آیا اردوغان به نوبه خود ایاصوفیه را به مسجد?

منSTANBUL—ترکیه به عنوان رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به نظر می رسد برای یک مسئله به آتش تا خود را اسلامی و ملی

توسط NEWSCENTERALS در 15 تیر 1399

منSTANBUL—ترکیه به عنوان رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به نظر می رسد برای یک مسئله به آتش تا خود را اسلامی و ملی رای دهندگان پایه به دلیل کاهش نظرسنجی شماره او در حال حرکت نزدیک تر به تبدیل شدن استانبول باستان کلیسای ایاصوفیه, یک سایت میراث جهانی و نماد قدرتمند برای هر دو مسیحیان و مسلمانان از یک موزه به مسجد است.

ساخته شده از 1500 سال پیش به عنوان اصلی کلیسای بیزانس امپراتوری ایاصوفیه (که به معنی مقدس حکمت) بود مهم ترین خانه عبادت در مسیحیت برای تقریبا یک هزار سال است. عثمانی اعلام کرد ساختمان یک مسجد پس از فتح قسطنطنیه امروز استانبول در سال 1453.

اما مدرن ترکیه, موسس, Mustafa Kemal Ataturk مقرر در سال 1934 تصمیم دولت که ساختمان عظیم در قلب استانبول مرکز تاریخی استفاده می شود به عنوان یک موزه ممنوعیت عبادت مذهبی وجود دارد. U. N. فرهنگی سازمان یونسکو اعلام کرد ایاصوفیه یک سایت میراث جهانی در سال 1985.

اسلامگرایان باید مبارزه کرد و برای سال ها به نوبه خود ایاصوفیه یا Ayasofya, بازگشت به مسجد و آنها در حال حاضر نزدیک تر از همیشه برای گرفتن آنها چه می خواهند. هنگامی که بی اعتنا از خواسته های خود را, اما همیشه آگاهانه از خود هسته اسلامگرا پایه اردوغان به نشانه حمایت خود را از ابتکار عمل. او گفت: در یک مصاحبه تلویزیونی در سال گذشته که ایاصوفیه ممکن است شناخته شده به عنوان "ایاصوفیه مسجد" در آینده است. اردوغان وزیر دادگستری Abdulhamit گل گفت: دولت خبرگزاری "آناتولی" در ماه گذشته است که "ما این است که مشترک مایل به شکستن ایاصوفیه را زنجیر و باز کردن آن برای نماز."

ترکیه دادگاه اداری, شورای, دولت, روز پنج شنبه انجام گرفت تا این موضوع پس از یک انجمن خواستار تغییر خواسته قضات اعلام آتاتورک تصمیم پوچ و خالی. جلسه به طول انجامید فقط 17 دقیقه و دادگاه گفت: صدور حکم ظرف 15 روز.

رسانه های ترکیه گزارش می گویند این دادگاه است که انتظار می رود به رد تقاضا به لغو آتاتورک فرمان اما استرس است که دولت حق تصمیم گیری در مورد وضعیت یک ساختمان مانند ایاصوفیه. چنین تصمیم گیری خواهد هموار کردن راه برای اردوغان به جلو بروید. برخی از گزارش ها می گویند که رئیس جمهور با هدف برگزاری اولین مسلمان در نماز وجود دارد در 15 ژوئیه سالگرد 2016 کودتا علیه حکومت خود.

همه در ترکیه خوشحال است با این به نوبه خود از وقایع. رهبر مخالفان Kemal Kilicdaroglu گفت: اردوغان با استفاده از مسائل مذهبی سیاسی به پایان می رسد. استانبول مبتنی بر رهبر معنوی از 300 میلیون مسیحیان ارتودوکس در سراسر دنیا نیز با انتقاد از این طرح است. Bartholomew عام اسقف قسطنطنیه گفت: تبدیل ایاصوفیه به مسجد خواهد به نوبه خود مسیحیان علیه مسلمانان است.

"سلیمان من پیشی گرفته اند به شما."

بیزانس امپراتور ژوستین من

پس از آن ساخت و ساز در ششم قرن ایاصوفیه است awed هر کسی که وارد این ساختمان بزرگ. "سلیمان من پیشی گرفته اند شما" بیزانس امپراتور ژوستین من گفت که او راه می رفت به ایاصوفیه برای اولین بار پس از آن ساخته شده است. موزاییک تصویر می کشد عیسی و مریم و امپراتوران و پرستاران تلالو نور خورشید که فیلتر شده از طریق پنجره. جاذبه اصلی باقی می ماند غول گنبد که افزایش 56 متر (184 فوت) بالاتر از زمین و دهانه 31 متر (102) از ظاهر شدن در هوا شناور با تشکر از 90 ویندوز در آن پایه.

برخی از موزاییک نقاشی شده بودند پس از پیروزی عثمانیها به خاطر اسلام ممنوع تصویر از ویژگی های انسان اما غارتگری اغلب بیش از حد شد توسط Christian خصمانه به والا پورت.

اشرافی قرن 18 نویسنده: بانو مریم Wortley مونتاگ همسر بریتانیا از سفیر به قسطنطنیه cajoled راه خود را به ایاصوفیه در 1718 ذکر است که موزاییک در بسیاری از پرستاران هنوز قابل مشاهده خود را خرابی صرفا یک عامل غفلت است. "این کاملا غلط چه جهانی اظهار داشت که ترک ها مخدوش تمام تصاویر است که آنها در بر داشت در شهر است." اما قریب به اتفاق موزاییک روی سقف در حال فرو ریختن و سقوط به طبقه. "این ترکیب به نظر من یک نوع شیشه ای یا رب که با آنها را تقلبی جواهرات," او نوشت.

در بسیاری از مکان های سنگ مانند درخشندگی موزاییک باقی می ماند و یا بازسازی شده است. کار در سال 2010 کشف چهره یک اسرافیل فرشته که پنهان شده بود در زیر گچ و اخیر باستان شناسی تبدیل شده است تا قابل توجهی می یابد از جمله یک دیسک که در آن امپراتور ژوستین یک بار ایستاده بود. اما برخی از قابل توجه ترین ویژگی های این مدال از عربی خوشنویسی قرار داده بالا بر روی دیوار در قرن 19 که به حس در موزه امروز که اسلام و مسیحیت می توانید به اشتراک گذاری این فضا است. در محرابی درخشان آمیزه ای از مدونا و کودک flanked توسط این مدال از محمد و خدا.

اسقف ارتودکس به ذکر است که کلیسای "معبد خدای خرد" را به عنوان او آن را به نام "بوده است و جایی برای عبادت و پرستش خدا برای 900 سال برای مسیحیان و 500 سال برای مسلمانان" و "می سازد و مؤمنان از هر دو مذهب دیدار و تحسین آن عظمت است."

اما محترم ساختمان تبدیل به یک پیاده در این بازی از سیاست ترکیه. نظرسنجی ها نشان می دهد اردوغان در حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در حال از دست دادن حمایت به دلیل ادامه مشکلات اقتصادی که در حال بدتر ساخته شده توسط COVID-19 همه گیر و درک رو به رشد فساد است. حزب عدالت و توسعه از دست کنترل شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا پایتخت در انتخابات محلی سال گذشته است. در ترکیه احزاب مخالف حدس و گمان ممکن است رئیس جمهور برگزاری انتخابات زودهنگام قبل از همه چیز بدتر برای او.

هوارد Eissenstat یک ترکیه متخصص در دانشگاه سنت لارنس در نیویورک گفت که مطمئن نیست که آیا اردوغان واقعا برو جلو با تغییر ایاصوفیه وضعیت.

"آن باقی مانده است دیده شود که آیا او را غوطه" Eissenstat گفت: روزانه وحش توسط ایمیل. "امیدوار کننده برای تبدیل ایاصوفیه به مسجد چندساله رویداد در ترکیه است. از آن آسان است به اندازه کافی برای حرکت رو به جلو برخی از عناوین و سپس به پایین."

اما Eissenstat اضافه کرد که تحولات دو معنی شانس بالاتر در حال حاضر بیش از زمان های دیگر که به این موضوع آمده است.

"وزیر خارجه آمریکا, مایکل Pompeo خواست ترکیه به ادامه حفظ ایاصوفیه به عنوان یک موزه شده است.'"

"اول بحران دوقلو از coronavirus و اقتصاد را بیشتر تضعیف حزب عدالت و توسعه "محبوبیت" او گفت:. "بزرگ فرهنگی قابل توجهی در عمل مانند این هر دو را برجسته حزب عدالت و توسعه فرهنگی با نام تجاری و استنباط عصبانی پاسخ در خارج از کشور و... که به نوبه خود اجازه می دهد اردوغان برای 'پایه بلند' در برابر فشارهای خارجی. این نوع سیاست فرهنگی ترجیح داده است, استراتژی اردوغان و یکی که او رفته است را به دوباره و دوباره."

"دلیل دوم این است که اقتصادی خرید اینترنتی است به احتمال زیاد اندکی... ترکی اقتصاد گردشگری در حال حاضر در قتلگاه به دلیل coronavirus. اگر برخی از کشورها برای تحریم آن را نمی خواهید برای انجام هر گونه آسیب بیشتر به دلیل گردشگران در حال حاضر در حال دور ماندن. ضمنا ترکیه به احتمال زیاد مراحل را به اطمینان حاصل شود که گردشگران هنوز هم می تواند مشاهده ایاصوفیه در خارج از نماز ساعت."

داشتن گردشگران در کار مساجد خواهد بود نه جدید برای استانبول. قرن 17 مسجد آبی فقط یک زن و شوهر از صد فوت دور از ایاصوفیه باز است برای بازدید کنندگان به جز نماز. زنان خواسته می شود که برای پوشش موهای خود را هنگام ورود به ساختمان. هیچ سوالی مسیحی نماز در دیگر مساجد با این حال وجود دارد و به خوبی ممکن است در ایاصوفیه.

اما حتی اگر ایاصوفیه است باز نگه داشته و پس از تبدیل آن به یک مسجد در حرکت است هنوز هم به احتمال زیاد به ماشه بین المللی انتقاد. ترکیه همسایه یونان که با توجه ایاصوفیه به عنوان نمادی از بیزانس گذشته و ارتدوکس مسیحیت به شدت با انتقاد از برنامه ریزی برای تبدیل ساختمان به یک مسجد.

وزیر خارجه آمریکا, مایکل Pompeo خواست ترکیه "به ادامه حفظ ایاصوفیه به عنوان یک موزه به عنوان یک نمونه از آن تعهد به احترام به ترکیه متنوع ایمان به سنت ها و تاریخ و به اطمینان حاصل شود آن را در دسترس برای همه است." ترکیه را رد کرد Pompeo بیانیه یادآوری دبیر که "ایاصوفیه اموال از ترکیه مثل همه ما فرهنگی دارایی های واقع در زمین ما است."

Eissenstat گفت که برای همه جنجال اطراف ایاصوفیه داخلی و بین المللی و پیامدهای تغییر ساختمان این وضعیت شد و به احتمال زیاد محدود شود.

"ترکیه خاطر نشان کرد Pompeo که " ایاصوفیه اموال از ترکیه مثل همه ما فرهنگی دارایی های واقع در سرزمین ما.'"

"این یک قطعه زیبا از نماد برای اردوغان پایه اما داخلی آن اهمیت می تواند به شدت اغراق آمیز" Eissenstat گفت. "آن را مانند عدالت و توسعه با به دست آوردن یا از دست دادن مقدار زیادی از آرا در هر راه است."

"در جبهه دیپلماتیک از آن خواهد شد به احتمال زیاد تقویت نگرانی در مورد ترکیه جهت برای برخی از کشورهای غربی و به احتمال زیاد خواهد شد در نتیجه در برخی از عصبانی اظهارات و تیتر," او اضافه شده است. اما به شرطی ترکیه حفظ ایاصوفیه گنجینه "من فکر می کنم کلی آن اثر خواهد بود جزئی و نسبتا کوتاه زندگی می کردند."

عمر Lacin یک توریست از شهر جنوبی آنتالیا که بازدید ایاصوفیه در این هفته در وسط بحث چرخش در اطراف ساختمان گفت: بهتر است بخشی از حکمت خواهد بود به ترک این موزه به تنهایی.

"این خوب نیست که این موضوع قرار داده شده است در دستور کار سیاسی" Lacin گفت. "من فکر می کنم بهتر است به لمس تاریخ است."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن