حقوق زنان در اسلام: مبارزه برای برابری در برابر قانون

در کشورهایی که عمل اسلامی قانون اصلاحات قانونی برای پیشبرد وضعیت زنان تمایل به شکست با توجه به سخت آستر که دید

توسط NEWSCENTERALS در 2 خرداد 1399

در کشورهایی که عمل اسلامی قانون اصلاحات قانونی برای پیشبرد وضعیت زنان تمایل به شکست با توجه به سخت آستر که دیدن آن تضعیف دین است. اما موج جدیدی از تلاش های این نمایش ها به عنوان یک بخش اساسی از اسلام است.

علمای دینی تا حد زیادی موافقم که در شروع اسلام در اوایل 600s CE, حضرت محمد, گسترش حقوق زنان شامل ارث اموال و حقوق ازدواج. آن را یک حرکت انقلابی در یک لحظه زمانی که زنان برگزار شد چند اگر هر گونه حقوق.

در طول قرن ها اما علمای اهل سنت گرفته اند واگرا دیدگاه در چگونه به تفسیر قرآن و حضرت محمد, سخنان منجر به ایجاد چهار مدرسه اندیشه حقوقی.

دقیقترین از کسانی که شناخته شده است به عنوان مدرسه حنبلی و اساس از hard-خط جریان های اسلامی از جمله عربستان را فوق العاده محافظه کار وهابیت و انواع سلفیگری. آن است که این زمان است که بیشتر زنان جدا شده در چشم قانون در کشورهای که در آن قوانین اسلامی است که تمرین و یا مندرج.

که متوقف نشده فعالان جامعه مدنی و بازیگران و حتی دولت از تلاش برای بالا بردن وضعیت حقوقی زنان با توجه به فقه اسلامی.

بیشتر بخوانید: Coronavirus سوخت خشونت در خاورمیانه

Mauritania minister Nina Amu Dafa Kan (Getty Images/AFP/C.A. Ali)

نینا Amu Dafa کن (سمت چپ) در موریتانی وزیر امور اجتماعی در دوران کودکی و خانواده, روز جهانی زن, 8 مارس سال 2020

ساخت تاخت و تاز

در موریتانی دوبله صادر کننده محافظه کار اسلامی فکر حقوق زنان بوده است اسیر به وضعیت مردان از میراث است که تحت حنبلی مدرسه نفوذ در غرب کشور آفریقایی است.

اما موریتانی دولت به دنبال تغییر است. در اوایل این ماه آن را مورد حمایت قانون پیشنهادی به "حذف تعصب و نگرش تبعیض آمیز نسبت به زنان و دختران است."

پیش نویس این قانون را هدف اصلی این است که بهتر است برای محافظت از زنان از خشونت و ارائه راه قانونی به اتهامات علیه عاملان اغلب اعضای خانواده مانند شوهران یا پدران است. آن را به طور خاص تعیین خشونت علیه زنان به عنوان یک جرم و جنایت است.

این قانون پیشنهادی است باعث جنجال در میان محافظه کار علما و رهبران که دیدن آن را به عنوان توهین به مردان وضعیت. آنها استدلال کرده اند که پیش نویس قانون نقض قانون اسلامی و به این ترتیب نمی توان فراهم مشروعیت از طریق مجلس پشتیبان گیری.

تلاش های مشابه به آن حقوق زنان در موریتانی شکست خورده در سال 2018 به دلایل مشابه. در حال حاضر این کشور را ندارد مناسب قوانین تجاوز به عنف و دیگر اشکال خشونت های جنسی با توجه به دیده بان حقوق بشر.

'مذهبی لابی'

سعد الدین al-هلالی استاد حقوق تطبیقی در قاهره al-Azhar University, عنوان مقر سنی فکر گفت: کسانی که تمایل به صدای مخالفت در برابر حقوق زنان به نام اسلام را "دینی لابی."

Al-هلالی گفت که لابی اغلب شامل "ارشد عالمان دین که به نظر می رسد در رسانه ها برای نفوذ در افکار عمومی ... صرف نظر از اینکه یک نظر است و شرعا مجاز و یا ممنوع است."

در اسلام هر قانونی مدرسه تجویز راه برای ایجاد یک صدا نظر در یک موضوع. اما al-هلالی معتقد است که چند در حال پیوستن به معیارهای و به جای امید بستن به ابراز نظرات شخصی نیست.

"هر کس نمی تواند وانمود کند که نظر شخصی خود را می آید به طور مستقیم از خدا" al-هلالی گفت. "در اصل تمام احکام می تواند درست و نادرست را — حتی اگر آن بیان شده است از بالاترین مقام."

ادامه مطلب: نظر: قدرت زنان در حال افزایش است و با وجود جهانی شکست

محو کردن خطوط

مروه Sharafeldin مصری و فعال دانشگاه آکسفورد دکترای موافقت کرد و گفت: استفاده از دین به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از حمایت های حقوقی برای زنان است که به وضوح غیر قابل قبول و حتی در اسلام.

Sharafeldin گفت: چنین استدلال می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای توجیه خشونت علیه زنان در اسلام یک مفهوم او آشکار رد که اساسا در برابر دین و ارزش ها. به عنوان یک نتیجه تمایز بین اخلاق و دین است که اغلب عمدا مبهم توسط طرفداران hard-خط تفسیر است.

"برخی از نمایندگان اسلام سیاسی در حال تلاش برای تمایز خود را در هزینه از زنان" Sharafeldin گفت.

هفته گذشته Musawah یک حرکت بر محور برابری در خانواده مسلمان راه اندازی یک کمپین به "ساخت و پشتیبانی در سطح ملی منطقه ای و جهانی در سطح ضرورت اصلاحات در جهت برابری و عدالت برای زنان مسلمان در زمینه."

Egypt Parliament (Getty Images/AFP/Str)

مصر هستند قانونگذاران بیش از حد مردد در حمایت از حقوق زنان ؟

نبرد دشوار

این جنبش را شناسایی کرده حداقل 45 کشور است که باید خانواده مسلمان قوانین تبعیض آمیز علیه زنان و دختران است.

"نه تنها خانواده این قوانین موفق به تحقق شریعت الزامات عدالت, اما آنها نیز در حال استفاده می شود به انکار حقوق زنان و وقار انتخاب در زندگی" Musawah گفت.

حتی در مصر طولانی به عنوان یک سنگر و استحکامات از حد متوسط عمل مذهبی زنان حقوق قانونی آمده اند در معرض خطر از قانونگذاران محافظه کار که برگزار شد بسیار مورد نیاز تجدید نظر به این کشور قانون خانواده. مخالفان می گویند که آخرین پیشنهاد خواهد تضعیف مردان وضعیت با تقویت زنان در دعاوی حقوقی.

برای فعالان مدنی و حتی دولت آن باقی مانده است یک نبرد دشوار.

"برای زنان و دختران وجود دارد می تواند هیچ برابری در جامعه بدون برابری در خانواده" گفت: Musawah. "دین و ایدئولوژی و فرهنگ یا سنت دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای توجیه تبعیض علیه زنان و دختران است."

هر شب DW ویراستاران ارسال یک انتخاب از روز را سخت خبر و با کیفیت از ویژگی های روزنامه نگاری. شما می توانید ثبت نام برای دریافت آن به طور مستقیم در اینجا.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب