را به قرن 21st تلویزیون و کتاب های کمیک است. تاریخ و Schipper نشان می دهد که سامسون شده است یک راه برای آمریکایی ها از "تنوع نژادی و قومی به صحبت رک و پوست کنده در مورد مسابقه برای بیش از دو صد سال است." با تحقیق قبلا نادیده گرفته اول شخص روایت از به بردگی گرفته شده و قبلا بردگی مردم, روزنامه, مقالات, رسانه های مدرن و شعر آنها استدلال می کنند که ابهامات در سامسون داستان او را جالب و پیچیده شکل که با آن به فکر می کنم در مورد مسابقه و حالت مقاومت در برابر بی عدالتی است.

به این دلیل است که سامسون "کور شد اسیر و به بردگی گرفته شده و تعدادی از آمریکایی اوایل مترجمین اتصال تجارب خود را به کسانی که از بردگی آفریقایی" نویسندگان به من گفت. که به بردگی گرفته آفریقایی شناسایی و مشخص شد توسط دیگران با Samson, به نوبه خود منجر به مفهوم سازی به عنوان یک مرد سیاه و سفید نه تنها در سال های اخیر blaxploitation فیلم مانند سیاه سامسون بلکه در خیلی زودتر هنری کارتون و ادبی توصیف قدمت آن به دوره استعمار. در برخی موارد مانند تاریخ اخیر کانال سری کتاب مقدسسامسون را در تصویر به عنوان یک مرد سیاه و سفید تضاد کاملا کاملا با استفراغ کردن, از, برای مثال, Delilah, به عنوان یک زن. ریخته گری انتخاب کشید برخی از جنجال. نویسندگان استناد محقق و وبلاگ نویس (س) Gafney که اشاره کرد در این زمان است که نشان می دهد تداوم یک کلیشه از لحاظ جسمی قوی "بی شعور" با "برگزیدگی برای زنان است."

که در آن سامسون بحث برانگیز است این است که در صورت پیروزی او و مرگ است. سامسون فداکاری خود را برای کشتن تعداد بی شماری از فلسطینیان ، از یک طرف بسیاری مانند مالکوم ایکس را دیده اند سامسون به عنوان یک شهید که با آنها می توانید شناسایی و مربوط. هنگامی که در سال 1859 سفید شبه نظامی طرفدار الغای برده داری جان براون اعدام شد برای تلاش برای شروع یک شورش مسلحانه, Fales هنری Newhall به صراحت در مقایسه اقدامات خود را به کسانی که از Samson. فردریک داگلاس ساخته شده همان نقطه در پایان سرمقاله خود را در مورد چرا "کاپیتان جان قهوه ای بود و نه دیوانه" با این استدلال که قهوه ای بود "مانند سامسون... دستهای خود را بر ستون های بزرگ ملی معبد از ظلم و ستم و خون."

انجمن فعالان مبارز با Samson بود پاسخگو نیز هست. تاریخ و Schipper داستان داگلاس میراندا یک کاپیتان برای بوستون فصل Black Panthers دستگیر شد و با یک گروه دیگر از Panthers به عنوان او سوار از, New Haven, کانکتیکات به بوستون. این گروه bailed اما نه قبل از اینکه افسران پلیس برش مو خود را به عنوان تلاش برای تنزل و تحقیر آنها. با توجه به ماده پلنگ سیاه و سفید روزنامه "خوک...احتمالا در حکایت از Samson." به عنوان نویسنده wryly توجه داشته باشید "از افسران پلیس' سوء استفاده از بازداشت Panthers نه منصرف کردن تعهد خود را به همین علت بیش از هر سامسون مدل موی خود را متوقف کرده بود اقدامات علیه فلسطینیان."

برای دیگران سامسون تلاش برای انتقام است که در نهایت خود را با انگیزه تخریب معبد ثابت تا حدودی ناخوشایند. مارکوس Garvey در سال 1923 بیانیه ای اعلام کرد که "اگر جهان نتواند به نظر شما دلیل این که شما در حال مردان سیاه پوست از آنجا که شما در حال سیاهان چهار صد میلیون نفر از شما باید در سراسر سازمان لرزش ستون های جهان را پایین آورد و ایجاد حتی به عنوان سامسون پایین آورده معبد بر سر خود و بر سر فلسطینیها" brims با تهدیدات تقریبا کیهانی خشونت است. هر چند او خود را نادرست متهم به تحریک دیگران به خشونت, Martin Luther King, Jr., رد ایده سامسون شهید به عنوان یک مدل برای شبیه سازی. از "سامسون پیچیده" برخی استدلال خطرناک بود از نظر اخلاقی مبهم است. پس از همه, به عنوان نویسنده رالف الیسون با اشاره به در 1960s کتاب مقدس سامسون منجر شده بود یک پسر بچه به مرگ او. Toni Morrison خلاصه بازی که داستان به پایان می رسد ضعیف برای هر کس که او notes in The Bluest Eye که وجود دارد "ain't no سامسون هرگز به یک پایان خوب."

که نویسندگان و فعالان مخالف در تفسیر سامسون است که انتظار می رود آن را به یک نوع خاص از نژاد پرستی است که اصرار دارد که اعضای هر گروه اقلیت تندرو همیشه به توافق برسند. چه واگرا تفاوت در تفسیر ما این است که یک پنجره را به استراتژی های پاسخ.

تاریخ و Schipper شروع به تحقیق خود کتاب در پی اعتراض به تیراندازی غیر مسلح سیاه, نوجوان مایکل براون در فرگوسن میسوری است. آن است که در لحظات مثل این نویسندگان به نوشتن—به عنوان سفید برتری و بدون کنترل خشونت پلیس همچنان که "نسل های قبلی استناد کرده اند Samson." تاریخ و Schipper گفت: Daily Beast, "انواع درگیری با Samson نشان دادن تفاوت در تاکتیک ها توسط کسانی که به دنبال سیاه و آزادی و عدالت است." آنچه را در کتاب اسناد آنها به من گفت که بحث ما در حال حاضر داشتن "نیست جدید مکالمات" آنها کشش به گذشته های دور و یدک کش در مجموعه میراث از داستان های کتاب مقدس. "روشن است وجود دارد ویکتور میان آوار بی ذوق معبد... سامسون داستان می شود فراموش نشدنی قیاس برای امید و وحشت از روابط نژادی در ایالات متحده است."



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن